آقای مجلس! اکسیژن را بگذارید برای مردم بماند

منبع: برترین ها

59

1400/5/9

23:27


آقای مجلس شورای اسلامی! فضای مجازی نیازمند مصونیت سازی است نه محدودیت سازی. محدودیت، مردم را از کسب و کار می‌اندازد، از دسترسی آزاد به اطلاعات و غنی سازی علمی، باز می‌دارد، اما شما را به هدف نمی‌رساند. شفاف سازی کنید که شعارش را دادید و نان اش را خوردید. با ارتقای فرهنگی، با تعالی اخلاقی، مصونیت سازی کنید که باز شعارش را دادید، اما به سمت محدودیت سازی و مسدود سازی نروید که در زندگی امروز، فضای مجازی مثل اکسیژن است، مثل هواست که دریغ آن جز مرگ معنایی ندارد.

غلامرضا بنی اسدی در انتخاب نوشت: آقای مجلسِ محترمِ شورای اسلامی! مشکل اول مردم اقتصادی است به قول خودتان که قبل تا انتخابات برآن تاکید داشته اید همین مقدار رای را هم با شعار های اقتصادی گرفته اید اما در این یک سال و اندی که از نشستن تان برکرسی های سبز گذشته است چه گلی به سر ملت و یا حداقا رای دهندگان خویش زده اید؟

اگر کسی به رصد مصوبات و طرح ها و سخنان تان بپردازد چه نمره ای پای کارنامه شما خواهد گذاشت نسبت به اقتصاد و معیشت؟ به گفته حضرت آیت الله جوادی آملی، "ظاهر مردم، باطن مسئولان است" و وضع ظاهر زندگی ما که اظهر من الشمس، جلوی چشم جهانیان است و این هم نشانگر باطن شماهاست. حداقل باطن یک سال و چند ماه شما هم هست هرچند قبل از نمایندگی، هرکدامتان مسئولیتی داشته اید که باز ذیل تعریف آیت الله می گنجید. بله آنچه ظاهر ماست باطن شماست و تا نخواهید و نتوانید باطن خود را اصلاح کنید، ظاهر ما هم اصلاح نخواهد شد.

آقای مجلس! این اکسیژن را بگذارید برای مردم بماند

آقای مجلس محترم! مصائب مردم را فهرست کنید، بحران های پیش رو را رصد کنید، تشنگی دامن گستر شده از سیستان و بلوچستان تا خوزستان را ببینید. چطور اگر رقیبتان به مسائلی از جمله بحث فضای مجازی می پرداخت، با همه توان بر قابلمه خالی می کوفتید و فقر مردمان را چند برابر رنگ می زدید و به رخ می کشیدید؟ چطور از آنان یقه می دراندید که مشکل مردم اقتصادی است و به دیگر سو نباید نگاه کرد اما حالا خودتان با این طرح و از این قبیل طرح ها نه تنها فرصتی برای پرداختن به کلان مسائل اقتصادی نمی گذارید که عملا تیشه به ریشه اقتصاد شکل گرفته بر پهنه فضای مجازی، می زنید!

آقای مجلس شورا! می دانید چه تعداد از مشاغل مردم که تامین کننده معیشت شان است بر پهنه فضای مجازی و همین پلتفرم های شناخته شده است؟ فکر می کنید با مسدودسازی آن ها چه جمعیت انبوهی شغل خود را از دست می دهند و چون دست شان از حرکت بایستد باید دهان شان هم بایستید؟ از مردم فقیر و فقیر شده و تحقیر شده چه توقعی دارید؟ کلام آیت الله را بخوانید که از نشستگان بر ولیچر نمی توان توقع ایستادگی و مقاومت داشت. حالا هم چه توقعی می توان داشت از کسانی که دست شان از نان کوتاه می ماند به برکت این قبیل طرح های شما؟

آقای مجلس شورای اسلامی! فضای مجازی نیازمند مصونیت سازی است نه محدودیت سازی. محدودیت، مردم را از کسب و کار می اندازد، از دسترسی آزاد به اطلاعات و غنی سازی علمی، باز می دارد اما شما را به هدف نمی رساند. شفاف سازی کنید که شعارش را دادید و نان اش را خوردید.

با ارتقای فرهنگی، با تعالی اخلاقی، مصونیت سازی کنید که باز شعارش را دادید اما به سمت محدودیت سازی و مسدود سازی نروید که در زندگی امروز، فضای مجازی مثل اکسیژن است، مثل هواست که دریغ آن جز مرگ معنایی ندارد. تازه اگر ممکن باشد که تجربه تلگرام نشان داد ناشدنی است و خود حضرات به وفور دارند از آن استفاده می کنند.

آقای مجلس! لطفا تامل کنید. از تجربیات گذشته چون ویدئو و ماهواره و تلگرام و.... درس بگیرید و به فرداهای نزدیک که تکنولوژی فیلتر ناپذیر شود هم توجه داشته باشید. لطفا کارشناسی شده اقدام کنید. لطفا به فکر امروز مردم و فردای انقلاب باشید و بدانید که مردم رفتار شما را به عیان می بینند و می پرسند که چطور خود حضرات از فضاهای متعدد و پلتفرم های گوناگون استفاده می کنند اما نوبت به ما که می رسد فیلتر و محدودیت سازی، پا به میدان می گذارد؟ این استاندارد چند گانه را چطور توجیه می کنند؟ جالب است که خود در همان فضایی می نویسند که برای بستن اش مسابقه گذاشته اند! به فکر امروز مردم و فردای انقلاب باشید آقای مجلس شورای اسلامی!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو