اختصاصی/ آیا با روند فعلی واکسیناسیون تا آخر سال به 18 ساله‌ها می رسد؟

40

1400/5/11

09:22


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با آنکه واکسیناسیون نسبت به قبل بهتر شده است، اما به مقدار و میزان کافی واکسن به کشور وارد نشده و با روند فعلی بعید می‌دانم که تا آخر سال بتوانیم افراد بالای 18 سال را واکسینه کنیم. 

اختصاصی/ آیا با روند فعلی واکسیناسیون تا آخر سال به 18 ساله‌ها می رسد؟

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، با انتقاد از 6 روز تعطیلی کشور به بهانه کرونا اظهار داشت: این تعطیلات کاملاً بی‌فایده بود، زیرا با تعطیلی بخش دولتی، بخش خصوصی تعطیل نکرده و پاساژها و مغازه‌ها، اصناف و بازارها باز بودند و همین موضوع باعث شیوع کرونا شد، در حالی که قرار بود این 6 روز تعطیلی منجر به کاهش کرونا شود.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم بعد از اعلام تعطیلات 6 روزه به مسافرت رفتند و  حتی آنهایی هم که در شهر خود حضور داشتند در منزل باقی نمانده و به خرید پرداخته و تفریح کردند و رستوران‌ و پارک و پاساژ رفتند. 

وی تصریح کرد: گویا 6 روز تعطیلی کشور به بهانه کرونا امکاناتی برای تعداد زیادی از مردم قرار داد تا پروتکل‌اهی بهداشتی را رعایت نکنند. 

وی افزود: متأسفانه همراهی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضعیف شده است و همین موضوع باعث شدت بیماری بعد از 6 روز تعطیلی کشور خواهد شد و در چند هفته آینده قطعا شاهد شدت کرونا در کشور خواهیم بود.

سامه‌یح گفت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود 30 درصد رسید و مردم از این وضعیت خسته شده‌اند. 

وی گفت: با آنکه واکسیناسیون نسبت به قبل بهتر شده است، اما به مقدار و میزان کافی واکسن به کشور وارد نشده و با روند فعلی بعید می‌دانم که تا آخر سال بتوانیم افراد بالای 18 سال را واکسینه کنیم. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو