بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟


منبع: برترین ها

110

1400/5/10

19:13


درمان ریشه یا عصب کشی دندان یکی از خدمات رایج دندانپزشکی‌هاست. اما لازم است برای درمان به بهترین متخصص عصب کشی دندان مراجعه کنید.

برترین‌ها: همه ما برای یکبار هم که شده درد وحشتناک دندان را تجربه کرده ایم. دندان درد می‌تواند از عوامل مختلفی نشات بگیرد. اما رایج‌ترین آن مرتبط با پوسیدگی دندانی که به عصب رسیده است بوده که باید تحت نظر بهترین متخصص عصب کشی دندان اقدام به درمان گردد. ما در این مبحث قصد داریم به موضوع عصب کشی و یافتن بهترین متخصص عصب کشی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

عصب کشی دندان چیست؟

در حالت عمومی به درمان ریشه دندان، عصب کشی می‌گویند؛ که البته اصطلاح تخصصی این درمان در بین دندان پزشکان و متخصصان عصب کشی، اندودنسی می‌باشد. اندو به معنای داخل و دنسی به معنای دندان؛ بنابراین عصب کشی در واقع درمان داخلی دندان است.

اگر بخواهیم ساختار داخلی دندان را نشان دهیم، اجزای دندان به طور کلی از بیرون به درون شامل مینا، عاج و پالپ دندان است. پالپ دندان در واقع داخلی‌ترین جزو دندان بوده و همان هدف درمان اندو است.

پالپ دندان دارای رگ‌های خونی و عصب دندان و همچنین بافت‌های همبندی است که در صورت ضربه به دندان و یا آسیب‌هایی مانند پوسیدگی، ترک خوردگی و ... می‌تواند میزبان میکروب‌ها شده و در نهایت دچار عفونت و التهاب شود. زمانی که پالپ ورم می‌کند باعث می‌شود که به عصب‌های دندان فشار آورده و در نهایت موجب درد‌های شدیدی در ناحیه دندان مورد نظر می‌شود. برای رهایی از شر این درد باید به بهترین متخصص عصب کشی دندان مراجعه و اقدام به عصب کشی کرد. متخصص عصب کشی بعد از معاینه تشخیص می‌دهد که آیا نیاز به عصب کشی هست یا خیر. در صورت نیاز اتاقک پالپ تخلیه شده و با مواد سازگار پر می‌شود.

مراحل عصب کشی توسط بهترین متخصص عصب کشی دندان

عصب کشی یک پروسه چهار مرحله‌ای می‌باشد. در مرحله اول متخصص عصب کشی ماده بی حسی را با استفاده از سوزن‌های مخصوص به دندان تزریق می‌کند. پس از این مرحله بهترین متخصص عصب کشی دندان، یک قطعه پلاستیکی را درون دهان تعبیه می‌کند. این کار صرفا برای جدا کردن دندان و تمیز ماندن آن در طی درمان می‌باشد.

حالا متخصص عصب کشی دندان، به کمک یک مته بسیار کوچک، یک سوراخ از بالا در دندان ایجاد کرده که به واسطه آن به مغز دندان دسترسی پیدا می‌کند. در این مرحله دندان پزشک به وسیله سوهان‌های کوچکی تمام پالپ‌های فاسد و مواد میکروبی را بیرون می‌کشد و درمان مورد نیاز را انجام می‌دهد. سپس بررسی می‌کند که چه میزان دندان دچار آلودگی و عفونت شده تا میزان مواد ضد عفونی مورد نیاز را روی دندان‌ها اعمال کند.

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

مرحله سوم درمان پر کردن دندان بعد از خشک شدن کامل آن می‌باشد. این کار به منظور پیشگیری از عفونت‌های بعدی می‌باشد.

در مرحله آخر نیز متخصص عصب کشی، یک روکش دائمی روی دندان بیمار قرار داده و کارش به پایان می‌رسد.

علائم عفونت دندان

اگر دندان شما دارای عفونت باشد، این عفونت علائمی دارد از قرار زیر:

  • درد در ناحیه گوش، گردن و یا فک
  • حساس شدن فک‌ها
  • ورم گونه
  • دندان درد
  • تب
  • احساس بو و طعم بد دهان
  • حساسیت به نوشیدنی‌های سرد و گرم

چه کنیم تا مبتلا به عفونت دندان نشویم؟

طبیعتا پیروی از برخی نکات می‌تواند به شما کمک کند که از عفونی شدن دندان‌هایتان جلوگیری کنید. پس در نتیجه عدم عفونت دندان‌ها سریع‌تر می‌توانید به بهترین متخصص عصب کشی دندان مراجعه نمایید. برخی از اصلی‌ترین راهکارها برای پیشگیری از عفونت دندان‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان
  • رژیم غذایی مناسب بدون قند زیاد مانند شیرنی و نوشابه‌های گازدار
  • عدم استفاده از تنباکو و مشتقات آن
  • مراجعه منظم به دندانپزشک جهت حصول اطمینان از سلامت دندان‌ها
  • استفاده از آب نوشیدنی حاوی فلوراید
  • قرار دادن میوه وسبزی در رژیم غذایی

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

تخصص اندو و یا همان درمان ریشه دندان یکی از تخصص‌های دندانپزشکی است و متخصصان این رشته می‌بایست پس از اتمام تحصیل دوره عمومی، به مدت سه سال در دوره تخصصی درمان ریشه تحصیل کرده تا به یک متخصص عصب کشی دندان یا همان اندودنتیست تبدیل شود.

این فرایند درمانی یک درمان با حساسیت و ظرافت بالاست و قطعا برای اقدام به منظور عصب کشی، نیاز است تا به دنبال بهترین متخصص عصب کشی دندان باشیم. علاوه بر این موضوع در بسیاری از موارد دسترسی به کانال ریشه، مثلا در دندان‌های عقبی، مشکلاتی دارد. مثلا ممکن است در آن ناحیه دید خوبی وجود نداشته باشد و یا دسترسی به آن‌ها کار مشکلی باشد؛ همچنین در برخی بیماران مانند زنان باردار، یا افراد دارای معلولیت‌های خاص، شرایط بیمار به گونه‌ای باشد که کار عصب کشی بسیار سخت و حساس شود؛ بنابراین بهتر است تا درمان توسط بهترین متخصصان عصب کشی دندان، انجام شود.

برای یافتن بهترین متخصص عصب کشی دندان می‌توانید به کلینیک‌های مجهز دندان پزشکی رفته و درباره متخصص مورد نظر خود تحقیق کنید. قبل از اقدام به عمل عصب کشی، حتما با یکی از بهترین متخصصان عصب کشی مشاوره داشته و نسبت به روند درمان اطمینان کامل پیدا کنید.

بهترین متخصص عصب کشی دندان کیست؟

هزینه عصب کشی توسط بهترین متخصص عصب کشی دندان چقدر است؟

برای تعیین مشخص و دقیق قیمت عصب کشی دندان باید مورد معاینه بهترین متخصص عصب کشی دندان قرار بگیرید. متخصص عصب کشی ابتدا تصویری از دندان شما خواهد گرفت و پس از مشخص شدن شرایط و وضعیت دندان قیمت عصب کشی را به شما اعلام خواهد کرد. هزینه عصب کشی می‌تواند به میزان پوسیدگی دندان، تعداد کانال‌های دندان و دستمزد متخصص بستگی داشته باشد. در ضمن فراموش نکنید که هزینه روکش دندان پس از انجام عصب کشی می‌تواند جدا از هزینه عصب کشی دندان شما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو