زمان آغاز ثبت‌ نام دیابتی‌ ها برای تزریق واکسن کرونا

منبع: پرشین وی

40

1400/5/12

10:59


در این مطلب درباره ثبت‌ نام دیابتی‌ ها برای واکسن کرونا توضیح می دهیم

روند واکیناسیون کرونا در کشور آغاز شده و گروه های مختلفی تاکنون آن را دریافت کرده اند. هم گروهای شغلی مختلف هم گروه های سنی که به ۵۵ساله ها رسیده است. امروز در پرشین وی می خواهیم زمان آغاز ثبت‌ نام دیابتی‌ ها برای دریافت واکسن کرونا را ببینیم

ثبت‌ نام دیابتی‌ ها برای واکسن کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره روند تزریق واکسن کرونا به دیابتی ها توضیح داد.

واکسن کرونا از ماه ها قبل به افراد تزریق می شود. واکسن کرونا در کشور براساس اولویت های تعیین شده به افراد تزریق می شود. اخیراً خبرنگاران، تاکسی رانان و چند صنف دیگر امکان تزریق واکسن کرونا را پیدا کرده اند. دیابتی های انسولینی نیز می توانند از امروز در سایت وزارت بهداشت برای واکسن کرونا ثبت نام کنند. سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور مورد انتقاد مردم قرار گرفته بود. خوشبختانه اندکی سرعت تزریق واکسن کرونا در هفته های اخیر بیشتر شده است.

دکتر کیانوش جهانپور درباره کمبود سرم تزریقی، گفت: با توجه به این‌که
یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش‌بینی کاهش نسبی
تولید انجام شده بود و از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم
از کشورها انجام شده بود که متاسفانه با توجه به گرفتاری شدید این
کشور در همه‌گیری کووید_۱۹، از خروج این محموله ممانعت شد.

ثبت‌ نام دیابتی‌ ها

جزئیات ثبت‌ نام دیابتی‌ ها

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به‌زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه بر این سرم‌های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند. فعلاً داروخانه‌های بیمارستانی این سرم‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

کمبود سرم تزریقی

جهانپور تاکید کرد: محموله خریداری شده هم ظرف یکی دو روز آینده به
میزان کافی وارد کشور خواهد شد و بعد از آن مازاد بر نیاز بیماران
بستری و مراکز درمانی، در شبکه داروخانه‌ای کشور هم توزیع می‌شود.

ثبت‌ نام دیابتی‌ ها

واکسن کرونا

جهانپور درباره آغاز ثبت‌نام بیماران دیابتی برای تزریق واکسن کرونا در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، گفت: بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی و بیماران دیابتی هم با اولویت بیماران دریافت‌کننده انسولین اعم از قلمی و ویال که تشکیل پرونده داده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت هستند، از شب ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ثبت‌نام‌شان در سامانه Salamat.gov.ir آغاز شده و می‌توانند ثبت‌نام کنند تا نوبت‌دهی برایشان انجام شود.

بنا بر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، وی گفت: بیماران دیابتی دریافت‌کننده انسولین که قبلا در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند لیست ۱۰۰۰ مرکز درمانی دیابت سراسر کشور را از وب‌سایت https://rda.behdasht.gov.ir مشاهده و به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

رکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو