آیا ازدواج دوم با وجود داشتن فرزند درست است ؟

منبع: دلگرم

107

1400/5/11

16:44


آیا ازدواج دوم با وجود داشتن فرزند درست است ؟

10 نکات مهم ازدواج مجدد با داشتن فرزند

به گزارش دلگرم : من هرگز این گفته الیزابت اینشتین، نویسنده و مربی قابل احترام در حوزه خانواده‌ را فراموش نمی‌کنم. ازدواج مجدد چالش‌برانگیز است، خصوصاً ازدواج مجدد با داشتن فرزند بسیار سخت تر است. زوجین باید قبل از ازدواج مجدد، تمام جوانب را بسنجند و نکات مهم قبل از ازدواج مجدد را بیاموزند.

فهرست زیر نکات کلیدی است که هر یک از والدین یا افرادی که قصد ازدواج مجدد دارند، بایستی قبل از تصمیم و اقدام به ازدواج مجدد بدانند. اکنون چشمان خود را کاملاً باز کنید، زیرا این کار باعث می‌شود تا بعداً شما و فرزندان بسیار سپاسگزار باشید.

1. قبل از ازدواج مجدد اجازه بدهید که 2 تا 3 سال از طلاق یا مرگ همسرتان بگذرد

نه، من اصلاً در این مورد شوخی نمی‌کنم. بیشتر افراد برای بهبود روحی بعد از پایان رابطه قبلی به چند سال زمان احتیاج دارند. وارد شدن به یک رابطه جدید باعث می‌شود تا روند بهبودی به طور سطحی سپری شود. پس به خودتان لطف کنید و اجازه دهید روند غم ازدست‌دادن همسر سابق طی شود و به‌هیچ‌وجه از این کار فرار نکنید. علاوه بر این، فرزندان شما برای بهبودی و یافتن ثبات در شرایط زندگی جدید به این زمان نیاز دارند؛ بنابراین در ازدواج مجدد عجله نکنید.

2. قبل از آنکه برای ازدواج مجدد تصمیم ‌گیری کنید به مدت دو سال با شخص مورد نظرتان قرار بگذارید

قرار گذاشتن به مدت دو سال به شما فرصت می‌دهد تا یکدیگر را بیشتر بشناسید. بسیاری از روابط به علت عدم شناخت قبل از ازدواج به جدایی ختم شده‌اند. به خودتان زمان کافی دهید تا یکدیگر را کاملاً بشناسید و به شناخت کافی برسید. بدون اینکه قرار بگذارید اقدام به ازدواج مجدد نکنید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید چرا که بسیار مهم است.

حتی اگر احساس می‌کنید همه چیز درست پیش می‌رود، بازهم امکان دارد که تغییرات چشمگیر روانشناختی و عاطفی پس از ازدواج مجدد برای فرزندان و والدین اتفاق بیفتد.

آنچه به‌عنوان یک قایقرانی آرام به نظر می‌رسد، می‌تواند با عجله به طوفانی سهمگین تبدیل شود. گول این حرف را نخورید که بعد از ازدواج مجدد با مشکل روبرو نخواهید شد. همان طور که یکی از والدین گفته است، “عاشق شدن هنگام ازدواج مجدد کافی نیست بلکه بایستی به موارد بیشتری توجه کرد.

هنگامی‌که به‌طورجدی به ازدواج مجدد فکر کردید، به منظور عمیق‌تر شدن رابطه‌تان میان فرزندان و طرف مقابل، سعی کنید قرارهای ملاقات برقرار کنید. کودکان خردسال می‌توانند خیلی سریع با والدین آینده خود ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین، قبل از اینکه وقت زیادی را با هم بگذرانید اطمینان حاصل کنید که تصمیم برای ازدواج مجدد جدی است.

فرزندانی که سنشان بیشتر است به زمان بیشتری احتیاج دارند. تحقیقات نشان می‌دهد، بهترین زمان برای ازدواج مجدد با وجود فرزندان، قبل از 10 سالگی کودک یا بعد از شانزدهمین سال تولد او است. زوجینی که در بین این بازه زمانی ازدواج می‌کنند با نیازهای رشد نوجوانان مواجه می‌شوند.

3. چگونه یک خانواده ناتنی تشکیل دهیم؟

بیشتر مردم فکر می‌کنند برای “ایجاد یا پخت” خانواده ناتنی یا خانواده ترکیبی به یک مخلوط‌کن، ماکروویو، زودپز یا غذاساز احتیاج است. هیچ چیزی از حقیقت فراتر نمی‌رود. تمامی این روش‌های پخت‌وپز سعی در ترکیب سریع مواد اولیه خانواده دارند. متأسفانه کینه و ناکامی تنها نتیجه‌ای است که ایجاد می‌شود.

تنها روش طبخ خانواده ناتنی استفاده از قابلمه است. پس از اینکه مواد داخل قابلمه قرار داده می‌شود بایستی برای ترکیب مواد آن را روی حرارت کم قرار داد و این کار به زمان نیاز دارد. این امر مستلزم این است که بزرگسالان با عزم راسخ و بردباری وارد یک ازدواج جدید شوند. شکل‌گیری خانواده ناتنی به طور متوسط ​​5-7 سال طول می‌کشد. برای بعضی افراد بیشتر هم طول می‌کشد و هیچ‌گونه دستورالعمل سریعی دراین‌خصوص وجود ندارد و برای هرکسی منحصر به فرد است.

4. بایستی درک کنید که “ماه عسل” در پایان سفر زوج‌هایی که اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند رخ می‌دهد نه در ابتدای آن.

مواد لازمی که در قابلمه ریخته می‌شوند و زمان کافی برای پخت ندارند، طعم خوبی را به وجود نمی‌آورند و حتی ممکن است که شما را مریض کنند. زوجین باید بدانند که پاداش‌های این سبک زندگی که شامل احساس امنیت، هویت خانوادگی و قدردانی از یکدیگر است، در پایان سفر نمایان می‌شود. همان طور که قوم بنی‌اسرائیل قبل از ورود به سرزمین موعود مدت طولانی سفر کردند، برای ایجاد خانواده ناتنی شما نیز بایستی صبر داشته باشید.

5. قبل از ازدواج مجدد راجع ‌به فرزندان خوب فکر کنید

کودکان قبل از ورود به یک خانواده نامادری یا ناپدری، آسیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند. در واقع، ازدواج مجدد شما مورد دیگری ازاین‌قبیل تلفات است. این کار تفکرات آن‌ها را در مورد اینکه مادر و پدر می‌توانند با یکدیگر آشتی کنند، یا اینکه پدر یا مادر درگذشته همیشه جای آن‌ها را در خانه حفظ می‌کردند خراب می‌کند.

قبل از تصمیم به ازدواج مجدد، آسیب‌های احتمالی که به فرزندان وارد می‌شود را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید منتظر بمانید تا فرزندان قبل از ازدواج مجدد خانه را ترک کنند بایستی به شما بگوییم که انتخاب مناسبی نیست. تلاش کنید تا به مسائل مربوط به غم دلتنگی فرزندتان برای مادر یا پدر قبلی خود توجه کنید. آن‌ها را به تعجیل نیندازید و سعی نکنید تا غم و اندوهشان را به‌سرعت رفع نکنید.

ازدواج مجدد با وجود داشتن فرزند

6. تعهدهای قدیمی‌تان را مدیریت کنید و نسبت به آن‌ها حساس باشید

حتی در بهترین شرایط، فرزندان احساس می‌کنند در مقابل والدین بیولوژیکی خود قرار گرفته‌اند. آن‌ها احتمالاً احساس می‌کنند که با کنار آمدن با ناپدری یا نامادری، شما را خوشحال می‌کنند اما از طرفی با این کار به پدر یا مادر سابق خود خیانت می‌کنند. کودکان را مجبور به انتخاب بین پیوندهای عاطفی شان نکنید. به آن‌ها اجازه دهید تا افراد جدید را در خانه جدید دوست داشته باشند و به آن‌ها احترام بگذارند. همچنین بگذارید در زمان مناسب با همسر جدیدتان کنار بیایند و صمیمی شوند.

7. انتظار نداشته باشید که همسر جدید شما در مورد فرزند شما همان احساسی را داشته باشد که شما نسبت به فرزند خود دارید.

این یک توهم جذاب است، اما همسر جدید شما فرزندان شما را به همان اندازه که شما درک می‌کنید یا از آن‌ها مراقبت می‌کنید، درک و مراقبت نمی‌کند. این بدان معنا نیست که آن‌ها نمی‌توانند با فرزند شما رابطه صمیمی داشته باشند، بلکه آن‌ها قادر به انجام این کار هستند.

اما این احساس همانند همان احساسی که به دختر شانزده ساله‌تان می‌نگرید نیست، وقتی به دخترتان نگاه می‌کنید، یک جوان شانزده ساله را می‌بینید که از چهارسالگی برای شما کیسه‌های گلی آورده و هر شب بعد از کار با آغوش باز از شما استقبال می‌کند. اما همسر شما یک شخص ساده‌لوح و خودمحور را می‌بیند که قوانین خانه را رعایت نمی‌کند. طبیعی است که هنگام تصمیم‌گیری‌ها با همسر جدید اختلاف نظر داشته باشید.

حتماً بخوانید:

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر امکان پذیر است ؟

طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر امکان پذیر است ؟

در بند ۱۲ شروط چاپی مندرج در سند ازدواج آمده است: “زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند …” اگر زوج (شوهر) این شرط را امضاء کرده باشد و شوهر…

8. مشکلات ازدواج مجدد را درک کنید

آیا شما بیشتر به فرزند خود متعهد هستید یا ازدواجتان؟ برای مثال، اگر مایل نیستید فرزند خود را در خانه جدیدتان از دست بدهید، ازدواج مجدد را نپذیرید. پیمان بستن به معنای نادیده‌گرفتن بچه ها نیست. اما این بدان معناست که به فرزندان فهمانده می‌شود کدام رابطه اولویت نهایی شماست. ازدواجی که در اولویت نباشد در بهترین حالت یک ازدواج معمولی ​​خواهد شد.

مانع منحصربه‌فرد دیگری که می‌توان نام برد، سایه ازدواج قبلی است. افراد می‌توانند تحت تأثیر تجربیات منفی ازدواج قبلی قرار بگیرند و حتی تأثیر آن را در ازدواج مجدد خود تشخیص ندهند. تلاش کنید تا زمان حال را بر اساس گذشته تفسیر نکنید، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید آن را تکرار کنید.

9. والدین به یک تیم تبدیل می‌شوند، برنامه‌های خود را آماده کنید.

هیچ کاری بیش از توانایی زوجین برای عمل‌کردن به‌صورت یک تیم چالش‌برانگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی نیست. ناپدری یا نامادری باید نقش خود را پیدا کند، حدود خود را در اقتدار رعایت کند و توسط والدین بیولوژیکی حمایت شود تا بتواند در تصمیم‌گیری‌های والدین سهیم باشند. والدین بیولوژیکی باید نقش خود را به‌عنوان یک مرجع اصلی و پرورش‌دهنده فعال نگه دارند. آن‌ها باید از تقویت نقش همسر جدیدشان حمایت کنند. مدیریت این نقش‌ها آسان نخواهد بود. یک برنامه کامل طرح کنید و باهم اجرا کنید.

10. آنچه را که بایستی به فرزندان در مورد ازدواج مجدد خود بگویید. به آن‌ها بگویید:

اشکالی ندارد که راجع‌به افراد جدید زندگی‌تان گیج شوید.اشکالی ندارد که از طلاق والدین یا مرگ والدین خود ناراحت باشید.شما باید شخص مورد اعتمادی را پیدا کنید تا در مورد همه این‌ها با او صحبت کنید.

لازم نیست همسر جدید من را دوست داشته باشید. اما لازم است با او به همان اندازه که به یک مربی یا معلم خود در مدرسه احترام می‌گذارید، محترمانه رفتار کنید.همچنین لازم نیست طرفِ او باشید. هنگامی‌که احساس می‌کنید در میان خانه ما و خانه دیگرتان گیر افتاده‌اید، لطفاً به من بگویید و ما باهم آن را رفع می‌کنیم.

شما به دو خانه با قوانین، روش و روابط متفاوت تعلق دارید. جایگاه خود را پیدا کنید و در هرکدام به‌خوبی عمل کنید.استرس خانه جدید ما سرانجام کاهش می‌یابد.من شما را دوست دارم و همیشه در قلبم جای کافی برای شما خواهم داشت. من می‌دانم که سخت است که من را با شخص دیگری تقسیم کنید اما لطفاً بدانید که من شما را دوست دارم.

برای خانواده‌های ناتنی، یافتن راهی تصادفی از بیابان به سرزمین موعود امری نادر است. جهت‌یابی موفق به نقشه احتیاج دارد. شما باید به‌جای آنکه سخت‌تر کار کنید هوشمندانه عمل کنید. تا زمانی که در مورد گزینه‌ها و چالش‌های پیش رو به‌خوبی آموزش ندیده‌اید، یک خانواده جدید را تشکیل ندهید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو