فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز ۲۰۲۱

فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز ۲۰۲۱


منبع: فوت و فن

299

1400/5/11

18:02


فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز ۲۰۲۱

در کنار فیلم بسیار مورد انتظار و جذاب Dune (تل‌ماسه) به کارگردانی دنیس ویلنو، چندین فیلم سینمایی علمی-تخیلی دیگر نیز قرار است در پاییز امسال به نمایش دربیایند.

تا به اینجای کار، ژانر علمی-تخیلی در سال ۲۰۲۱ مسیری ناهموار را طی کرده است. فیلم Godzilla vs. Kong (گودزیلا دربرابر کونگ) امتیاز ۹۱% را از سایت راتن تومیتوز بدست آورده و علاوه بر اینکه به طور همزمان از سرویس آنلاین اچ‎‌بی‌او مکس پخش می شده، توانسته تا فروش جهانی ۴۶۶ میلیون دلار را از آن خود کند و بر این اساس، می توان نتیجه گرفت که یک موفقیت قاطع بوده است. با این حال، فیلم Chaos Walking (آشوب مدام) اثر کمپانی لایونگیتز با بازی تام هولند و دیزی رایدلی با نقدهای منفی روبه رو شد و فروش خوبی در گیشه نداشت و با شکست مواجه گشت. خوشبختانه فیلم علمی-تخیلی و ترسناک A Quiet Place Part 2 (مکانی آرام بخش ۲) که دنباله قسمت اولش می باشد، با اینکه نتوانست به فروش قسمت اول خود برسد اما می توان گفت که از نظر فروش در گیشه نسبتا موفق بوده است.

یکی از نکات بسیار عالی در مورد صنعت فیلم این است که تولید فیلم هرگز متوقف نمی شود و همیشه جریانی از فیلم های علمی-تخیلی برای فصل پاییز وجود دارد. با اینکه فیلم تل‌ماسه بر روی دیگر آثار سایه انداخته، اما همچنان آثار جذابی در انتظار فیلم‌بازها در پاییز ۲۰۲۱ است.

فیلم Venom: Let There Be Carnage (ونوم: بگذارید کارنیج بیاید)

تاریخ انتشار: ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱

فیلم ونوم در سال ۲۰۱۸ به اکران در آمد و با وجود نقدهای نه چندان خوب، توانست بیننده ها را به سینماها بکشاند و فروش ۸۵۶ میلیون دلاری را در گیشه بدست بیاورد. با این حال، بسیاری بر این باور بودند که ساخت دنیایی سینمایی از این کاراکتر و عدم ارتباط آن با مرد عنکبوتی به شکست منجر خواهد شد. با این وجود، کمپانی سونی دستور ساخت دنباله فیلم ونوم را داد و بنابراین، فیلم ونوم ۲ به کارگردانی اندی سرکیس قرار است در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ به نمایش دربیاید. همانطور که از عنوان فیلم می توان دید، آنتاگویست این فیلم، سلتوس کسدی یا کارنیج با بازی وودی هارلسون است. تام هاردی نیز برای ایفای نقش ادی راک یا ونوم نیز در فیلم حضور دارد.

فیلم Dune (تل‌ماسه)

تاریخ انتشار ۲۲  اکتبر ۲۰۲۱

رمان تل‌ماسه نوشته فرانک هربرت که در سال ۱۹۶۵ انتشار یافت، یکی از مشهورترین آثار ژانر علمی-تخیلی تاریخ است. اقتباس سینمایی از این رمان به کارگردانی دنیس ویلنو و با بودجه‌ای عظیم انجام شده و طرفداران انتظار بسیار زیادی برای این فیلم دارند. قبلا دو اقتباس از این رمان شده، یکی اقتباس سال ۱۹۸۴ به کارگردانی دیوید لینچ و مینی سریال سال ۲۰۰۰ شبکه سایفای و هر کدام، طرفداران خود را دارند ولی، بسیاری از آنها امیدوارند که اقتباس جدید بتواند اقتباسی بسیار جذاب و دیدنی باشد. دنیس ویلنو بازیگران بزرگی را برای حضور در این فیلم جمع کرده که شامل تیموتی چالامت، جاش برولین، دیو باتیستا، زندیا، ربکا فرگوسن و جیسون موموا است. بنا بر برنامه ها، این اقتباس از رمان قرار است در دو بخش بر روی پرده سینماها بیاید که اولین بخش آن در ۲۲ اکتبر امسال به نمایش در می آید اما هنوز تاریخ اکران بخش دوم آن معلوم نیست.

فیلم Ron’s Gone Wrong (ران اشتباه رفته)

تاریخ انتشار: ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱

فیلم سینمایی ران اشتباه رفته، انیمیشنی علمی-تخیلی و کمدی می باشد و قرار است در تاریخ ۲۲ اکتبر امسال بر روی پرده نقره‌ای برود. ران یک وسیله شبیه به رباتی دیجیتالی و مستقل است که دوست بارنی می باشد اما ظاهرا قادر نیست تا کارها را به درستی انجام دهد. صداپیشگان فیلم، جک دیلن کریزر در نقش بارنی، زک گالیفیناکیس در نقش ران و اد هلمز در نقش پدر بارنی است.

فیلم Eternals (اترنالز یا جاودانگان)

تاریخ انتشار: ۵ نوامبر ۲۰۲۱

فیلم اترنالز، یکی از چهار فیلمی است که در سال ۲۰۲۱ از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به نمایش در می آید. به همراه سریال های مشترک دیزنی با مارول که امسال در سرویس دیزنی پلاس منتشر شدند، امسال به پرکارترین سال استودیو مارول تبدیل شده است. دنیای سینمایی مارول از همان ابتدا، دنیای خود را بر پایه مفاهیم علمی-تخیلی بنا کرده اما با این حال، نمی توان گفت که آنها در این کار موفق بوده اند. در فیلم اترنالز، نژادی از بیگانه های باستانی به نام اترنالز از پناهگاه مخفی شان بیرون می آیند تا از سیاره در مقابل همتایان شرور خود به نام دیویانتز محافظت کنند. شاید یکی از سوال هایی که در این فیلم باید پاسخ داده شود این است که چرا چنین موجودات قدرتمندی در اتفاقات فیلم انتقام جویان وارد نشدند.

فیلم Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: افترلایف)

تاریخ انتشار: ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۶، یک بازسازی از فیلم شکارچیان روح به کارگردانی پاول فیگ ساخته شد که با شکست در گیشه رو به رو گشت. حال، جیسون ریتمن، فرزند ایوان ریتمن کارگردان فیلم اصلی، سکان کارگردانی فیلم شکارچیان روح: افترلایف را برعهده دارد و امیدوار است تا بتواند آن را به موفقیت برساند. در این فیلم بازیگرانی همچون فین ولفهارد، مککنا گریس، پاول راد و گری کان بازی می کنند و علاوه بر آنها، بیل موری، دن آیکروید، ارنی هادسون، سیگورنی ویور و آنی پادس نیز که بازیگران فیلم اصلی بودند، قرار است نقش های قبلی خود را به نمایش بگذارند.

فیلم Resident Evil: Welcome To Raccoon City (رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید)

تاریخ انتشار: ۲۴  نوامبر ۲۰۲۱

با اینکه مجموعه فیلم های رزیدنت اویل عموما در ژانر ترسناک قرار می گیرند اما این فیلم ها شامل عناصر علمی-تخیلی زیادی از جمله دانشمندان دیوانه، متخصصان ژنتیک و همچنین تکنولوژی های پیشرفته می باشند. همانطور که اکثرا می دانید، این آثار اقتباسی از بازی ویدیویی به همین نام می باشد. با اینکه مجموعه فیلم های قبلی رزیدنت اویل چندان شباهتی به بازی های ویدیویی نداشت اما بسیاری از طرفداران امیدوارند که فیلم رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید بتواند ارتباط نزدیکتری با بازی ویدیویی داشته باشد و تجربه بهتری را برای بیننده ها به ارمغان بیاورد. کاراکترهایی از فیلم اول و دوم مجموعه رزیدنت اویل در این فیلم جدید حضور خواهند داشت و همچنین داستان فیلم اقتباسی نزدیک از سه بازی اول مجموعه بازی رزیدنت اویل است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو