مفهوم احترام و ارزش قائل شدن برای همسر را بدانید

مفهوم احترام و ارزش قائل شدن برای همسر را بدانید


منبع: آرگا

66

1400/5/11

22:13


ارزش قائل شدن برای همسر از جمله رفتارها و اصولی می باشد که باعث بهبود در روابط زناشویی و پایداری زندگی مشترک شده و میزان تعهد و صمیمیت را در بین زوجین افزایش می دهد. به همین دلیل نیاز است که زن و شوهر تا جایی که امکان دارد نسبت به این مسئله اهمیت بدهند و در تمامی اوقات زندگی به آن توجه داشته باشند.

یکی از مسائلی که در زندگی زناشویی باید توجه ویژه ای به آن داشت احترام گذاشتن و ارزش دادن به همسر است چرا که او در واقع فردی بوده که شما به عنوان شریک زندگی انتخاب کرده اید و باید در تمامی مراحل زندگی همراه و یاور او باشید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به منظور آگاهی و شناخت شما عزیزان به معرفی نکات و موارد مهمی در رابطه با چگونگی ارزش قائل شدن برای همسر بپردازیم.

چگونگی ارزش قائل شدن برای همسر

نحوه ارزش قائل شدن برای همسر

به طور کلی از جمله وظایف زنان و مردان در طول زندگی مشترک ارزش قائل شدن برای همسر و مورد توجه قرار دادن اوست چرا که فرد با آغاز یک زندگی زناشویی در واقع متعهد شده است که در همه حال در کنار همسرش بوده و به او وفادار باشد. بنابراین روابط بین آن ها باید به گونه ای باشد که هر دو طرف احساس ارزشمندی کرده و هیچ گونه کمبودی احساس نکنند.

به طور مثال می توان گفت زمانی که شما در جایگاه همسر به دل بستگی ها و اوقات فراغت طرف مقابلتان ارزش می دهید و برایتان اهمیت دارد به گونه ای در واقع به صورت پنهانی به تمایلات او احترام قائل شده اید بدین ترتیب بهتر است به جای بکار بردن روش قدیمی کنترل همسر به او فرصت دهید تا مدت زمانی را در طی هفته با خودش خلوت نماید.

در ادامه چند مورد از روش های ارزش قائل شدن برای همسر را به طور کامل شرح داده ایم.

طریقه احترام گذاشتن به همسر

اهمیت دادن به اوقات و حریم شخصی همسر :

با وجود این که در نظر گرفتن اوقات شخصی در زندگی مشترک از نظر اغلب زوجین قابل باور نمی باشد ولی روانشناسان اثبات کرده اند که اهمیت دادن به حریم شخصی بجز زندگی زناشویی در توسعه روابط با همسر کمک بزرگی خواهد کرد. زمانی که زن و شوهر در تمامی زمان ها در کنار یکدیگر می باشند امکان دارد با گذر زمان معیارهایی که موجب جذب آن ها در قدم اول به یکدیگر شده به تدریج کم ارزش شود.

توجه کردن به نوع برقراری رابطه با همسر :

متاسفانه اغلب زوجین آگاهی ندارند که چطور و در چه وقتی با همسر خود به صورت جدی حرف بزنند به طور مثال شاید همسرتان هیچ نوع تمایلی نداشته باشد که زمان خوردن غذا در رابطه با موضوعات جدی حرف بزند. همچنین می توان گفت در اختلافات خانوادگی به طور معمول زوج ها در پی بازگویی مشکل از راه گفت و گو می باشند. ولی طرف مقابل فقط در پی آرام کردن وضعیت به منظور ممانعت از فشارهای بیشتر است شما در این شرایط بایستی حریم همسر خود را شناخته و با یک برنامه مناسب در پی رفع مشکل باشید.

چگونگی احترام گذاشتن به همسر

اهمیت دادن به نحوه حمایت از همسر :

متاسفانه باید گفت هنوز اغلب زوجین فرق میان پشتیبانی و حمایت از همسر و یا وظیفه داشتن در مقابل او را به طور کامل درک نمی کنند. به منظور فهم این مسئله مهم و ضروری در زندگی به مثالی که در ادامه شرح داده ایم توجه نمایید.

فرض کنید شما در جایگاه همسر در خانواده خود درگیر مشکل شده و با یک یا چند نفر از افراد خانواده شدیدا با اختلاف رو به رو شده اید، در این وضعیت در صورتی که همسرتان حامی شما باشد بایستی با شکیبایی به مشکلات شما گوش فرا دهد و در نتیجه با دادن راهکار در پی رفع مشکل از راه دخالت نکردن باشد. ولی در صورتی که همسر شما بر روی قبول مسئولیت نسبت به همسر خود تمرکز کند به جای پیشنهاد راهکار خودش به حریم شخصی خانوادگی شما ورود پیدا کرده که قطعا نتیجه خوبی نخواهد داشت.

طریقه احترام گذاشتن به همسر

چگونگی احترام گذاشتن به زن

با انجام یک سری رفتارها می توان به زنان احساس ارزشمندی بخشید و آن ها را محترم شمرد که در ادامه به مواردی از آن اشاره کرده ایم.

اثبات ارجحیت قرار دادن شادی آن ها در زندگی :

به طور کلی می توان سعی کرد اولویت های اصلی و چیزهایی که از دیدگاه یک زن ارزشمند و مهم می باشد را شناسایی کرد و بعد آن ها را در ارجحیت دیگر مسائل قرار داد و کل تلاش خود را به کار گرفته تا به آن ها عمل کنند. می توان به صورت کاملا واضح از او سوال کنند که چه چیزی مایه خوشحالی، نشاط و شاد کردن همسرشان خواهد شد. لذا تا جایی که امکان دارد برایشان وقت بگذارید. برای باهم بودن و لذت بردن یک برنامه بچینید.

نحوه ارزش قائل شدن برای مرد

اثبات علاقه مندی به زندگی مشترک با او :

سعی کنید به وقایع و رویدادهای لحظات همسرتان توجه زیادی داشته باشید. به طور معمول اغلب مردها به طور غیرقابل باوری خودشیفته می شوند و به هیچ عنوان توجهی به شریک زندگی شان ندارند و همین امر احساس بی ارزشی و حقارت را در وجود همسرشان ایجاد می کند. پس بهتر است به آن چه برای همسرتان با ارزش است توجه نشان دهید. در رابطه با فعالیت ها و برنامه های اصلی پرسش نمایید و سعی کنید خود را در جریان زندگی و دنیای زنانه او قرار دهید. در رابطه با چیزی که علاقه دارد در مورد آن صحبت کند پرسش نمایید و از افکار و احساسات او سوال کنید.

اثبات نیازمند بودن به وجودش :

مردها تمایل دارند خیلی مستقل و قوی باشند به همین خاطر سعی می کنند احساسات خود را بروز ندهند و در رابطه با پی بردن همسرشان به احساسات آن ها کمی می ترسند و برخی اوقات احساس ناتوانی می کنند و در نهایت نتیجه این عمل این گونه می شود که نه تنها به همسرشان حس نیازمندی شان را ابراز نمی کنند بلکه حتی به گونه ای می شود که آن ها احساس می کنند به وجودشان نیازی ندارید.

روش های ارج نهادن همسر

روش احترام گذاشتن به مرد

به طور کلی مردان خواستار غرور و رعایت آن می باشند به همین خاطر بهتر است که در زمان بحث و جدل حتی در عین حق به جانب بودن این گزینه را حتما در نظر بگیرید و رعایت نمایید. داشتن اقتدار نیازی اساسی برای مرد به شمار می آید بنابراین سعی کنید در گفتار و رفتار خود بر روی این نکته تمرکز داشته باشید. سعی کنید همسرتان را همان گونه که هست دوست بدارید و در پی عیب گرفتن و یا تغییر دادن او نباشید. همچنین تا جایی که امکان دارد برای کوچکترین کار نیز از او تشکر نمایید و سعی کنید همواره او را تمجید نمایید.

راهکارهای ساده دیگر برای ارزش قائل شدن

ساده ترین راهکار برای ارزش قائل شدن برای همسر این است که سعی کنید از همسرتان نظرش را بپرسید. نظر او را در مورد رویدادها و وقایع انجام شده در فضای اطراف و درباره دوستان و آشنایان و فامیل جویا شوید. این عمل به او می فهماند که برای افکار و اعتقاداتش ارزش می گذارید و در رابطه با او کاملا علاقه مند و کنجکاو هستید.

تلاش کنید برای آن ها جایگاهی یکسان با خودتان در نظر بگیرید. اغلب مردها همچون پدران خود نقش حامی و تصمیم گیرنده را برعهده دارند و به طور کلی زن ها را درگیر مشکلات و رخدادها نمی کنند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با آن ها رفتاری پایین تر از جایگاه اصلی شان داشته باشید احساس ارزشمندی نمی کنند.

نحوه ارزش قائل شدن برای همسر

در مطلب ارائه شده انواع رفتار و روش های موثر ارزش قائل شدن برای همسر را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو