طرز تهیه شیروان پلو

شیروان پلو , طرز تهیه شیروان پلو , دستور پخت شیروان پلو

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است و به جای این که خورش و برنج جدا گانه سرو شوند، با هم طبخ و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارند. برنجی که در این دستور طبخ می شود همراه با پوره گوجه و پیاز داغ پخته می شود. ته دیگ آن مرغ است که قطعات مرغ به صورت ته انداز کف قابلمه پخته و برشته می شود. این برنج زیبا و خوشمزه به صورت قالبی سرو می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیروان پلو در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیروان پلو
مرغ۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی بزرگ گوشتی۳ عدد
برنج۳ پیمانه
پیاز داغ۱ عدد
نعنای خشک۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه شیروان پلو

مرحله اول

برای تهیه شیروان پلوی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ در ابتدای کار، مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و با نمک و ادویه مزه دار می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را هم به خوبی شسته و درون غذا ساز پوره می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را هم شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس پیاز ها را درون آن سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی که پیاز ها کامل سرخ و طلایی شد، پوره گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. به مواد داخل قابلمه، نمک و فلفل و نعنای خشک اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت کم، آب گوجه تبخیر شود.

مرحله چهارم

برنج را یک ساعت قبل با آب و نمک خیس کرده ایم، به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. زیر حرارت را خاموش کرده و کنار می گذاریم. یک قابلمه دیگر را برداشته و کف آن را روغن می ریزیم. سپس قطعات مرغ را کف قابلمه می چینیم.

مرحله پنجم

برنج و گوجه ترکیب شده را روی آن می ریزیم. سپس دو لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و با حرارت زیاد می گذاریم تا بپزد. وقتی که کمی جوشید و آب آن کم شد، حرارت را کم کرده و دم کنی روی آن قرار می دهیم و می گذاریم تا برنج دم بکشد.

مرحله ششم

کمی زعفران دم کشیده به برنج در حال دم اضافه می کنیم. کره یا روغن حیوانی را هم بین دم کشیدن به برنج اضافه می کنیم. بعد از حدود ۱ ساعت برنج کامل دم کشیده و آماده است. قابلمه را درون یک دیس بر می گردانیم و سرو می کنیم.