طرز تهیه کتلت مرغ با سس

کتلت مرغ با سس بادمجان و گوجه فرنگی , طرز تهیه کتلت مرغ با سس بادمجان

کتلت یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. کتلت مرغ با سس بادمجان با سینه مرغ و پیاز و ادویه های مختلف تهیه می شود. کتلت ها مجزا سرخ می شود و هنگام سرو روی سس بادمجان قرار می گیرد. سس بادمجان نیز از بادمجان و گوجه سرخ کرده تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ با سس بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و فلفل سفیدبه مقدار لازم
پاپریکا و نمک و پودر سیرو زردچوبهبه مقدار لازم
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهمقداری

طرز تهیه کتلت مرغ با سس

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه در ابتدای کار، سینه مرغ را به همراه پیاز چرخ می کنیم. سپس داخل یک کاسه می ریزیم و به آن نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبه و پودر سیر اضافه می کنیم. پودر سوخاری را هم اضافه کرده و ورز می دهیم تا تمام مواد با هم ترکیب و یک دست شود.

مرحله دوم

سپس درون یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس مواد را به صورت کتلت در آورده و سرخ می کنیم. در وسط پخت، به آن زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

وقتی که دو طرف کتلت ها سرخ شد از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در این مرحله سس بادمجان را تهیه می کنیم. برای این کار، بادمجان را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم و درون آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از نیم ساعت بادمجان ها را آبکش کرده و روی پارچه تمیز خشک می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. بادمجان ها را درون روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

گوجه ها را شسته و خرد می کنیم. می توان آن ها را رنده هم کرد که سلیقه ای است. سپس گوجه ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. رب گوجه هم اضافه کرده و می گذاریم تا سرخ شود و آب گوجه ها کشیده شود.

مرحله ششم

وقتی که سس به روغن افتاد، بادمجان های سرخ شده را که له کرده ایم به آن اضافه می کنیم. نمک و فلفل سیاه و سفید و پاپریکا و پودر سیر را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس درون یک ظرف می ریزیم و کتلت ها را روی آن می چینیم و سرو می کنیم.