18 روش هیجان انگیز و البته رایگان برای افزایش ترافیک سایت

منبع: تالاب

89

1400/5/10

20:59


18 روش هیجان انگیز و البته رایگان برای افزایش ترافیک سایت

بهینه سازی پروفایل رایگان مشاغل گوگل

آیا می دانید که یک فهرست‌ بهینه شده مشاغل گوگل، می‌تواند بازدید 7 برابری نسبت به فهرست ناقص جذب کند؟ دقت کنید گوگل بیزنس یک فرصت عالی برای بهبود سئوی سایت است که به وبسایت‌تان لینک می‌شود، بنابراین این فرصتی فوق العاده برای دریافت ترافیک بیشتر در وبسایت محسوب می‌شود.

 

18 روش هیجان انگیز و البته رایگان برای افزایش ترافیک سایت

سئوی داخلی (on-page)

برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو و کسب بازدیدکننده بیشتر، تاکتیک‌های مختلف سئو وجود دارد، از جمله محتوای با کیفیت که مخاطبین در جستجوی آن هستند و نوشتن توضیح متا برای صفحات سایت. توضیح متا در زیر URL نتایج جستجو، ظاهر می‌شود. آگاهی از محتوای صفحه و نتیجه حاصل از کلیک، کاربران را بیشتر ترغیب به کلیک و ورود به صفحه خواهد کرد. چنین تاکتیک سئوی داخلی رایگان می‌باشد، اما وقت گیر است.

 

قرارگیری در فهرست دیکشنری‌های آنلاین

قرارگیری در سایت‌های دایرکتوری های آنلاین رایگان منجر به افزایش ترافیک خواهد شد. در اکثر این سایت‌ها، پروفایل شما یک لینک به وبسایت تان دارد، بنابراین این فهرستها به صورت فعال آپدیت شده و دریافت ارزیابی‌های مثبت منجر به ترافیک بیشتری برای وبسایت خواهد شد.

 

بک ‌لینک ‌سازی

بک‌لینک به لینکِ وبسایت شما در وبسایت دیگر گفته می‌شود. بک‌لینک‌ها از مشاغل مکمل یا اینفلوئنسرهای صنعت، نه تنها از میان مخاطبین بزرگتر به مخاطب شما دست پیدا می‌کنند، بلکه ترافیک باکیفیتی را وارد وبسایت می‌کنند. علاوه بر این، گوگل بک‌لینک‌ها را دریافت کرده و اگر متوجه شود که سایر سایت‌های مطمئن به سایت شما اشاره می‌کنند، منجر به افزایش اعتماد و اطمینان به شغل شما خواهد شد. اعتماد بیشتر از سوی گوگل منجر به رتبه بالاتر و در نتیجه ترافیک بیشتری خواهد شد. در گوگل بک‌لینک‌های با کیفیت رایگان زیادی وجود دارد.

 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی به عنوان ابزار رایگان در بازاریابی، نقش مهمی در انتقال ترافیک به وبسایت ایفاء می‌کند. از فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین برای ترویج پست‌های وبلاگ و سایر صفحات مفید وبسایت خود استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید فالوورهای شبکه اجتماعی خود را به بازدید کننده وبسایت تبدیل کرده و اگر محتوای قابل اشتراک گذاری منتشر کنید، امکان جذب ترافیک بیشتری را خواهید داشت.

ساخت محتوای مفید و سودمند رایگان خواهد بود و آنقدرها که فکر می‌کنید، دشوار نیست. قطعاً در حوزه خدمات/محصول خود، کارشناس و خبره هستید؛ کافیست آن را به صورت ساده در اختیار مخاطبین خود قرار دهدی.

 

هشتگ‌گذاری در پُست‌ها

با افزودن هشتگ به پست‌های خود که منجر به ترویج پست‌های بلاگ و صفحات وبسایت می‌شود، فراتر از شبکه خود گام بردارید تا کاربران جدید بتوانند از طریق جستجو به سراغ خدمات و محصولات شما بیایند. هر چه نگاه بیشتری بروی لینک‌هایتان وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت خواهید کرد.

 

استفاده از لندینگ پیج (صفحه فرود یا صفحه هدف)

لندینگ پیج دیگر منبع رایگان برای جذب ترافیک به وبسایت محسوب می‌شوند. آن‌ها صفحات اختصاصی برای آفرهای‌تان هستند، از جمله استفاده از کد تخفیف، دانلود راهنمای رایگان، یا شروع نسخه‌ی آزمایشی. آن‌ها دارای جزئیاتی هستند که کاربران برای هدایت به جلو، و تبدیل به آن‌ها نیاز داشته و برای انجام عمل خاصی بروی آن تمرکز می‌کنند تا بتوانند اتفاق مورد نظر خود را رقم بزنند. به دلیل اختصاصی بودن لندینگ پیج ها، در پیام رسان بسیار هدفگذاری شده عمل کنید تا بتوانید از این صفحات، ترافیک جذب نمایید.

 

هدفگذاری بروی کلمات کلیدی طولانی

درحالیکه کلمات کلیدی کوتاه معمولاً بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند، اما رتبه بندی آن‌ها بروی موتورهای جستجو دشوارتر است. هدفگذاری بروی کلمات کلیدی طولانی راه دیگری است که به شما فرصت رسیدن به رتبه‌های بالاتر (حتی در صفحه اول) برای جستارهای مختص به محصولات و خدمات را می‌دهد؛ رتبه بالاتر هم به منزله ترافیک بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل پیشرفت قابلیت‌های جستجوی صوتی و موتورهای جستجو، افراد از عبارت‌های اختصاصی‌تر برای جستجوی آنلاین بهره می‌گیرند. آن‌ها ابزارهای رایگان متعددی هستند که به شما در هدفگذاری کلمات کلیدی کمک می‌کنند.

 

بازاریابی ایمیلی

ارسال خبرنامه‌های منظم و تبلیغ آفرها از طریق ایمیل، راهی فوق العاده برای حفظ ارتباط با مشتریان بوده و می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر در وبسایت کمک کند. اطلاعات و لینک‌های مفید در صفحات وبسایت خود قرار دهید تا افراد چیزهای جدید و زیادی را بیاموزند، مثلاً از طریق پست‌های وبلاگ و لندینگ پیج ها برای آفرهای ویژه. دقت کنید که خوانندگان را با ایمیل‌های زیاد بمباران نکنید، زیرا مشتریان با دریافت ایمیل‌های زیادی اقدام به قطع ارتباط با شما، حذف یا لغو اشتراک دریافت ایمیل خواهد کرد.

 

همچنین به تعداد خطوط محتوای ایمیل دقت کنید. زیرا در این زمینه بسیار تعیین کننده خواهد بود که آیا مشتری ایمیل را باز می‌کند یا خیر. اگر محتوای ایمیل طولانی باشد، مشتری میلی به باز کردن ایمیل نخواهد داشت، پس عملاً ترافیکی برای شما حاصل نخواهد شد.

 

وبلاگ مهمان

اگر یک اینفلوئنسر در صنعت شما اقدام به انتشار پُست در سایت شما کند یا مصاحبه‌ای با آن‌ها در خصوص پُست وبلاگ انجام بدهید، قطعاً ترافیک زیادی از طریق جستجوی واقعی دریافت خواهید کرد. همچنین اینفلوئنسر می‌تواند محتوای شما را به مخاطبین خودش تبلیغ کند. بنابراین محتوای متنوعی به وبسایت خود بیافزاید و به بازدید کنندگان نشان دهید که حضور فعالی در این زمینه دارید.

همچنین می‌توانید از اینفلوئنسر بخواهید تا شغل شما را در به اشتراک بگذارد. این روش رایگان است، اما نیاز به تعامل و همکاری با اینفلوئنسر دارد تا بتوانید ارتباط متقابل و مطلوبی با آن‌ها داشته باشید.

 

تعامل آنلاین داشته باشید

فعال بودن در گروه‌های آنلاین در وبسایت های مرتبط با شغل و اجتماع شما، بسیار سودمند خواهد بود و به جذب ترافیک کمک می‌کند. در وبلاگ‌ها و پست‌های شبکه اجتماعی اقدام به کامنت گذاری کنید، به سؤالات افراد پاسخ دهید، و در گفتگوهای مرتبط با صنعت شغلی‌تان شرکت کنید. هرچه تعامل بیشتری با جامعه هدف داشته باشید، بازدید بیشتری از پروفایل شما صورت می‌گیرد.

 

از آنالیتیکس درس بگیرید

استفاده از گوگل آنالیتیکس رایگان است و بینش‌های دریافتی به شما در جذب ترافیک کمک می‌کند. از لینک‌های ردیابی شده برای کمپین‌های بازاریابی استفاده کرده و آنالیتیکس وبسایت خود را به صورت منظم بررسی کنید. از این طریق می تانید به استراتژی‌ها و انواع محتوای مورد نیازی پی ببرید که منجر به ارتقاء وبسایت شما می‌شود. بنابراین زمان خود را صرف موضوعات بی ربط نخواهید کرد.

 

سئو و بهینه سازی سایت

با طراحی سایت و سئو کردن آن میتوانید بر روی سایت خود سرمایه گذاری کنید.

روش های پولی برای جذب ترافیک از طریق گوگل

18 روش هیجان انگیز و البته رایگان برای افزایش ترافیک سایت

تبلیغات گوگل (گوگل ادز)

با پرداخت هزینه، صفحه وبسایت شما بر اساس کلمات کلیدی خاصی، می تواند در صفحه اول گوگل ظاهر شود.

 

تبلیغات گوگل مپس

از طریق پلتفرم گوگل ادز می توانید اولویت هایی را انتخاب کنید تا شغل شما در بالای نتایج جستجوی گوگل مپس ظاهر شود.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در شبکه های مجازی می توانید هزینه پرداخت کنید تا صفحات شما جزء پُست های اولیه مرتبط با صنعت شما ظاهر شود.

 

تبلیغات نمایشی

به تبلیغات بنری برند گفته می شود که در وبسایت های مرتبط قرار می گیرند.

 

هدفگیری مجدد

تبلیغات هدفگیری مجدد در فیدهای شبکه اجتماعی یا وبسایت ها ظاهر می شوند. وقتی فردی برای اولین بار سایت­تان را بازدید می کند، تبلیغ برای او نمایش داده می شود. این کار باعث می شود که فرد بار دیگر به وبسایت شما بازگردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو