طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه و ۴ روش عالی

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه و ۴ روش عالی


منبع: آرگا

155

1400/5/10

09:45


در این مطلب طرز تهیه بستنی وانیلی با ۴ روش مختلف را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این بستنی خوش طعم و خانگی نهایت بهره را ببرید.

بستنی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در بین افراد در رده سنی های مختلف است و شما می توانید بستنی را در انواع طعم های مختلف نظیر وانیلی و زعفرانی و … در منزل تهیه نمایید. برای ساخت بستنی وانیلی روش های مختلفی وجود دارد که انتخاب هر یک از این روش ها به میزان مهارت شما و مواد مورد نیازی که در دسترس دارید بستگی دارد، در ادامه مطلب طرز تهیه بستنی وانیلی را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد بنابراین پبیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بستنی وانیلی با چهار روش مختلف

بستنی وانیلی و بستنی نوتلا از انواع طعم های پرطرفدار هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف از این نوع بستنی های خوشمزه به عنوان دسر استفاده نمایید. در ادامه سه روش مختلف برای طرز تهیه بستنی وانیلی را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد.

بستنی وانیلی

دستور تهیه بستنی با ثعلب

تهیه بستنی با ثعلب از انواع روش های رایج است که از زمان های گذشته تا به امروز در بستنی فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با طی چند مرحله ساده بستنی وانیلی خوش طعمی را با ثعلب تهیه کنید.

بستنی وانیلی

مواد لازم 

  • شیر : دو لیوان
  • شکر : نصف لیوان
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • ثعلب : نصف قاشق چایخوری
  • هل : نصف قاشق چایخوری
  • گلاب : به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه بستنی وانیلی با ثعلب ابتدا درون ظرفی مناسب شیر بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

گرم کردن شیر

درون ظرفی دیگر شکر و وانیل و هل ثعلب را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط این مواد را به شیر اضافه نمایید.

دستور تهیه بستنی وانیلی


در مرحله بعدی طرز تهیه بستنی وانیلی، گلاب را به مخلوط مواد بیفزایید و مایه بستنی را هم بزنید سپس ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شود. ظرف حاوی مایه بستنی را در فریزر قرار دهید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه ظرف را از درون فریزر بیرون آورید و بستنی را هم بزنید و دوباره آن را درون فریزر قرار دهید و چندین مرتبه ظرف حاوی بستنی را با فاصله یک ساعت از درون یخچال بیرون آورید و هم بزنید و دوباره آن را درون فریزر قرار دهید و بعد از اتمام تکرار این مراحل ظرف بستنی را به مدت چند ساعت درون فریزر قرار دهید تا مایه بستنی به خوبی سفت شود سپس بستنی را از درون فریزر بیرون آورید و درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و به کمک روش ها تزیین بستنی آن را تزیین نمایید.

بستنی وانیلی

دستور تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

برای تهیه بستنی وانیلی می توانید از ثعلب استفاده نکنید که در این صورت در طعم بستنی هیچ تغییری ایجاد نمی شود. در طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب از خامه و شیر غلیظ شده و عصاره وانیل استفاده می شود.

روش تهیه بستنی وانیلی

مواد لازم 

  • خامه زده شده سنگین : ۲ فنجان
  • شیر غلیظ شده شیرین : ۴۰۰ گرم
  • عصاره وانیل : دو قاشق چایخوری
  • ظرفی مناسب برای فریزری کردن بستنی

طرز تهیه

قبل از تهیه بستنی، خامه را به مدت چند دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس با کمک همزن دستی خامه را هم بزنید تا تکه های سفت درون آن شکل بگیرد توجه داشته باشید خامه زمانی آماده است که با کمک همزن بتوانید خطوط صافی را روی آن بیندازید.

دستور تهیه بستنی وانیلی

روش تهیه بستنی وانیلی


شیر غلیظ شده را درون ظرفی مناسب بریزید و عصاره وانیل را هم به شیر اضافه کنید و آن ها را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید تا رنگ شیر یکدست شود.

افزودن عصاره وانیل به مایه بستنی

بستنی وانیلی خوشمزه


مخلوط شیر را روی خامه زده شده بریزید و با کاردکی مناسب شیر و خامه را با حرکت های دایره ای هم بزنید تا همه هوای درون مخلوط این مواد از بین برود.

روش تهیه بستنی وانیلی

بستنی وانیلی

با کمک کاردک و اسکوپ بستنی را درون قالب فلزی بریزید و روی مخلوط مواد بستنی را صاف کنید و ظرف را به مدت ۴ تا ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی وانیلی آماده شود.

بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی وانیلی

بعد از مدت زمان ذکر شده بستنی را از درون فریزر بیرون آورید و با کمک اسکوپ بستنی وانیلی را درون ظرف های مخصوص سرد بریزید.

بستنی وانیلی خوش طعم

دستور تهیه بستنی وانیلی

دستور تهیه بستنی وانیلی با دستگاه بستنی ساز

تهیه بستنی سنتی و وانیلی با دستگاه بستنی ساز کار ساده ای است و شما می توانید همه مواد لازم را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط مواد را درون دستگاه بستنی ساز بریزید.

بستنی وانیلی خوش طعم

مواد لازم 

  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • آرد ذرت : دو قاشق سوپخوری
  • شیر : دو فنجان
  • پودر شیر خشک : ۱/۴ فنجان
  • شکر : نصف فنجان

دستور تهیه

برای تهیه بستنی وانیلی ابتدا شکر و آرد ذرت و شیر خشک و وانیل را الک کنید سپس شیر را درون ظرفی مناسب بریزید و مواد الک شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مایه بستنی رقیق شود سپس ظرف حاوی مواد را روی شعله گاز قرار دهید و مایه بستنی را مدام هم بزنید تا سفت تر از فرنی شود سپس مواد سفت شده را درون دستگاه بستنی ساز بریزید تا منجمد شوند.

روش تهیه بستنی وانیلی

آموزش تهیه بستنی وانیلی به روش ساده

بستنی وانیلی را می توانید با رئش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه بشتنی وانیلی با زرده تخم مرغ را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی آنه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • خامه صبحانه : یک پاکت
  • شیر پرچرب : یک لیتر
  • وانیل : یک دوم قاشق چای خوری
  • شکر : یک پیمانه
  • ثعلب : یک قاشق مرباخوری

دستور تهیه بستنی وانیلی

دستور تهیه :

ابتدا کاسه مناسبی را انتخاب کرده و شکر داخل آن بریزید سپس به آن ثعلب بیفزایید و آن را خوب هم زده سپس قابلمه مناسبی را برداشته و شیر پرچرب را داخل آن ریخته سپس به آن خامه اضافه نمایید.

در مرحله بعدی شیر و خامه را با کمک همزن دستی هم زده و بر روی حرارت گذاشته و مدام هم زده و بعد از به جوش آمدن شیر مخلوط شکر و ثعلب را در سه مرحله به مخلوط شیر و خامه افزوده و هر مرحله هم بزنید تا مواد به غلظت مورد نظر برسد.

حالا به مواد وانیل افزوده و هم بزنید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی حرارت باشد و بعد از خنک شدن مواد بستنی را داخل قالب فلزی بریزید.

در مرحله پایانی قالب فلزی را داخل فریزر گذاشته و هر یک ساعت از فریزر خارج کرده سپس با کمک گوشتکوب برفی یا چنگال خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود و در شش مرحله آن را تکرار نمایید و بعد از قالب خارج کرده و یا میوه دلخواه تزیین نمایید، نوش جان.

مراحل تهیه بستنی وانیلی

در این مطلب با طرز تهیه بستنی وانیلی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این بستنی خوشمزه نهایت بهره را ببرید و بتوانید با کمک روش هایی که ذکر شد بستنی خوش طعمی را تهیه کنید، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با دستور تهیه انواع بستنی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو