به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مردم آلمان روز یکشنبه در اعتراض به محدودیت های اعمال شده برای مهار شیوع کرونا، در خیابان های برلین تظاهرات کردند.

در حالی که بخشی از محدودیت های کرونایی در آلمان در تابستان سال جاری لغو شده است، مردم این کشور موظفند در اماکن عمومی ماسک زنند و دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

در این میان، گروه های معترض به محدودیت های کرونایی روز یکشنبه در خیابان های برلین تجمع کردند و خواستار احیای حقوق اساسی مردمی شدند.

همچنین قرار است تظاهراتی از سوی گروه های مخالف با معترضان ضد کرونایی در شهر برلین برگزار شود.

پیش از این، هزاران نفر از مردم آلمان در اعتراض به مقررات اعمال شده دولت برای کنترل همه گیری، به خیابان های پایتخت آمدند و بسیاری شان با پلیس درگیر شدند.

اما اعتراض های مردمی علیه محدودیت های کرونایی به آلمان محدود نمی شود. فرانسه نیز روز گذشته (شنبه) صحنه اعتراض های مردمی بود که با دخالت نیروهای پلیس، به خشونت کشیده شد.

معترضان فرانسوی در اعتراض به صدور مجوزهای بهداشتی کرونایی و واکسیناسیون اجباری در خیابان های پاریس تجمع کردند و با پلیس درگیر شدند. از جمله تمهیدات در نظرگرفته شده کرونایی در فرانسه شامل صدور مجوزهای سلامت در اماکن عمومی است که نشان می دهد افراد آنتی بادی دارند، واکسینه شده اند یا آزمایش پی سی آرشان منفی است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش برنامه های گسترده و فراگیری را برای مبارزه با اوج گیری سریع و دوباره ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که به گفته معترضان، آزادی انتخاب شهروندانی را که به دریافت واکسن تمایل ندارند، مخدوش و نقض می کند.

برخی دولت های غربی و اروپایی با توجه به خطر آسیب رساندن گونه های تازه این ویروس به بهبود اوضاع اقتصادی در صورت امکان رشد بدون مهار، با وجود آغاز دوره تعطیلات تابستانی در کشورهایشان، به تجدیدنظر در راهبردهای مبارزه با کووید - ۱۹ وادار شده اند.