بهترین دوربین موبایل جهان از نگاه DXOMARK

منبع: برترین ها

49

1400/5/10

17:45


تنها یک روز پس از معرفی رسمی گوشی‌های پرچمدار سری P۵۰ هواوی، وبسایت DXOMARK به عنوان تخصصی‌ترین رسانه بررسی دوربین گوشی، Huawei P۵۰ Pro را مورد واکاوی قرار داده و طی انجام جامع‌ترین تست‌ها، دوربین اصلی و سلفی آن را بهترین دوربین موبایلِ حال حاضر دنیا خوانده است.

ایسنا: تنها یک روز پس از معرفی رسمی گوشی‌های پرچمدار سری P۵۰ هواوی، وبسایت DXOMARK به عنوان تخصصی‌ترین رسانه بررسی دوربین گوشی، Huawei P۵۰ Pro را مورد واکاوی قرار داده و طی انجام جامع‌ترین تست‌ها، دوربین اصلی و سلفی آن را بهترین دوربین موبایلِ حال حاضر دنیا خوانده است.

بهترین دوربین موبایل جهان از نگاه DXOMARK

 بنابر اعلام هوآوی، سری P هوآوی، برگرفته شده از واژه Photography، با هدف ارائه بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند روانه بازار شده‌اند. در تازه‌ترین مورد، اکنون شاهد دو گوشی P۵۰ و P۵۰ Pro از همین مجموعه هستیم؛ جایی که قرار است دوربین گوشی هواوی، باز هم رکوردها را جابه‌جا کند.

وب‌سایت مشهور DXOMARK در بررسی خود به سراغ دو رکن اصلی و پرکاربرد گوشی‌های هوشمند رفته و عملکرد دو دوربین سلفی و اصلی گوشی P۵۰ Pro را با دقیق‌ترین تست‌ها مورد بررسی قرار داده است.

بهترین دوربین موبایل جهان از نگاه DXOMARK

طبق بنچمارک‌های صورت گرفته بر روی گوشی پی۵۰ پرو، وب‌سایت DXOMARK در مجموع امتیاز ۱۴۴ را برای عملکرد دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته است؛ امتیازی که این گوشی را به بهترین دوربین موبایل تاریخ تبدیل می‌کند.

در بررسی انجام شده، DXOMARK به ترتیب امتیاز ۱۴۹ را برای بخش عکاسی، امتیاز ۱۰۷ برای بزرگ‌نمایی و در آخر امتیاز ۱۱۶ را برای عملکرد فیلمبرداری گوشی P۵۰ Pro هوآوی به ثبت رسانده است.

با این اوصاف چندان جای تعجب نیست که این رسانه دوربین اصلی پی۵۰ پرو را بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در دنیا معرفی کند؛ رکوردی که پیش از این نیز به نام پرچمدارهای پیشین هوآوی یعنی P۴۰ Pro و Mate ۴۰ ثبت شده بود.

پی۵۰ پرو هواوی با طراحی ماژول Dual-Matrix، دوربین اصلی چهارگانه‌ای را در خود جای داده که متشکل از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ و لنز واید، در کنار سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مجهز به لنز پریسکوپی و گشودگی دیافراگم f/۳.۵ است که بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳.۵ برابری و تا ۲۰۰ برابر زوم دیجیتال را به همراه می‌آورد.

این ترکیب با اضافه شدن دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی از نوع تک رنگ (Monochrome) به مجموعه‌ای کامل از بهترین دوربین‌ها تبدیل می‌شود.

با گذر از مشخصات فوق، DXOMARK در خصوص سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین سنسور تک رنگ ۴۰ مگاپیکسلی، بهترین امتیاز و عملکرد را برای این گوشی در نظر گرفته است و از ثبت دقیق رنگ‌ها به همراه گستره دینامیکی وسیع صحبت به میان می‌آورد.

در ادامه بررسی دوربین اصلی نیز آمده است که حسگر ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپی قادر است تصاویری با کیفیت را حتی پس از بزرگ‌نمایی زیاد نیز ثبت کند و از نویز پایین و Dynamic Range بالایی برخوردار است.

به گفته DXOMARK، عکاسی با کیفیت در شب نیز به کمک حالت Night Time دوربین گوشی پی ۵۰ پرو هواوی محقق شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، گوشی هواوی P۵۰ Pro می‌تواند حتی در تاریکی شب نیز با نوردهی دقیق و مناسب در کنار فوکوس خودکار سریع و ثبت رنگ مطلوب، تصاویری جذاب و عملکردی عالی را به نام خود ثبت کند.

در نهایت امتیاز ۱۱۶ در نظر گرفته شده برای عملکرد فیلمبرداری پی ۵۰ پرو نیز قابلیت بالای این گوشی را تصدیق می‌کند. آن طور که رسانه مذکور عنوان می‌کند، نوردهی دقیق، دامنه دینامیکی گسترده و فوکوس لیزری عالی از نقاط برجسته دوربین اصلی P۵۰ Pro هواوی در بخش فیلمبرداری هستند.

بهترین دوربین موبایل جهان از نگاه DXOMARK

اما صحبت در همین جا به پایان نمی‌رسد و رکوردشکنی هوآوی پی ۵۰ پرو همچنان ادامه دارد. مجموع امتیازات دوربین سلفی این گوشی طبق بررسی DXOMARK به عدد فوق‌العاده ۱۰۶ می‌رسد که بار دیگر برتری پرچمدار هواوی را نسبت به هر رقیب دیگری، آشکار می‌کند.

بنا بر گفته‌های وب‌سایت DXOMARK، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هواوی پی۵۰ پرو قادر است در هر نوع شرایط محیطی، اعم از فضاهای سربسته یا رو باز، تصاویری با نویز پایین و جزئیات چشمگیر به ثبت برساند که سبب شده امتیاز فوق‌العاده ۱۱۲ در بخش عکاسی برای آن رقم بخورد.

از حیث فیلمبرداری نیز دوربین سلفی این گوشی با کم و کاستی در بنچمارک‌ها مواجه نشده و این وب‌سایت معتبر از سیستم لرزش‌گیر عالی در گوشی P۵۰ Pro خبر می‌دهد.

در پایان باید گفت هواوی بار دیگر با معرفی پرچمدار جدید سری P خود، پیشرفت همیشگیِ خود را در صنعت گوشی و دوربین موبایل اثبات کرده است؛ به‌ گونه‌ای که گوشی P۵۰ Pro توانسته است با سبقت از نسل پیشین خود یعنی P۴۰ Pro، بار دیگر عنوان بهترین دوربین موبایل در جهان را از آن خود کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو