آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که چقد آرایشی که می­کنیم می­تواند نادرست باشد و به چه میزان در آسیب های وارد به پوستتان موثر است؟

آرایش کردن عموما باعث زیباتر شدن هر خانمی می­شود و یکی از مواردی است که تمام خانم ها به آن علاقه دارند. اما گاهی عدم مهارت کافی در آرایش باعث می­شود به پوست خود آسیب های جبران ناپذیری وارد کنیم. پوست که بزرگترین اندام بدن است نیاز به مراقبت های بسیاری دارد. دلیل مراقبت های پوستی نیز این است که این اندام یک سد محافظتی است که دور تا دور بدن ما را پوشش داده و از ما در مقابل انواع بیماری ها محافظت می­کند. اما این تنها دلیل نیست. دلیل دیگر این است که زیبایی پوست ما تقریبا بیشترین تاثیر را در زیبایی ما دارد و اگر پوستی سالم، صاف و بدون لک داشته باشیم چهره­ای دلنشین تر هم خواهیم داشت. بنابراین روش صحیح آرایش بی شک هم سلامت پوستمان را در طولانی مدت تضمین می­کند و هم زیبایی موقتی آن به وسیله­ی لوازم آرایشی را تضمین می­کند. در این مقاله آنچه در ارتباط با پوست موثر است و به زیبایی شما کمک می­کند را خواهید خواند.

  • ابزار آرایشی

ابراز مورد نیاز برای آرایش حرفه ای و آرایش روتین بسیار متفاوت است و در آرایش حرفه ای ابزار به صورت گسترده تری نیاز است اما به طور معمول داشتن پد یا بلندر های گرد یا تخم مرغی اولین چیزی است که برای محو کردن کرم پودر لازم دارید. براش های پر هم می­توانند همین کار را انجام دهند اما براش هایی که نسبتا خالی هستند بیشتر برای رژ گونه کاربرد دارند. گزینه ی بعدی براش ابرو است که برای شانه کردن ابروها احتیاج دارید. براش سایه و خط چشم هم برای آرایش های مجلسی تر نیاز خواهید داشت.

  • آرایش را از کجا شروع کنیم؟

پس از این که دانستید کدام لوازم و ابزار مورد نیازتان است باید روش آرایش را یاد بگیرید. شاید شما تا به حال علاقه ای به آرایش کردن نداشته اید و اکنون ترجیح می­دهید که این کار را یاد بگیرید و شماید هم تنها می­خواهید این کار را حرفه­ای تر یاد بگیرید. در هر صورت باید بدانید خیلی تفاوت زیادی ندارد که آرایش را از کجا شروع می­کنید. تنها باید توجه داشته باشید که به درستی هر مرحله را انجام دهید.

می­توانید این کار را از زیر سازی پوست شروع کنید. ابتدا به یک پرایمر نیاز خواهید داشت. پرایمر ماده ای است که منافذ باز پوست را پر می­کند و ابته پوست را خفه نمی­کند. این محصول باعث می­شود پوستتان یکدست و بدون ایراد تر به نظر برسد و همچنین لک های پوستی را کم رنگ و محو می­کند. بعد از زدن پرایمر می­توانید با استفاده از یک کرم پودر و کانسیلر و همچنین کانتور برجستگی های صورتتان را نمایان تر کنید. این که چه کرم پودری را انتخاب می­کنید بستگی به سلیقه و نوع پوستتان دارد. اگر برای استفاده روتین این کرم را می­خواهید بهتر است کرمی را انتخاب کنید که مقداری ضد آفتاب هم داخل آن وجود داشته باشد تا از پوستتان در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت کند. کرم پودر شون یک کرم پودر ایرانی و با کیفیت است که از نظر قیمت نیز بسیار به صرفه است.

کانسیلری که استفاده می­کنید نیز نباید به شکل غیر عادیی روی پوستتان قرار بگیرد. در واقع رنگ های بسیار روشن کانسیلر عموما خریدار زیادی ندارند چون کسانی می­توانند از آن استفاده کنند که پوستشان بیش از اندازه سفید باشد. بنابراین دقت داشته باشید کانسیلری که می­خرید تنها می­تواند دو تا سه درجه از پوستتان تیره تر باشد. کانتور اما می­تواند خیلی تیره باشد و این بیشتر به سلیقه شما و کاری که می­­خواهید با آن انجام دهید بر می­گردد. بهتر است کانتور هم نهایتا 3 تا 4 درجه از پوستتان تیره تر باشد. کانسیلر را برای زیر چشم،نوک بینی،قسمت تیغه­ی بینی، بالاترین قسمت گونه ها و قسمت بالایی پیشانی استفاده می­کنند و کانتور را برای قسمت های گوشه تر مانند زاویه فک، زیر برجستگی گونه و پوشه های تیغه بینی استفاده می­کنند.

برای دور چشم ها توجه داشته باشید از کرم آبرسان و کرم دور چشم مناسب استفاده کنید و سپس از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل به خاطر داشته باشید برای آن که خطوط پیشانی، دور چشم و دور لب روی صورت نمایان نشوند باید از پودر بیک یا همان پودر فیکس استفاده کنید. این عمل باعث ثابت ماندن آرایش برای ساعات طولانی خواهد شد.

  • آرایش چشم و ابروها

برای چشم ها از موارد زیادی می­توانید استفاده کنید. قبل از هر چیز می­توانید یک مدل سایه و یک خط چشم باریک برای خود بکشید. خیلی اهمیت دارد که برای چه مراسمی آرایش می­کنید. گاهی برای استفاده روزانه از لوازم آرایشی تنها یک ریمل و یک کرم ضد آفتاب خوب از برند لافارر، بیودرما یا الارو کفایت می­کند و گاهی برای یک میهمانی باید تمام نکات آرایشی را به دقت امتحان کنید. بنابراین با توجه به محیط می­توانید از خط چشم، ریمل و سایه استفاده کنید. برای ابرو نیز می­توانید از سایه ابرو و یا ژل ابرو استفاده کنید.

  • آرایش لب‌ها

اگر لب های شما برجستگی کافی ندارد می­توانید با چند تکنیک لب هایتان را پر تر نشان دهید. می­توانید از یک مداد سفید کمک بگیرید و کمی بالاتر از خط اصلی لب را سفید کنید و خط اصلی لب را با کانتور تیره کنید و سپس رژ بزنید. این کار باعث برجسته شدن لب های شما خواهد شد.

در انتها می­توانید از یک اسپری فیکس کمک بگیرید و آرایش خود را فیکس کنید.

  • مراقبت‌های پوستی بعد از آرایش

بسیار مهم است بدانید برای زمانی که می­خواهید صورتتان را پاک کنید چگونه تمام مواد آرایشی را از روی پوستتان پاک کنید. داشتن یک تونر یا ژل پاک کننده بسیار مهم و ضروریست. پدهای آرایش پاک کن هم گزینه­ی خوبی است. قبل از آن که صورتتان را با فیس واش بشویید همیشه آن را کامل پاک کرده و سپس از شوینده استفاده کنید. این کار باعث می­شود تمام آلودگی ها از سطح پوستتان پاک شود. می­توانید پس از آرایش از بخور نیز استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته پوستتان دوبار به آن باز گردد. همچنین می‌توانید طبق یک روتین این کار را انجام دهید.

در صورت انجام ندادن مراقبت‌های بعد از آرایش پوستتان به مرور کدر می­شود. آلودگی ها درون منافذ باز پوستتان جای خواهد گرفت و به شکل جوش های سر سیاه و سر سفید روی پوستتان نمایان خواهد شد و از بین بردن این مشکلات پوستی هم بسیار زمان بر است هم هزینه بالایی می­برد و منافذ باز و جوش های سر سیاه سریعا درمان نمی­شوند و همچنین پوست شما را آلوده به نظر می­رسانند. اگر می­خواهید برای یک مراسم یا حتی به صورت روتین آرایش کنید بسیار مهم است به زیبایی دائمی پوستتان لطمه وارد نشود و پوستتان همواره سالم و صاف باقی بماند.