طرز تهیه کیک کیوی خوش پخت در خانه

منبع: آرگا

126

1400/5/10

18:11


اگر به درست کردن و پختن کیک و شیرینی علاقه مند هستید و دنبال تنوع در پخت آن ها می باشید. در این مطلب با طرز تهیه کیک کیوی خوشمزه با مجله آرگا همراه شوید و از پخت آن لذت ببرید.

کیک ها دسر های خوش طعمی هستند که برای وعده عصرانه طرفداران زیادی دارند. انواع متفاوتی از کیک ها را می توانید در منزل درست کنید و با آن ها از مهمانان خود پذیرایی کنید. یکی از انواع آن ها کیک کیوی می باشد. کیوی با طعم ملس خود، مزه ای خاص  و متفاوتی را به کیک می دهد. در ادامه مطلب با طرز تهیه کیک کیوی همراه ما باشید

کیک های میوه ای ایده مناسبی در روزهای مختلف سال است، در آموزش های گذشته با طرز پخت کیک سیب، کیک پرتقال و کیک هلو آشنا شدید. کیک کیوی نیز طعم ایده آلی دارد که پیشنهاد می کنیم پخت آن را در خانه امتحان کنید.

طرز تهیه کیک کیوی خوشمزه

مواد لازم:

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • کیوی خرد شده: به مقدار لازم
  • شکر: ۱ لیوان
  • روغن: ۱/۲ لیوان
  • شیر: ۱/۲ لیوان
  • آرد: ۲ لیوان
  • نمک: یک مقدار بسیار کم
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری

کیک کیوی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک کیوی فوق العاده خوش طعم

در ابتدا برای پختن این کیک بسیار خوشمزه ظرف مناسبی  تهیه کنید. تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید. وانیل و شکر را به آن ها اضافه کنید و با دست یا همزن برقی آن ها را به خوبی باهم مخلوط کنید تا یکدست شود و حالت کشداری بدست آید. سپس روغن و شیر را نیز به مواد بیافزایید و هم بزنید.

در این مرحله در ظرف دیگری بکینگ پودر، آرد و نمک را با هم ترکیب کنید. این مواد را دو بار از الک رد کنید و طی چند مرحله کم کم به شکر و تخم مرغ آن ها را اضافه کنید و مواد را به خوبی باهم مخلوط کرده و هم بزنید.

قالبی که تهیه کرده اید را کمی با روغن چرب کنید. نیمی از مواد کیک را داخل قالب بریزید. سپس کیوی هایی که از قبل به شکل حلقه ای برش زده اید را روی مایه کیک بچینید و روی آن ها شکر بریزید. مابقی مایه کیک را روی آن ها ریخته و یک لایه کیوی روی آن ها بچینید. ریختن لایه ی آخر کیوی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد می توانید این مرحله را حذف کنید.

فر را باید از قبل روشن کنید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شده باشد. مواد را داخل فر قرار بدهید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان برای پخت این کیک لازم است. گریل فر را نیز کمی روشن کنید تا رنگ کیک طلایی شود.

بعد از گذشت این زمان کیک کیوی شما آماده است. می توانید آن را در کنار یک لیوان چای نوش جان بفرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو