روایتی از جلسه برخی روحانیون با رهبر انقلاب

منبع: برترین ها

57

1400/5/11

07:36


روزنامه کیهان بخشی از مصاحبه خود با حجت الاسلام پارسانیا را در باره جلسه برخی روحانیون با رهبرمعظم انقلاب که بعد از انتخابات ۸۸ برگزار شده است، منتشر کرده است.

روزنامه کیهان بخشی از مصاحبه خود با حجت الاسلام پارسانیا را در باره جلسه برخی روحانیون با رهبرمعظم انقلاب که بعد از انتخابات 88 برگزار شده است، منتشر کرده است.

پارسا نیا گفته است:

آقا ابتدائاً گفتند این‌گونه نیست که آقای احمدی‌نژاد و همه‌ سیاست‌های ایشان مورد قبول‌شان باشد؛ از طرف دیگر بخشی از مواضع یا اقداماتی را هم که آقا قبول نداشتند، علنی نشده؛ البتّه بخشی دیگر علنی شده است؛ مثل مخالفت با انتصاب آقای مشایی به معاون اوّلی رئیس‌جمهور. در این مورد، مصادیق مشخّص دیگری را هم برشمردند که معلوم شد حدّاقل در دو نوبت دیگر که آقای احمدی‌نژاد می‌خواست در طول دولت نهم از آقای مشایی استفاده کند با مخالفت ایشان روبه‌رو شده و تلاش‌های رئیس‌جمهور برای تغییر نظر رهبری به جایی نرسیده است.

ایشان با بیان اینکه آن‌چنان نیست که بنده همه‌ آنچه که آقای احمدی‌نژاد می‌گوید یا انجام می‌دهد را تأیید بکنم، ازجمله اشاره‌ای به نوع برخوردشان در مرقد امام و به ویژه در نماز جمعه نسبت به مناظره‌ها داشتند که باصراحت اعلام کردند آن شیوه در مناظرات کار صحیحی نبود و آنجا «علی رئوس الاشهاد» این مطلب گفته شد و این را به‌عنوان برخوردی استثنائی با رئیس‌جمهور دانستند.خودشان به وجه استثنائی آن اشاره کردند که تابه‌حال و حتّی در زمان امام هم سابقه نداشته در یک محیط علنی و در حضور رئیس‌جمهور، رهبری مواضع وی را نقد و نادرست معرّفی کند؛ حتّی نسبت به بنی‌صدر هم تا وقتی‌که رئیس‌جمهور بود، امام این شأن را رعایت می‌کردند و این‌طور موضعی نگرفتند. به‌‎هرحال نکته‌ اوّل ایشان این بود که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور است و رهبری باید از رئیس‌جمهور حمایت کند و نسبت به رؤسای جمهور قبلی هم این حمایت وجود داشته است.‌صرف‌نظر از قبول داشتن یا قبول نداشتن دیدگاه آنها.

نکته‌ دیگری که اشاره کردند این بود که آقای احمدی‌نژاد در سال 1384 با شعار آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام به میدان آمد؛ درحالی‌که پیش از آن در مقطعی حتّی اساسی‌ترین آرمان‌های امام و انقلاب رسماً و علناً نفی می‌شد.بحث این بود که آقای احمدی‌نژاد گفتمان انقلاب را سر دست گرفت بدون هراس؛ درحالی‌که برخی دیگر از افراد خجالت می‌کشیدند چنین کنند. البتّه اینکه وی بعداً چه مقدار در این گفتمان عمل کرد بحث دیگری است.
مسئله‌ دیگر حفظ دولت در کلّیّت نظام را از وظایف قطعی رهبری می‌دانستند. برداشت من این بود که این حملات به دولت، رهبری را مجبور می‌کرد که حمایت بیشتر داشته باشند تا دولت قانونی و منتخب مردم دوام بیاورد.

همچنین نقطه‌ مثبت دیگری را هم اشاره کردند: اینکه این دولت خیلی فعّال و پرکار است و مسائل را با جدّیّت پیگیری می‌کند.

در گفت‌وگوها بحث کشیده شد به سخنرانی رهبر معظّم انقلاب درکردستان و اینکه عدّه‌ای این سخنرانی را دلیل برحمایت ایشان از آقای احمدی‌نژاد می‌دانند.حضرت آقا باز تأکید کردند که من آنجا سیاست‌ها و شاخص‌ها و ویژگی‌ها را بیان کردم؛ آنها اصول سیاست‌های موردنظر رهبری است که روی آن ایستاده‌ایم. این حرف و انتظار غیر منطقی است که چون افراد و گروه‌ها خودشان را مصداق معیارها معرّفی می‌کنند پس رهبری معیارها را نگوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو