آغاز مراسم تنفیذ سیزدهمین رئیس جمهور ؛ آسمان تهران پرواز ممنوع شد

آغاز مراسم تنفیذ سیزدهمین رئیس جمهور ؛ آسمان تهران پرواز ممنوع شد


منبع: روزیاتو

74

1400/5/12

11:08


مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی بصورت زنده پخش می‌شود.

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایتخت اعلام کرده است که در روزهای برگزاری مراسم تنفیذ و سپس تحلیف ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، محدودیت تردد در خیابان تهران اعمال می‌شود و از جمله در برخی از معابر، پست‌های ایست بازرسی برقرار خواهد بود.

به گفته سرتیپ حسین رحیمی، امروز (سه‌شنبه ۱۲ مرداد) همزمان با تنفید حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب که در مقر رهبری ایران انجام می شود محدودیت های ویژه ترافیکی در خیابان های تهران که منتهی به دفتر ایشان است، به اجرا گذاشته می شود.

بر اساس این گزارش این محدودیت ها قرار است از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعداز ظهر روز سه شنبه به اجرا در بیاید و سپس در روز مراسم تحلیف هم به شکل دیگری ادامه پیدا کند. قرار است مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری آقای رئیسی روز سه شنبه ساعت ده و نیم صبح به وقت محلی با حضور مقام های ارشد جمهوری اسلامی برگزار شود.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام کرده است که فرودگاه‌های تهران شامل شامل فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، پیام، آزادی و قزوین در این روز به مدت دو ساعت و سی دقیقه به طور کامل بسته خواهد بود. پرواز هواپیما بر فراز تهران از ساعت چهار و سی دقیقه تا ۷ شب پنجشنبه متوقف خواهد بود و به گفته مقام های ایرانی این موضوع به اطلاع خطوط هواپیمایی هم رسیده است.

مقام‌های سازمان هواپیمایی کشور دلیل این تصمیم را “رعایت الزامات ایمنی و امنیتی” عنوان کرده‌اند.

همزمان با تعطیلی موقت فرودگاه های پایتخت در عصر روز مراسم تحلیف به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران، در محدوده اطراف مجلس شورای اسلامی و خیابان های منتهی به میدان بهارستان، از ساعت ۱ بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۴ مرداد “طرح های ویژه ترافیکی و انتظامی اجرا می‌شود” و تردد از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ شب “به کل در محدوده‌های مدنظر ممنوع خواهد بود”.

سرتیپ رحیمی می گوید در این روز قرار است به غیر از ایجاد پست های ایست بازرسی، “کنترل های نامحسوس و اطلاعاتی با بهره‌گیری از ده‌ها گشت اطلاعاتی در تهران” هم برقرار شود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو