طرز تهیه سینی سوخاری

سینی سوخاری , طرز تهیه سینی سوخاری , دستور پخت سینی سوخاری

خمیر بنیه یک خمیر دست ساز و خانگی است که مواد مختلفی از جمله انواع سبزیجات و مرغ و ماهی را درون آن می غلتانند و با آن سوخاری می کنند. در این دستور تمرکز روی خمیر بنیه است. دراین دستور، سبزیجات مختلف را با خمیر بنیه پوشش داده و در روغن داغ سوخاری می کنند. این سوخاری ها را می توان در کنار هم به عنوان پیش غذا سرو نمود یا به عنوان دور چین کنار غذای اصلی تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سینی سوخاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سینی سوخاری
تخم مرغ۴ عدد
شیردو سوم پیمانه
ماء الشعیر بدون طعمدو و یک سوم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
آردبه میزان لازم (حدود ۲ تا ۳ پیمانه)
کلم سفید و کلم بروکلیبه مقدار لازم
قارچ کوچک و پیازبه مقدار لازم
هویجبه مقدار لازم
آرد سوخاریبه مقدار لازم
اسنک پنیری یا پفکبه مقدار لازم

طرز تهیه سینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه سینی سوخاری خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت حلقه ای یکدست برش می زنیم. در ادامه پیازهای حلقه ای را حدود نیم ساعت درون آب سرد قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس آبکش می کنیم. کلم بروکلی و گل کلم را هم شسته و حدود ۱۰ دقیقه در آب و سرکه می جوشانیم. سپس آبکش می کنیم. یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس شیر و ماءالشعیر را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه در یک ظرف جداگانه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک و ادویه می ریزیم، سپس به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد و دیگر مواد را دو مرتبه الک کرده و به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه می کنیم تا تبدیل به خمیری رقیق و یکدست شود. در ادامه یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

سپس کلم بروکلی و گل کلم و قارچ و پیاز و هویج خرد شده را به خمیر بنیه آغشته کرده و اگر نیاز بود در ترکیب آرد سوخاری و پودر پفک می غلتانیم و در روغن داغ، سرخ می کنیم. سپس تمام سبزیجات سوخاری شده را کنار هم با سس دلخواه سرو می کنیم.