دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟

50

1400/5/10

18:54


یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش‌های قبلی مهاجم‌تر نشده است و نمی‌توانیم بگوییم این ویروس مرگ‌ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می‌کند.

دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟

به گزارش بهداشت نیوز، جلال مجدیان در خصوص ویروس جدید لامبدا و اینکه گفته می‌شود این ویروس بسیار خطرناک است؟، گفت: هنوز اثبات نشده که ویروس لامبدا  از نظر میزان آسیب بافتی به ریه و سایر ارگان‌های بدن نسبت به دلتا تهاجمی‌تر باشد، اما از لحاظ شدت بروز و مقدار سرایت پذیری در مقایسه با دلتا ضعیف‌تر است و فعلا این ویروس را به عنوان یک ویروس مهاجم‌تر نمی‌شناسیم.

وی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش‌های قبلی مهاجم‌تر نشده است و نمی‌توانیم بگوییم این ویروس مرگ‌ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می‌کند.
این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟، توضیح داد: ما تنها بر اساس ژنوم ویروس نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک خطرناک‌تر هستند چرا که هنگامی که هر ویروسی از جمله دلتا، لامبدا و …وارد بدن می‌شود، دو عامل در شدت بیماری‌زایی آن‌ها آموثر است که یکی از آن‌ها ژنوم ویروس و عامل دیگر ژنوم فرد میزبان و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای  است.

وی متذکر شد: طی یک سال نیم گذشته که کرونا شیوع پیدا کرده، هنوز ویروسی نیامده که ما بتوانیم بگوییم به صورت معنادار عوارضش نسبت به سوش‌های قبلی جدی‌تر شده است.

 

منبع:میزان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو