طرز تهیه کتلت مرغ آبغوره ای

کتلت مرغ آبغوره ای , طرز تهیه کتلت مرغ آبغوره ای , دستور پخت کتلت مرغ آبغوره ای

کتلت یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. کتلت مرغ آبغوره ای با سینه مرغ و پیاز و ادویه های مختلف تهیه می شود که به صورت خورشتی با آب غوره و رب گوجه و غوره و هوبج تهیه می شود. این خورش خوشمزه را می توان درکنار انواع برنج یا نان تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ آبغوره ای در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم
پودر سیر و زردچوبهبه مقدار لازم
آرد سوخاری۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
آبغورهنصف پیمانه
غوره۱ پیمانه
زعفران دم کردهمقداری
سیب زمینی یا بادمجان سرخ شدهبه دلخواه
هویج۲ عدد

طرز تهیه کتلت مرغ آبغوره ای

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و مخصوص با چاشنی آبغوره در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت چهار قاچ خرد می کنیم. سپس با سینه مرغ درون چرخ گوشت یا غذا ساز می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله دوم

سپس درون یک کاسه می ریزیم و به آن به قمدرا دلخواه نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبه و پودر سیر می ریزیم. به آن آرد سوخاری اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا تمام مواد با هم مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم

سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. از مواد به صورت کتلت در دست شکل می دهیم و درون یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم. وقتی یک طرف آن برشته و پخته شد، آن را به آرامی بر می گرداین.

مرحله چهارم

در این مرحله طرف دیگر آن را هم سرخ می کنیم. کتلت ها را از تابه بیرون آورده و درون تابه رب گوجه را می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. کتلت ها را به آن اضافه کرده و در آخر ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک هم به رب گوجه فرنگی اضافه کرده و می گذاریم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. هویج را شسته و خرد می کنیم و به آن اضافه می کنیم. سپس آبغوره را اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد.

مرحله ششم

غوره و زعفران دم کرده را در این مرحله اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم خورش بپزد و جا بیفتد. وقتی که خورش به روغن افتاد، آن را از روی حرارت برداشته و به دلخواه با سیب زمینی سرخ کرده یا بادمجان سرخ کرده سرو می کنیم.