طرز تهیه کباب تابه ای دو طرفه

کباب تابه ای دو طرفه , طرز تهیه کباب تابه ای دو طرفه , دستور پخت کباب تابه ای دو طرفه

کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. کباب تابه ای با استفاده از گوشت چرخ کرده مزه دار شده درون تابه سرخ و پخته، می شود. در این دستور، کباب تابه ای دو طرفه تهیه شده است که با استفاده از گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوشت چرخ کرده مرغ تهیه می شود. این کباب ظاهر و طعم فوق العاده ای دارد و اگر نکات گفته شده رعایت شود، جمع و کوچک نمی شود و بافت خوبی ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای دو طرفه در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفند یا گاو۴۰۰ گرم
گوشت مخلوط سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آرد سوخاری۶ قاشق غذا خوری
زعفران دم شدهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و پودر سیربه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای دو طرفه

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه دو طرفه در ابتدای کار، گوشت مرغ را به همراه ۱ پیاز و ادویه ها به جز آرد سوخاری و زعفران، درون غذا ساز یا چرخ گوشت می ریزیم و به صورت پوره یا چرخ کرده در می آوریم. وقتی که خوب چرخ شد، درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

به آن نصف میزان آرد سوخاری را اضافه کرده و ورز می دهیم. سپس روی آن را سلفون می کشیم و ۱ ساعت داخل یخچال، زمان می دهیم تا استراحت کند. گوشت گوسفند را هم با ۱ پیاز دیگر و ادویه جات مختلف چرخ می کنیم.

مرحله سوم

باید درصد چربی گوشت کم باشد تا کباب بافت خوبی پیدا کند. سپس آن را درون یک کاسه ریخته و آرد سوخاری باقی مانده را به آن اضافه می کنیم. با هم ورز می دهیم و روی آن را پوشانده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه رژیمی یا هر تابه دیگری را برداشته و اول گوشت را درون آن می ریزیم و به صورت یکسان آن را کف تابه پهن می کنیم. سپس روی آن را مرغ چرخ کرده می ریزیم. سپس با کف گیر آن را به صورت کباب کوبیده برش می زنیم.

مرحله پنجم

روی آن را هم خط می اندازیم. حالا روی حرارت متوسط قرار می دهیم. اگر حرارت کم باشد کباب آب می اندازد و کوچک می شود. پس دقت شود که اول حرارت بالا باشد. وقتی که شروع به پختن کرد حدود ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه زعفران دم کرده را به کباب ها اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا به آرامی کباب ها پخته شود. سپس با کفگیر کباب ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز برشته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.