معضلات روابط خاکستری/ روایت عادل عزیزنژاد از نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند"

59

1398/4/31

20:42


عادل عزیزنژاد گفت: نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند" فضایی رئالیستی دارد که هر چه داستان آن پیش می‌رود قصه رنگ و بوی سورئال و ابزورد به خود می‌گیرد.

معضلات روابط خاکستری/ روایت عادل عزیزنژاد از نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند"

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند" نوشته عادل عزیزنژاد و کار عادل عزیزنژاد و ساره حشمتی‌فر از 25 تیرماه ساعت 20 در سالن شماره 2 عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش هادی شیخ‌الاسلامی، صفورا خوش‌طینت، عادل عزیزنژاد، فرانک جلیلی و نارین فرهانی هستند.

عادل عزیزنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: به صورت معمول زمانی مشغول به نوشتن نمایشنامه‌ای می‌شوم که ایده آن، ماه‌ها و سال‌ها پیش ذهنم را به خود درگیر کند. ایده نگارش این نمایشنامه نیز زمانی به ذهنم متبادر شد که زندگی خودم و انسان‌های اطرافم را دچار تغییر وضعیت، اخلاق و رفتار دیدم که این موضوع ایده‌ سیال‌گونه‌ای را در ذهنم بیدار کرد.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش به ارتباطات خاکستری که در امروز ما اتفاق می‌افتد، می‌پردازد. ارتباطاتی که تکلیف‌شان مشخص نیست و این نمایش درباره معضلاتی است که در ارتباط‌ها شکل می‌گیرد.

عزیزنژاد درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: این نمایش فضایی رئالیستی دارد که هر چه داستان آن پیش می‌رود قصه رنگ و بوی رئالیستی را از دست داده و به فضای سورئال و ابزورد طعنه می‌زند.

او درباره مدت زمان تمرینات این اثر یادآور شد: به دلیل شیوه اجرایی و کارگردانی این نمایش تمرینات آن حدود 4 ماه هر روز به مدت 5 ساعت به صورت متمرکز و فشرده به طول انجامید.

کارگردان نمایش "بچه خور" درباره طراحی صحنه نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند" گفت: در ابتدای طراحی صحنه به این نتیجه رسیدم که این اثر می‌تواند در بستر فضاهای متعددی جا بگیرد و نهایتاً به طراحی مینی‌مال رسیدم تا جایی که امکانش بود فضاها و آکسسوارهای غیرضروری را حذف کردم و با یافتن مکان‌های چند منظوره از وسایل و فضاهای کاربردی استفاده کردم.   

او درخصوص موسیقی این نمایش اظهار کرد: سعید مهاجر موسیقی این اثر را به صورت زنده با ساز الکتریک در اتاق فرمان می‌نوازد.

عادل عزیزنژاد با بیان اینکه طراحی و کارگردانی این نمایش کار بسیار دشواری بود، تصریح کرد: اتفاق بزرگی که در روند طراحی و کارگردانی این نمایش افتاد، استفاده از یک "در" به مدت 70 دقیقه در این اثر است به صورتی‌که تماشاگر از "در" در این اثر یاد می‌کند. دری که رویدادهای دراماتیک را در این نمایش رقم می‌زند و تفکیک فضا می‌کند. این وسیله در خدمت بازیگر قرار می‌گیرد و به عنوان یک کاراکتر در این نمایش کاربرد دارد و به کنش دراماتیک صحنه و نمایش کمک می‌کند. "در" بازیگران و پرسوناژها را کنش‌مند می‌کند و در پایان نمایش به برون‌ریزی می‌رسد که از یک انسان کمتر بر می‌آید.

دیگر عوامل نمایش "گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند" عبارتند از: تهیه‌کننده: ساره حشمتی‌فر، مدیرتولید: آرمان خوزستانی، دستیار کارگردان: غزاله زینالی، منشی صحنه: محمدرضا شاهرخی، مدیر صحنه: زهرا بهشتی، آهنگساز و نوازنده: سعید مهاجر، طراحی صحنه: عادل عزیز نژاد، طراحی لباس: خانه هنر شیوانا، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح گریم: سیداحمد نگهبان، سرپرست اتاق گریم: سیدامین میری، مجریان گریم: مژده زادمهر و هانیه بنی اسد، مدیر روابط عمومی: نارین فراهانی، طراح گرافیک و پوستر: مهدی موسوی، عکاس و تصویربردار تیزر: محمد حسن رزاق، طراحی تیزر: عادل عزیزنژاد، تدوین تیزر: عمران هاشمی و مبین نامور و موشن گرافی: وحید ربانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو