نحوه تمیز کردن و از بین بردن سیاهی مهر نماز

منبع: دلگرم

81

1400/5/11

16:12


نحوه تمیز کردن و از بین بردن سیاهی مهر نماز

برای تمیز کردن مهرهایی که سیاه می ‎شوند بهترین راه چیست؟

به گزارش دلگرم : مهر های نماز به مرور زمان با برخورد با پیشانی عرق دار سیاه رنگمی شوند بهتر است مهبرای نماز خواندن مهرها تمیز و سفید باشند و نماز را روی مهر پاک بخوانید یکی از ساده ترین روشها برای از بین بردن سیاهی مهر نماز این است که با حرارت می توان سیاهی مهر را از بین بردمثلا بر روی بخاری و یا شوفاژ در ادامه مطلب از دلگرم بیشتر با این روش ها اشنا خواهیم شد.

گاهی مهرها در خانه رنگ سیاه به خود می گیرند برای برطرف کردن سیاهی آن، آن را بهمدت ۱۵ دقیقه روی بخاری قرار دهید بعد از گذشت مدت مذکور سیاهی مهر کاملاً برطرف می گردد از بین بردن سیاهی مهر نماز.

از بین بردن سیاهی مهر نماز

یکی از احکام مهم در رابطه با استفاه از مُهر نماز، رساندن پیشانی به مهر و رفع موانعی است که مانع این تماس می‌شود.چنانچه در استفتائی از مقام معظم رهبری آمده است: “آیا سجده بر مهر که سیاه و چرک شده،به‌ طوری که لایه‏ای از چرک روی آن را پوشانده و مانع چسبیدن پیشانی روی مهر است، اشکال دارد؟”.

ایشان پاسخ داده‌اند: “اگر چرک روى مهر به مقدارى باشد که حائل بین پیشانى و مهر شود،سجده و نماز باطل است”. بنابراین شایسته است مهری که در نماز بر آنسجده می‌کنیم دارای چرک، سیاهی و مانع نباشد و برای انجام سجده پاک باشد.

اگر مهر نماز مسجد محله شما، بسیار فرسوده و کثیف شده است می‌توانید ازطرح تعویض مهر پاک، که برخی مهرسازان ارائه می‌دهند، استفاده نمایید و مهر خود را با تخفیف ویژهٍ تعویض نمایید.مراقب باشید مهر نماز با مایعات بویژه آب تماس پیدا نکند،که در این صورت سطح آن ناصاف و دارای ترک‌های ریز خواهد شد.

مهر نماز را در جانماز و یا کیف‌های کوچک مخصوص آن قرار دهید تا از شکسته شدن، برخورد با دیگر اجسام و چرک گرفتن محافظت شوند.
طریقه استفاده از مهرمهترین اقدام در استفاده از مهر نماز، خرید مناسب آن است.

در هنگام خرید مهر نماز، دقت نماییداگر مهر از تربت حرم ائمه معصوم تهیه شده است، تربت آن مخصوص و اصل باشد از بین بردن سیاهی مهر نماز.همچنین در هنگام استفاده از مهرهای تربتی، به خصوص اگر مزین به نام مبارک ائمه اطهار هستند، رعایت شرط وضو را فراموش نکنید.

مزیت مهر نماز

مهر نماز به دلیل آنکه در اندازه‌های مختلف؛ باریک و قطور تولید می‌شوند، می‌تواند برای مخاطب کودک و بزرگسال قابل استفاده باشد. مهرهای خاکی به دلیل آنکه می‌توانند از تربت ویژه بارگاه ائمه معصوم تهیه شوند، فضیلت و ثواب نماز را بالا می‌برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو