پُتک آماده سنا برای فرود بر صنعت رمزارزها

منبع: برترین ها

66

1400/5/11

18:48


شرایط رمز ارزها در دولت آمریکا بسیار نامساعد شده است. در سال‌های اخیر، خطر قانونگذاری‌های سختگیرانه مانند یک پتک آماده فرود آمدن، بر روی صنعت رمز ارزها سایه انداخته است. اما اکنون این پتک به صورت یک لایحه زیرساختی در مجلس سنای آمریکا در حال تصویب شدن است.

مجله فراز: شرایط رمز ارزها در دولت آمریکا بسیار نامساعد شده است. در سال‌های اخیر، خطر قانونگذاری‌های سختگیرانه مانند یک پتک آماده فرود آمدن، بر روی صنعت رمز ارزها سایه انداخته است. اما اکنون این پتک به صورت یک لایحه زیرساختی در مجلس سنای آمریکا در حال تصویب شدن است.

جیک چروینسکی، یکی از طرفداران رمز ارزها می‌گوید این لایحه ۵۵۰ میلیارد دلاری که اساسا در خصوص جاده‌ها و پل‌ها است، به چه شکلی می‌تواند شرکت‌های رمز ارز آمریکایی را تهدید کند. در این لایحه آمده است که ۲۸ میلیارد دلار از تحت فشار قرار دادن کارگزاری‌های رمزارز به دست می‌آید.

پُتک آماده سنا برای فرود بر صنعت رمزارزها

مشکل اینجاست که در این لایحه، اصطلاح کارگزاری که معمولا برای شرکت‌هایی نظیر کوین‌بیس و رابین هود استفاده می‌شود، به تمام کسب‌وکارهای در ارتباط با رمزارز اطلاق شده است. طبق گفته چروینسکی، این تعریف از اصطلاح کارگزاری آنچنان گسترده و فراگیر است که تقریبا می‌تواند شامل تمام عوامل اقتصادی در صنعت رمزارز آمریکا شود.

اصطلاح جامع کارگزاری می‌تواند ماینرها، استارت‌آپ‌های دیفای و سایر افراد و شرکت‌هایی که مشتریان خود را ثبت می‌کنند شامل شود. موضوعی که تقریبا در بعضی موارد غیرممکن به نظر می‌رسد. در نتیجه صنعت رمزارز آمریکا در همان جایگاهی قرار می‌گیرد که صنعت شرط‌بندی در یک دهه قبل قرار داشت. به زعم قانونگذاران، شرکت‌های مرتبط با رمزارز به نظر مجرم و ثروتمند می‌آیند. به همین علت، آنها هدف خوبی برای کسب درآمد هستند. البته تفاوت در این است که رمز ارز نوع جدیدی از جرم که باید مالیات‌گذاری شود، نیست بلکه یک فناوری همانند اینترنت است که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

البته این موضوع صحیح است که این عرصه می‌تواند اقدامات مخربی را امکان‌پذیر سازد، اما اینترنت نیز چنین شرایطی دارد و قانون‌گذاران آمریکا تصمیم گرفتند به جای ممنوعیت و حذف آن از کشور، قوانین مناسبی برای آن اتخاذ کنند. مسأله دیگر، مالیات ۲۸ میلیارد دلاری است که صنعت رمزارز قرار است فراهم کند.

سنا چگونه به این رقم دست یافته است؟

هیچکس نمی‌داند، اما مسأله این نیست. موضوع این است که کنگره به دنبال روشی برای پرداخت هزینه جاده‌ها و پل‌ها است و مالیات گرفتن از کارگزاری‌های رمزارز روشی بسیار خوب برای آنها است.اما اگر فکر می‌کنید که این موضوع فقط یک قانونگذاری دیگر است که هرگز رخ نمی‌دهد، در اشتباهید.

نظارت بر کارگزاری‌های رمزارز بخشی از بسته ۵۵۰ میلیارد دلاری است که در آستانه تصویب شدن قرار دارد و بایدن نیز در صدد آن است تا در سال اول ریاست جمهوری خود به این دستاورد مهم دست پیدا کند.

اگر صنعت رمز ارز ها می‌بایست قربانی تصویب این لایحه شود، برای افراد حاضر در دولت اصلا مهم نیست. این موضوع فقط متوجه مقامات و مسئولان انتخاب شده آمریکا نیست، بلکه صنعت ارزهای دیجیتال نیز در این زمینه مسئول است.

در سال‌های گذشته، افراد پیشگام در عرصه رمزارزها خود را بیش از حد ثروتمند یا خونسرد نشان داده‌اند، به طوری که آسیبی از سمت دولت نمی‌تواند به آنها برساند. اکنون این موضوع به ضرر آنها تمام می‌شود. در این میان، چندین شرکت که اقدامات مهمی در جهت کمک به ایجاد و کسب سرمایه سیاسی کرده‌ بودند به عنوان شرکت‌های متمرکز شناخته شده و از این صنعت کنار گذاشته شده‌اند. این اتفاق برای یونی‌سواپ که احتمالا نوید بخش‌ترین پروژه دیفای بود، رخ داد.

در حال حاضر همه چیز علیه صنعت رمز ارز نیست و این حوزه همه چیز را از دست نداده است. یکی از افراد حاضر در دولت گفته است که این صنعت به طور بی‌سابقه‌ای فعال شده است و احزاب مختلف، اختلافات را کنار گذاشته‌اند تا با تهدید مشترک مبارزه کنند. اما وی افزود که دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید زیرا دموکرات‌ها تا ماه آگوست این لایحه را تصویب خواهند کرد. نکته جالب این است که بهترین امید صنعت رمز ارز می‌تواند سایر دموکرات‌ها باشد که در صورت عدم تصویب لایحه برای احزاب چپ، تهدید به کنار گذاشتن این لایحه کرده‌اند. با توجه به عدم مخالفت حزب دموکرات، بهترین امید صنعت رمز ارزها تغییر تعریف از اصطلاح کارگزاری قبل از پیشروی و تصویب این لایحه است.

چروینسکی خاطرنشان کرد که گام بعدی مبارزه در دادگاه و کمک گرفتن از متحدان در کنگره است تا از بدترین بخش این لایحه که در سال ۲۰۲۳ اجرا و منجر به از بین رفتن صنعت رمزارزها می‌شود جلوگیری کنند.

در انتها می‌توان گفت این طوفان قانون‌گذاری سال‌ها است که در حال شکل‌گیری است. صنعت رمزارز باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام می‌داد و شاید اکنون دیگر دیر شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو