کمبود داروهای کرونا در خراسان رضوی

50

1400/5/10

13:43


کمبود داروهای کرونا در خراسان رضوی

سلامت نیوز: مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش ناگهانی جمعیت بیماران مبتلا به سویه دلتای ویروس کرونا سبب بحران داروی این حوزه در مناطق زیر پوشش دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی روح‌بخش تعداد بیماران کووید ۱۹ را در خراسان رضوی در پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا "بیش از حد انتظار" دانست و بیان کرد: به همین دلیل وضعیت تامین داروی "فاوی‌پیراویر" ظرف سه روز آتی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چارچوب درمان بیماران کرونایی تاکنون با کمبود سرم روبرو نبود اما اکنون به دلیل استفاده آن برای تزریق داروی کرونا همزمان با تعطیلی یکی از شرکت های تولیدکننده، این دانشگاه با کمبود سرم نیز روبرو شده که موجب نگرانی است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر این اساس وضعیت کنونی در حوزه سرم مورد نیاز برای تزریق داروهای کرونا و همچنین داروی ویژه کرونا در خراسان رضوی به شرایط بحرانی نزدیک شده است.

وی افزود: علاوه بر داروی کرونا، وضعیت ذخیره داروی "بتافرون" مربوط به بیماران ام.اس و چند قلم از داروهای شیمی درمانی نیز محدود شده است. تمام تلاش حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رفع کمبودهای دارویی به خصوص داروهای اساسی برای بیماران متمرکز است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو