حادثه عجیب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران+ عکس

71

1400/5/11

12:27


سهل انگاری مسوولان بیمارستان امام خمینی (ره) منجر به آسیب رسیدن به دستگاه درمان سرطان شد.

حادثه عجیب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران+ عکس

به گزارش بهداشت نیوز، روز گذشته اتفاق عجیبی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران رخ داد، سهل انگاری مسوولان بیمارستان امام خمینی منجر به ضرر چند میلیاردی شد.

بر اساس شنیده‌ها ماجرا از این قرار است که دستگاه سی تی سیمیلاتور که یکی از مجهزترین دستگاه‌ها برای درمان بیماران سرطانی به شمار می‌رود با تلاش‌های فراوان و کمک خیران با ارز دولتی و با قیمت میلیاردی برای کمک به بیماران سرطانی خریداری می‌شود.

این دستگاه که قرار بوده روز گذشته توسط نماینده شرکت سازنده در مجتمع بیمارستانی امام خمینی نصب و راه‌اندازی شود، اما با درخواست مسوولان بیمارستان نصب دستگاه به پرسنل بیمارستان سپرده می‌شود که متاسفانه در حین جابه‌جایی دستگاه یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه دچار آسیب شده و خسارت سنگینی به دستگاه وارد می‌شود.

این دستگاه دارای 12 قطعه سنگین بوده است که توسط پرسنل بیمارستان با جرثقیل جابه‌جا می‌شود اما سهل انگاری کارکنان و بی توجهی مسوولان بیمارستان به توصیه‌های شرکت منجر به افتادن پردازنده اصلی این دستگاه از جرثقیل شده و این قطعه دچار آسیب جدی می‌شود. به طوری که مقرر شده است این قطعه برای تعمیر به کشور سازنده ارسال شود.

حال سوال اساسی اینجاست که مقصر این خسارت سنگین چه کسی است و مسوولان بیمارستان در برابر این حادثه چه پاسخی خواهند داشت؟ از سوی دیگر این سهل‌انگاری منجر خواهد شد تا بیمارانی که مدت‌ها چشم انتظار استفاده از این دستگاه بودند برای ماه‌های آینده نیز همچنان چشم انتظار باقی بمانند.

گفتنی است،  این موضوع دقیقا به همان ضعف حضور کارشناس تجهیزات پزشکی بر می‌گردد که در گزارش های قبلی به آن اشاره شده بود. حمل، نصب ،راه اندازی و نگهداری دستگاه های تجهیزات پزشکی، باید طبق استانداردها انجام شود ولی متاسفانه ضعف های ساختاری و منابع انسانی در دفاتر تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها دائما مشکلات و آسیب  های سنگینی بر پیکره ضعیف این حوزه وارد می کند که گاهی به مانند این مورد، دیده می شود و ده ها نمونه آن از دید را متولیان امر پنهان می‌ماند.

حادثه عجیب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران+ عکس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو