برد پیت، بازیگر مشهور هالیوودی یک بار فاش کرد که چیزی نمانده بود نقش «نئو» را در فیلم «ماتریکس» (Matrix) بازی کند: «من پیشنهاد بازی در ماتریکس را رد کردم. انتخاب من قرص قرمز بود.» اما او تنها بازیگری نبود که پیشنهاد بازی در این فیلم محبوب و مشهور را رد کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه از بازیگران مشهور دیگری خواهیم گفت که قرار بود در فیلم ماتریکس بازی کنند.

۱- ساندرا بولاک در نقش ترینیتی

۱- ساندرا بولاک در نقش ترینیتی

جوئل سیلور، تهیه کننده ی فیلم ماتریکس ساندرا بولاک را مدنظر داشت و یک نسخه از فیلمنامه را برای او فرستاد تا شاید مایل به بازی در این فیلم باشد: «رفتیم پیش ساندرا بولاک و گفتیم نقش نئو را عوض می کنیم.» او باری نقش ترینیتی هم در نظر گرفته شده بود. اما بولاک تصمیم گرفت به جای ماتریکس، در فیلم «نیروی طبیعت» (Forces Of Nature) بازی کند. این فیلم به اندازه ی ماتریکس موفق نبود و با واکنش سرد منتقدین مواجه شد.

۲- جنیفر لوپز در نقش ترینیتی

۲- جنیفر لوپز در نقش ترینیتی

اگر جنیفر لوپز نقش ترینیتی را ایفا کرده بود تقریباً چیز دیگری از آب درمی آمد. دیگر بازیگران زن مشهوری که برای نقش ترینیتی در نظر گرفته شده بودند، عبارتند از: هالی بری، آنجلینا جولی، کاترین زتا جونز، درو بریمور، کیت هادسون و اوما تورمن.

۳- راسل کرو در نقش مورفئوس

۳- راسل کرو در نقش مورفئوس

نقش مورفئوس را به راسل کرو پیشنهاد دادند اما او این پیشنهاد را رد کرد، گرچه ریسک بزرگی بود. او بازی در فیلم های نفوذی (The Insider)، گلادیاتور (Gladiator) و ذهن زیبا (A Beautiful Mind) را به ماتریکس ترجیح داد.

۴- شان کانری در نقش مورفئوس

۴- شان کانری در نقش مورفئوس

به شان کانری هم نقش معمار را پیشنهاد دادند هم نقش مورفئوس را. او اما هیچ یک را نپذیرفت چون به گفته ی خودش اصل داستان را درک نمی کرد و این نقش در نهایت به لارنس فیشبرن رسید.

۵- ژان رنو در نقش مأمور اسمیت

۵- ژان رنو در نقش مأمور اسمیت

نقش مأمور اسمیت را هوگو ویوینگ ایفا کرد اما او اولین بازیگری نبود که این نقش به او پیشنهاد شد. در حقیقت، ژان رنو هم برای این نقش درنظر گرفته شده بود. رنو اما این پیشنهاد را در کرد چون نمی توانست در مدت فیلمبرداری در استرالیا بماند.

۶- میشل یئو در نقش سراف

۶- میشل یئو در نقش سراف

نقش سراف ابتدا به میشل یئو پیشنهاد شد. اما او به خاطر تداخل برنامه هایش مجبور شد این پیشنهاد را رد کند. بعد از آن، این نقش به یک شخصیت مذکر تغییر یافت.

۷- جت لی در نقش سراف

۷- جت لی در نقش سراف

بعد از آنکه میشل یئو نقش سراف را رد کرد، آن را به جت لی پیشنهاد دادند، اما او هم این نقش را قبول نکرد: «به لحاظ تجاری برای من مشکل بود. من متوجه شدم که مرا ۳ ماه برای فیلمبرداری لازم دارند اما باید ۹ ماه پیش گروه می ماندم.»

۸- دیوید دوکانی در نقش نئو

۸- دیوید دوکانی در نقش نئو

دیوید دوکانی را برای نقش نئو در نظر گرفته بودند اما او در نهایت در فیلم «پرونده های مجهول» (The X-Files: Fight the Future) بازی کرد.

۹- لئوناردو دیکاپرو در نقش نئو

۹- لئوناردو دیکاپرو در نقش نئو

لئوناردو دیکاپریو ابتدا نقش را پذیرفت اما بعداً آن را رد کرد: «تایتایک تازه تمام شده بود و نمی توانستم در فیلم دیگری با جلوه های ویژه ی رایانه ای بازی کنم.» بعد از آن، نقش به ویل اسمیت پیشنهاد شد که او هم آن را قبول نکرد.

 

مطالب پیشنهادی:

ستاره « ماتریکس »: یک روز پس از 40 سالگی پیشنهاد بازی در نقش مادربزرگ به من رسید!

لیلی واچوفسکی: هدف « ماتریکس » تمثیلی برای تراجنسیت بود!