حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم که صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پس از دریافت حکم رهبر انقلاب من باید دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم اما به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

اهم سخنان ابراهیم رئیسی را به نقل از مهر، ایرنا،ایسنا و ...می‌خوانید؛

*شاکرم بر خداوند متعال سر بر آستان ربوبی می ستایم و شکر نعمت‌های بیشمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم، خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال در این سرزمین طلوع کرد با هدایت امام بزرگوار و عظیم شانمان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

*در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد تا همگان بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کند و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت. 

* دولتمردان و مسوولان مردم عزیز در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، آنجا که توجه به رهنمون های رهبری شد حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله مندی بود، به جاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگذاری کنم.

* انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری با شکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند.

*پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود.

پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام جمهوری اسلامی بود. پیام مردم، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهیدان بود. پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

*پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغییر وضع موجود بود. بدهی های دولت از سال ۹۴ سه برابر شده‌اند. وضعیت امروز مردم وضعیت مناسبی نیست؛ این هم به دلیل دشمنی دشمنان بود و هم به دلیل کاستی‌هایی است که در داخل کشور داشتیم.

*آنچه مردم از دولت جدید خواستند تحول است. برنامه ما نیز برنامه تحولی است.

*ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نمی زنیم.

در حال تکمیل....