آنچه باید درباره هزینه و عوارض ریباندینگ مو بدانید

آنچه باید درباره هزینه و عوارض ریباندینگ مو بدانید


منبع: آرگا

77

1400/5/11

09:11


ریباندینگ مو روشی بسیار آسان برای لخت شدن موهای مجعد و فر می باشد از این روش در دنیای امروزه بسیار استفاده می شود و ظاهری زیبا و آراسته به چهره می دهد.

داشتن مویی با بافت های متفاوت، ظاهری زیبا و جذاب به فرد می دهد بعضی از افراد دارای موهای فر یا مجعد هستند که اعتقاد دارند موی لخت بیشترین زیبایی را در بین افراد دارا است بنابراین به دنبال ریباندینگ موها می روند تا موهای لختی داشته باشند، در این مقاله شما را با مزایا و معایب صافی دائمی مو آشنا خواهیم کرد، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل به داشتن موهای صاف و یکدست دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شاید در ابتدا با روش های سنتی موهای خود را صاف کنید اما با کوتاه ترین زمان بر اثر رطوبت و گرما دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد، اما امروزه از ریباندینگ برای صاف شدن و خوش حالت شدن مو به صورت دائم استفاده می شود، ریباندینگ روشی می باشد که موهای فر و مجعد به موهای نرم و درخشان تبدیل می شوند و با داشتن موهای لخت دیگر نیاز به زمان زیادی برای آراستن مو نیست و همچنین نگهداری از آن بسیار آسان تر می باشد با ریباندینگ کردن سن کمتر و شخص لاغرتر و کشیده تر به نظر می آید.

آشنایی با ریباندینگ مو

ریباندینگ مو سن را کمتر نشان می دهد.

همانطور که می دانید موها از اسید آمینه ساخته شده است و این پروتئین به گونه ای که ساختار موها است به هم متصل می باشند این فرایند با یک ماده شل کننده آغاز می شود و باعث می شود که این پیوندها تجزیه شوند و بر روی موهای صاف یک خنثی کننده اعمال می گردد که باعث می شود پیوندها با ساختار تغییر یافته به هم متصل شوند و به حالت لخت در آیند.

ریباندینگ چه مزایایی دارد؟

  • با این روش می توانید موهای خود را به هر مدلی که دوست دارید حالت دهید.
  • با داشتن موی لخت نیاز به زمان طولانی برای آراستن مو ندارید.
  • ریباندینگ موها یکی از بهترین روش ها برای صاف کردن موها و همچنین دارای ماندگاری طولانی می باشد.

لخت شدن مو با روش ریباندینگ

بررسی معایب ریباندینگ

اگر چه استفاده از ریباندینگ باعث ایجاد ظاهری جذاب و منحصر به فرد می شود اما هر روشی در کنار مزایا با معایبی نیز همراه است که عوارض استفاده از این روش عبارتند از :

آسیب به پوست سر :

استفاده از ریباندینگ به دلیل گرمای ناشی از مواد شیمیایی باعث آسیب رساندن به پوست سر و سوزش آن خواهد شد و در صورتی که ابزار مورد استفاده خیلی داغ باشند و یا بیشتر از مورد نیاز از مواد شیمیایی استفاده شود آسیب بیشتری به پوست وارد خواهد شد.

مراقبت بیشتر :

به دلیل اینکه پس از انجام این فرآیند ساختار مو آسیب پذیر تر می شود مو ها به مراقبت های بیشتری نیاز دارند از این رو، باید در ماه اول از گره دادن موها پرهیز کنید زیرا، امکان دارد موهایتان دچار آسیب شود.

معایب صافی دائمی مو

ریزش مو :

در برخی موارد مواد شیمیایی مورد استفاده در انجام این روش منجر به ریزش مو خواهد شد و گاهی ترمیم های متعدد منجر به ضعیف شدن و در نتیجه ریزش مو خواهد شد.

احتیاج به ترمیم :

پس از ریباندینگ نباید موها را به حال خود رها کرد و به منظور حفظ بافت و لطافت موها باید هر چند وقت یک بار اقدام به ترمیم موهایتان کنید.

دائمی بودم ریباندینگ :

استفاده از این روش غیر قابل بازگشت می باشد بنابراین، پیش از اقدام به استفاده از این رو تصمیم تان را بگیرد زیرا، با انجام اینکار دیگر قادر نخواهید بود موهایتان را به حالت اولیه برگردانید.

عوارض صافی دائمی مو

قرار گرفتن در مقابل گرما زیاد :

در این فرآیند مو ها در معرض حرارت زیاد قرار گرفته می شود از این رو، این موضوع اگر تکرار شود سبب آسیب رساندن به مو ها خواهد شد که غیر قابل جبران است.

مراقبت های لازم پس از انجام ریباندینگ

  • باید از آب سرد برای شستن موهای ریباندینگ شده استفاده کنید.
  • تا سه روز بعد از انجام آن نباید موهایتان را خیس کنید.
  • اجازه ندهید حرارت مستقیم بر روی موهای ریباندینگ شده قرار بگیرد.
  • تا شش ماه بعد ریباندینگ نمی توانید موهایتان را رنگ کنید.
  • از شامپوی مخصوص باید استفاده کنید.
  • از نرم کننده ها بعد از شستن مو استفاده کنید.

 

مراقبت های پس از ریباندینگ مو

نکات پایانی

۱. با ریباندینگ باید موهای خود را تا یک ماه باز بگذارید زیرا بستن موها به شکل دم اسبی باعث ریز موها می شود.

۲. امکان ایجاد حساسیت های از قبیل سرخی و خارش پوست سر در بعضی از افراد وجود دارد.

۳. پس از انجام ریباندینگ هر شش ماه یک بار موهای خو درا زیر نظر آرایشگر به منظور میزان رطوبت و چربی چک کنید

۴. به علت استفاده از مواد شیمیایی نا مرغوب در ریباندینگ دچار خشکی می شود.

۵. با ریباندینگ کردن به دلیل اینکه ساختار موها تغییر می کند ممکن است هیچ وقت موهای فر قبلی را نداشته باشید.

امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد ریباندینگ موها لذت برده باشید که با رعایت نکات گفته شده می توانید موهای سالم و صافی داشته باشید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه شوید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو