طرز تهیه سالاد با سس بنگ بنگ

سالاد با سس بنگ بنگ , طرز تهیه سالاد با سس بنگ بنگ

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ است. این سالاد را می توان کنار انواع غذا به عنوان سالاد در مهمانی ها سرو نمود. در این سالاد از هر سبزیجاتی به دلخواه استفاده می شود. در این سالاد مهم سس آن است که از سس بنگ بنگ استفاده شده است. سس بنگ بنگ از معروفترین سس های دنیا است که برای سالاد تهیه و مصرف می شود. می توان از این سس برای غذاهای دریایی و انواع سبزیجات نیز استفاده کرد.

مواد لازم برای ۲ نفر
کلم بروکلیبه مقدار لازم
کاهو۴ برگ
ذرتنصف پیمانه
گوجه فرنگی۳ عدد
نخود سبز پختهنصف پیمانه
خیار۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
هویجبه مقدار لازم
کدوبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس بنگ بنگ
مایونز۳ قاشق غذا خوری
زست لیمو (رنده پوست لیمو)نصف لیمو
پودر سیربه میزان لازم
آب لیمو ترش۱ عدد
سس سراچا تایلندی یا هر سس تند دیگریبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد با سس بنگ بنگ

مرحله اول

برای تهیه سالاد سبزیجات خوشمزه با سس بنگ بنگ در ابتدای کار، تمام مواد سالاد را به خوبی می شوییم، سپس کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه مواد سالاد را به سلیقه خود خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد سالاد را پس از خرد کردن درون یک کاسه می ریزیم. حال به تهیه سس می پردازیم. برای این سس یک کاسه برداشته و سس مایونز و آب لیمو ترش و زست لیمو و روغن زیتون را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

سس تند و نمک و فلفل و پودر سیر را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روی سالاد می ریزیم. مواد را به آرامی با هم مخلوط کرده و داخل یخچال به مدت ۳ ساعت قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شود.