طرز تهیه کباب درباری

کباب درباری , طرز تهیه کباب درباری , دستور پخت کباب درباری

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب درباری یکی از انواع کباب های غیر کوبیده است که بسیار مجلسی و زیبا طبخ می شود و طعم فوق العاد های دارد. از مرغ و گوشت به صورت نواری و رول شده برای این کباب استفاده می شود. تاریخچه این کباب به دربار ناصرالدین شاه قاجار بر می گردد. این کباب زیبا و خوشمزه را می توان در مهمانی های خاص تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب درباری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب پیاز۲ عدد
راسته گوسفند۴۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب درباری

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار، راسته ها و سینه مرغ را به صورت نواری به اندازه دو انگشت به صورت یکدست برش می دهیم. در ادامه تکه های گوشت و مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. حالا آب پیاز را با صافی گرفته و به گوشت ها اضافه می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه و زعفران به آن زده و با دست ترکیب می کنیم تا مزه دار شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت حداقل ۲ساعت اجازه می دهیم تا گوشت ها استراحت کند و به خوبی طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا نوارهای گوشت و مرغ را داخل هم قرار داده و به صورت رول شده می پیچیم، سپس پشت سر هم به سیخ می کشیم. در پایان سیخ های کباب را روی منقل ذغال می چینیم و به صورت یکدست با حرارت ملایم کباب می کنیم.