سفیر رومانی به وزارت خارجه احضار شد

منبع: برترین ها

70

1400/5/11

19:15


در پی طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه کشتی"مرسر استریت"، سفیر رومانی در تهران امروز به وزارت خارجه احضار شد.

ایسنا: در پی طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه کشتی"مرسر استریت"، سفیر رومانی در تهران امروز به وزارت خارجه احضار شد.

در این دیدار دستیار وزیر و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا با اشاره به بیانیه وزارت امورخارجه رومانی، طرح اتهامات واهی و نامتعبر علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل قبول برشمرده و از سفیر درخواست شد تا مراتب ناخرسندی و اعتراض شدید کشورمان در این خصوص را به مقامات کشور متبوع خود اعلام کند.

همچنین با اشاره به هدف برخی از کشورهای ثالث برای ایجاد نا امنی و آشوب در محیط بین المللی از طریق ساماندهی این قبیل اقدامات و لزوم هوشیاری نسبت به توطئه این کشورها، بر سیاست اصولی کشورمان مبنی بر اهمیت تامین امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و آبهای بین المللی تاکید بعمل آمد.

سفیر رومانی در این جریان این احضار تاکید کرد، نکات مطروحه در جلسه و مراتب اعتراض کشورمان را به فوریت به بخارست منعکس خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو