طرز تهیه کوبلت

کوبلت , طرز تهیه کوبلت , دستور پخت کوبلت املت خوشمزه با کباب کوبیده

محبوبیت کباب برای ایرانیان در حدی است که حتی در سفرهای خارجی خود نیز از این غذا غافل نمی ‌شوند. در واقع کباب یکی از نمادهای غذای ایرانی است. کباب یکی از غذاهای پرطرفدار و پای ثابت اکثر مهمانی‌ها، دورهمی و تفریح ‌ها است. در تهیه کباب از گوشت قرمز، بیشتر گوشت گوسفند به صورت چرخ شده، قطعه قطعه شده، گوشت گوساله و گوشت مرغ نیز استفاده می‌ شود،که به همراه پیاز و ادویه جات طعم دار می ‌شود.کباب ها انواع فراوانی دارد و با روش های مختلفی طبخ می ‌شوند. کوبلت هم یک نوع کباب است که از ترکیب کوبیده و املت درست می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوبلت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ تا ۲ نفر
گوجه فرنگی۲ عدد
روغنبه میزان لازم
سیر۲ حبه
فلفل تندبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
تخم مرغ۲ عدد
کباب کوبیده۲ سیخ

طرز تهیه کوبلت

مرحله اول

برای تهیه صبحانه خوشمزه کوبلت در ابتدای کار، پوست گوجه فرنگی را می‌ گیریم، سپس آن را به صورت نگینی درشت خرد می ‌کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می ‌دهیم تا بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها به خوبی بپزند و له شوند. به این نکته توجه داشته باشید که برای این که پوست گوجه را راحت تر بگیریم می توان همان اول روی انتهای گوجه یک علامت به علاوه با چاقو برش زد.

مرحله سوم

سپس آن را ۵ دقیقه در آب در حال جوش قرار داد و بعد از آن، گوجه ها را داخل آب و یخ فرو برد. بعد از ۱۰ دقیقه راحت پوست گوجه کنده می شود. وقتی گوجه ها له شد، روغن، سیر و فلفل تندخرد شده را به آن، اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس نمک می ‌زنیم و در تابه را می‌گذاریم. بعد سیخ کوبیده که از قبل کباب کرده ایم در تابه می‌ گذاریم و بعد تخم مرغ را به آن، اضافه می‌کنیم تا بپزد. سپس در ظرف مورد نظر آن را سرو می کنیم. هر پرس کوبلت دو سیخ ‌کباب دارد.