طرز تهیه شربت گل محمدی یک نوشیدنی دلچسب و پر خاصیت

منبع: آرگا

133

1400/5/11

18:12


در روزهای گرم تابستان نوشیدن شربت های خنک لذت بخش است. در این مطلب با طرز تهیه شربت گل محمدی آشنا شوید که با تهیه آن در منزل می توانید از طعم فوق العاده این نوشیدنی بهره مند شوید.

شربت گل محمدی یکی از پر خواص ترین و معطر ترین انواع نوشیدنی ها و شربت ها است. این نوشیدنی همچون شربت گلاب به صورت یک آرام بخش طبیعی عمل می کند و در درمان بی خوابی ها بسیار تاثیر گذار است. برای افرادی که به شدت عرق می کنند و بوی بدن و عرق آن ها نامطبوع است این شربت برای رفع مشکل آن ها مفید خواهد بود. هم چنین از دیگر خواص  گل محمدی به شادابی پوست و مو، سرماخوردگی، کاهش مشکلات تنفسی، رفع تپش قلب و پاک سازی صفرا و کبد می توان اشاره کرد. طرز تهیه شربت گل محمدی را یاد بگیرید و با نوشیدن آن از خواص و طعم دلچسب آن لذت ببرید.

مواد لازم

  • آب: ۲ لیتر
  • شکر: ۱ کیلو
  • جوهر لیمو: ۱ پنس
  • گل محمدی: ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه

طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه

برای درست کردن این شربت توجه داشته باشید که گل محمدی تازه باشد. در ابتدای کار گل ها تمیز کرده را به صورت برگ برگ درآورید. سپس قابلمه ای را تهیه کنید، بهتر است برای شفاف شدن رنگ شربت خود جنس قابلمه لعابی باشد.

مقداری آب در این قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید. گلبرگ های گل محمدی را داخل  قابلمه  بریزید و سپس شعله گاز را خاموش کنید. درب قابلمه را با یک دم کنی بپوشانید و روی آن قرار دهید. یک روز باید اجازه دهید تا گلبرگ ها در این حالت بمانند. اینکار به دلیل این است که  طعم تلخ گل محمدی از بین برود.

بعد از گذشت ۲۴ ساعت که گلبرگ ها رنگ و عطر خود را به آب پس داد، آب و گل را داخل آبکش بریزید. دقت کنید که فشاری به گلبرگ ها نیاورید. اگر آن هارا فشار دهید رنگ شربت شما کدر خواهد شد. مایع بدست آماده را داخل قابلمه ای ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و آن را روی حرارت شعله قرار  دهید. در هنگام پخت مایع شربت، کفی که در سطح آن ایجاد می شود را بگیرید. کمی منتظر بمانید تا شربت به غلظت برسد.

زمانی که شربت به حالت غلظت رسید نوبت آن است که جوهر لیمو را اضافه کنید و بگذارید یکی دو تا جوش با جوهر لیمو بخورد. این ماده مانع از شکرک بستن شربت می شود.اگر می خواهید رنگ شربت شما خوش رنگ تر شود مقداری رنگ خوراکی یا رنگ لبو به آن اضافه کنید. سپس شعله را خاموش کنید و منتظر بمانید تا مایع شربت سرد شود.

طرز تهیه شربت گل محمدی عالی و خوش عطر

شربت شما آماده است. می توانید هنگام نوشیدن آن چند قطره لیمو ترش داخل آن بریزید و نوش جان بفرمایید. ضمن اینکه در صورت سازگاری ذائقه و طبع شما با شربت به لیمو و شربت نعنا می توانید این نوشیدنی های عالی و پر خاصیت را تهیه و سرو نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو