ویزای ازدواج چیست؟ مدارک و قوانین لازم برای دریافت ویزای ازدواج

ویزای ازدواج چیست؟ مدارک و قوانین لازم برای دریافت ویزای ازدواج


منبع: بیتوته

102

1400/5/10

11:28


ویزای ازدواج چیست؟ مدارک و قوانین لازم برای دریافت ویزای ازدواج



قوانین مربوط به ویزای ازدواج, شرایط دریافت ویزای ازدواج, مهاجرت از طریق ویزای ازدواج

ویزای ازدواج توسط اکثر کشورها به مهاجران داده می شود

 

شرایط و قوانین دریافت ویزای ازدواج 

ویزای ازدواج، یکی از انواع ویزا می باشد، که توسط اکثر کشور ها به مهاجران داده می شود. ازدواج یک امر بسیار اساسی و مهم در زندگی انسان است، از این رو باید جدی گرفته شود. ممکن است شخصی که در یک کشور، به عنوان مهاجر و پناهنده شناخته می شود، بخواهد با شخص دیگری که تابع همان کشور است رابطه احساسی برقرار کرده، و با او ازدواج کند. در این مورد، ویزای ازدواج به وجود می آید که به فرد مهاجر داده می شود. در ادامه، برای اطلاعات بیشتر از این ویزا با ما همراه باشید.

KEYWORDS

برای تعلق گرفتن اقامت در استرالیا ازدواج حداقل باید 5 سال از ازدواج گذشته باشد

 

ویزای ازدواج چیست؟

ویزا، در واقع نوعی مجوز است که توسط کشور ها به اتباع خارجی داده می شود، و به آنها اجازه زندگی و فعالیت در آن کشور را می دهد. ویزا انواع مختلفی دارد که در این نوشته، ما به ویزای ازدواج نگاهی دقیق تر می اندازیم.

 

ویزای ازدواج، مجوز زندگی در کشور صادر کننده آن است، که به اتباع خارجی داده می شود که قصد ازدواج، با شخصی که تابع آن کشور است را دارند.

باید توجه داشت که شرایط کشور های مختلف، جهت صدور ویزای ازدواج می تواند با یکدیگر فرق داشته باشد.

 

ویزای ازدواج چیست, ویزای ازدواج آمریکا, گرفتن ویزای ازدواج

مدارک ازدواج برای اخذ ویزای ازدواج نوعی سند ثابت کننده محسوب میشود

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ازدواج

برای دریافت ویزای ازدواج، باید مدارک خاصی را آماده کرد به آنها اشاره خواهیم کرد.

مهمترین این مدارک، مدارکی هستند که مربوط به ازدواج می شوند و به گونه ای، ثابت کننده ی ازدواج فرد تابع کشور و فرد غیر تابع هستند؛ در غیر این صورت، امکان گرفتن ویزای ازدواج وجود ندارد. از جمله این مدارک می توان به شناسنامه عکس دار هر دو فرد، مکالمات تلفنی آنها، نحوه و زمان ایجاد رابطه احساسی، سفر های مشترک و...اشاره کرد.

 

از مدارک دیگری که باید برای دریافت ویزای ازدواج ارائه دهید، مدارک هویتی هستند. مدارک هویتی، شامل دسته ای از مدارک هستند که هویت افراد را اثبات می کنند و کاربرد بسیار گسترده ای نسبت به سایر مدارک دارند. از جمله این مدارک می توان به کارت اقامت در کشور مورد نظر، شناسنامه و... اشاره کرد.

 

مدارک دیگری نیز وجود دارند که باید برای دریافت ویزای ازدواج، آن را به سفارت مربوطه ارائه دهید. این دسته از مدارک مربوط به امور مالی فرد می شوند. این مدارک مالی باید توسط فرد تابع کشور ارائه شوند. البته بسته به شرایط، مدارک مالی شخص متقاضی ویزای ازدواج نیز باید به مأموران مربوطه در سفارت، تسلیم شوند.

 

مدارک مالی شامل موارد زیر می شوند:

• سند املاک و دارایی ها

• فیش های بانکی و حقوقی

• اطلاعات مربوط به حساب بانکی

• پرداخت های مربوط به مالیات

• و...

در صورت نقصان این دسته از مدارک، امکان صدور ویزای ازدواج وجود ندارد.

 

ویزای ازدواج کانادا, ویزای ازدواج, ویزای ازدواج چیست

برای اخذ ویزای ازدواج باید به سفارت خانه کشور مبدأ مراجعه شود

 

نکات کلیدی در مورد اخذ ویزای ازدواج

تنها فرد متقاضی باید برای اخذ ویزای ازدواج اقدام کند. برای اخذ این ویزا، باید به سفارت خانه کشور مبدأ فرد متقاضی رجوع شود. توجه داشته باشید که هرگونه مسئولیتی در قبال ویزای ازدواج صادر شده، به طور کامل بر عهده فرد مهاجر است.

 

کدام کشورها ویزای ازدواج بیشتری را صادر کرده اند؟

کشور آلمان، یکی از کشور هایی است که بیشترین مهاجر را از طریق ویزای ازدواج کسب کرده است. این کشور اروپایی امکان برای مهاجران، امکان پیشرفت خوبی را فراهم می کند. البته در کشور آلمان به دلیل آمار بالای نژاد پرستی، ازدواج موفق با اتباع خارجی، آمار بالایی ندارد.

 

یکی دیگر از کشور هایی که آمار بالایی در صدور ویزای ازدواج دارد، کشور آمریکا است که از ویزای ازدواج آن، به عنوان گرین کارت ازدواج نیز یاد می کنند. نکته جالب در مورد گرین کارت ازدواج در آمریکا این است که فرد مهاجر، در صورت واجد شرایط بودن پس از 3 سال می تواند اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت کند.

 

استرالیا، کشور دیگری است که مهاجران بسیاری را از طریق ویزای ازدواج جذب کرده است. در این کشور پس از اینکه از زمان ازدواج، پنج سال گذشت و طلاقی صورت نگرفت، فرد می تواند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورد، و حتی یک سال پس از دریافت اقامت دائم، می تواند اقدام به دریافت پاسپورت استرالیا کند.

 

انگلیس، کشور دیگری است که مهاجران زیادی را از طریق ویزای ازدواج جذب کرده است. به طور کلی، انگلستان کشوری است که امکانات تحصیلی و پیشرفت بالایی دارد؛ بنابرین افراد زیادی تلاش می کنند از طریق دریافت ویزای ازدواج، به این کشور مهاجرت کنند.

از جمله کشور های دیگری که آمار صدور ویزای ازدواج در آنها بالا است، می توان به کانادا، دانمارک، سوئیس و... اشاره کرد.

 

قوانین مربوط به ویزای ازدواج

برای دریافت ویزای ازدواج، شرایط و قوانینی وجود دارد که باید رعایت شوند؛ در غیر این صورت ویزای ازدواج به فرد مهاجر تعلق نمی گیرد. البته باید توجه داشت که قوانین کشور های مختلف درباره اخذ ویزای ازدواج، می تواند تفاوت هایی با هم داشته باشد.

 

یکی از این قوانین، که در بین بیشتر کشور ها مشترک است، قرار داشتن هر دو فرد در سن مناسب ازدواج است. اگر افراد به سن قانونی ازدواج در کشور مربوطه نرسیده باشند، امکان صدور ویزای ازدواج برای آنها وجود نخواهد داشت.

 

قانون دیگری که تقریبا در تمام کشور ها انجام می شود، این است که در صورتی که یکی از افراد، یا هر دوی آنها در گذشته طلاق گرفته اند، باید سند و مدرکی مبنی بر طلاق گرفتن خود ارائه دهند؛ در غیر این صورت مشمول دریافت ویزای ازدواج نخواهند بود.

 

تمام مواردی که باید در هنگام دریافت ویزای ازدواج ارائه شوند، باید کاملا صحیح باشند؛ در غیر این صورت بر اساس قانون، یا جریمه خواهند شد و یا ویزای ازدواج باطل می شود.

اگر ثابت شود که فرد متقاضی، اهداف مجرمانه ای جهت دریافت ویزای ازدواج دارد، بنابر قانون باید دستگیر و زندانی شود. 

 

ویزای ازدواج کانادا, ویزای ازدواج, ویزای ازدواج چیست

در صورت جعلی بودن مدارک ازدواج، فرد متقلب باید دستگیر و زندانی شود

 

سخن پایانی

مهاجرت، پدیده ای است که امروزه به خصوص در کشور ما، بسیار رایج شده است. یکی از راه های دریافت اقامت کشور ها، ازدواج با فردی تابع آن کشور است که منجر به صدور ویزای ازدواج می شود.

 

ویزای ازدواج، به عنوان یکی از مهمترین ویزاها در جهان شناخته می شود. اگر قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارید، ویزای ازدواج می تواند راه گرفتن اقامت شما باشد.

 

گرداوری: بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو