در تازه‌ترین موج از گمانه‌زنی درباره وضعیت جسمانی رهبر کره‌شمالی، تصاویری از کیم جونگ اون منتشر شده که بانداژ یا چسب کوچکی را در پشت سر او نشان می‌دهد.

طبق این گزارش‌ها که با استناد به رسانه دولتی کره‌شمالی است، همچنین تصاویری از نشست‌های اواخر ژوئیه منتشر شده که در آنها این بانداژ وجود ندارد و یک لکه مایل به سبز قابل رویت است.

در حالیکه وضعیت سلامتی کیم جونگ اون یکی از محرمانه‌ترین مسائل در کره‌شمالی است، انتشار تصاویر جدیدی از این رهبر ۳۷ ساله که برای احیای اقتصاد و مقابله با کمبود موادغذایی تلاش می‌کند، دریچه تازه‌ای را گشوده است.

ماه ژوئن رسانه دولتی از یک شهروند نقل قول کرد که گفته بود ساکنان کره‌شمالی با دیدن تصاویری از چهره لاغر شده رهبرشان گریه کرده‌اند. او پس از غیبت در ماه مه، دوباره لاغرتر ظاهر شد.

انتشار تصویری جدید از رهبر کره‌شمالی با سر بانداژ شده/عکس

از آنجایی که کیم جونگ اون سر خود را می‌تراشد، پنهان کردن هر نوع لکه‌ای در پشت سرش دشوار می‌شود. با انتشار این تصاویر برای جهان خارج، کره‌شمالی برای نهادهای جاسوسی که به دنبال سرنخی درباره وضعیت جسمانی کیم هستند، خوارک تهیه کرده است.

خبرگزاری یونهاپ سه‌شنبه گزارش داد، سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی معتقد است که هیچ نشانه غیر عادی درباره سلامت کیم وجود ندارد. این خبرگزاری با اشاره به صحبت‌های قانونگذاران سئول که با نهاد جاسوسی کشورشان جلسه داشتند، این خبر را منتشر کرد. براساس این گزارش، بانداژ مورد نظر دو سه روز بعد برداشته شد و اثری از زخم هم وجود ندارد.