نکاتی برای آرایش صورت با کمترین میزان آسیب رساندن به پوست

100

1400/5/12

14:46


نکاتی برای آرایش صورت با کمترین میزان آسیب رساندن به پوست

سلامت نیوز: داشتن پوستی بدون لک و صاف آن هم بدون آرایش آرزوی بیشتر خانم هاست. متاسفانه بعضی افراد در استفاده از لوازم آرایشی زیاده روی می­کنند. همین امر در دراز مدت باعث آسیب های شدید به پوست خواهد شد و همچنین در کوتاه مدت هم با تغییر رنگ پوست و کدر شدن آن متوجه مشکلات حاصل از استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی خواهیم شد.

به حداقل رساندن آرایش صورت خود و خرید یک کرم ضد آفتاب با قیمت مناسب از برندی مثل شون از روش‌های مقابله با پیری زودرس و آسیب‌های پوستی است اما در مواقعی که نیاز به آرایش دارید با انجام چند ترفند می­توانید جلوی آسیب به پوستتان را هم بگیرید. اگرچه خود لوازم آرایش‌های شیمیایی باعث آسیب به پوست می­شوند اما این مسئله به خودی خود نمی­تواند به سرعت پوستتان را تخریب کند و باعث چروک‌های عمیق شود.

روش استفاده از این لوازم آرایشی، روش شستشوی صورت و یا عدم شستشوی درست صورت از برخی مواردی هستند که که آسیب رسیدن پوست سرعت می­بخشند. برای محافظت هرچه بیشتر از پوستتان بهتر است نکاتی کاربردی در مورد آرایش و مراقبت‌های قبل و بعد آرایش را بشناسید. در این مقاله به شما آموزش می­دهیم چگونه از پوستتان در مقابل این آسیب ها محافظت کنید تا بدون آرایش هم پوستی صاف و زیبا داشته باشید.

مراقبت‌های روتین پوستی

نکاتی برای آرایش صورت با کمترین میزان آسیب رساندن به پوست

داشتن یک روتین پوستی مورد تایید پزشکان تا حد زیادی می­تواند روند های پیری زودرس را متوقف کند. این که قبل از آرایش به پوست خود رسیده باشید و منافذ پوستتان باز نبوده باشد نکته بسیار مهمی است. داشتن منافذ باز روی سطح پوست باعث می­شود آلودگی ها و مواد آرایشی و کرم پودر از این منافذ وارد شوند و جلوی تنفس پوست و ترشح چربی های طبیعی را بگیرند و باعث بزرگ شدن منافذ پوست شوند. قبل از آرایش باید فکری به حال منافذ پوست بکنیم. صبح ها زمانی که از خواب بیدار می­شوید ابتدا صورتتان را با شوینده مخصوص پوستتان بشویید و آلودگی و چربی های باقی مانده روی پوست را پاک کنید. صبح ها منافذ باز پوست بیشتر خود را نمایان می­کنند چون در طول شب زمان استراحت پوست و ترشح سموم به خارج از پوست بوده بنابراین امکان دارد این منافذ بیش از اندازه باز شده باشد. پس از شستشو باید فکری به حال منافذ باز پوست بکنیم بنابراین ابتدا باید آن را به خوبی پاک کنیم. میتوانید به اندازه 10 دقیقه بخور برای صورتتان انجام دهید و پس از این کار ابتدا پوست را خشک کرده و 5 دقیقه به آن استراحت دهید و بعد از آن یک کمپرس یخ روی پوست خود قرار دهید. یخ باعث می­شود به پوست شک وارد شود و منافذ باز آن بسته شود. پس از یخ می­توانید از یک روغن مناسب برای ماساژ پوست و رطوبت رسانی به آن استفاده کنید و یا یک ماسک دست ساز مانند ترکیب گلاب و عسل استفاده کنید. پس از گذشت 20 دقیقه آبکشی کنید و یک ربع صبر کنید و اکنون شما می­توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید و اطمینان داشته باشید آلودگیی که وارد پوستتان خواهد شد به حداقل خواهد رسید.

از طرفی زمانی که می­خواهید این آرایش را از روی پوستتان پاک کنید باید دقت کنید که لوازم آرایشی و بقایای کرم پودر روی پوستتان باقی نماند تا پوستتان کدر نشود. به همین منظور پس از بازگشت به منزل ابتدا پوستتان را به یک تونر پاک کننده قوی پاک کنید و پس از آن می­توانید از شوینده خود استفاده و صورتتان را به خوبی بشویید.

آسیب‌هایی که در حین آرایش به پوستتان وارد می­کنید را بشناسید

اگر شما فکر می­کنید که تنها لوازم آرایشی که استفاده می­کنید موجب آسیب به پوستتان می­شوند کاملا در اشتباه هستید. مواد آرایشی فقط 50 درصد از آسیب های پوستی را ایجاد می­کنند. بسیاری از چروک هایی که در سنین پایین با آن مواجه می­شوید به دلیل عدم دانش کافی در مورد استفاده مناسب از لوازم آرایشی و کشیدگی بیش از اندازه پوست است. در گذشته عدم وجود ابزارهای آرایشی باعث می­شد این آسیب ها به صورت غالب در اکثر خانم ها دیده شود اما اکنون با تولید انبوه ابزارهای آرایشی و آموزش استفاده از آن تا حد زیادی این آسیب ها کم شده است. استفاده از بلندر به جای انگشت برای کرم پودر باعث می­شود پوستمان را مانند گذشته نکشیم فقط برای آن که کرم پودر را بلند کنیم. این ابزار برای آن است که کرم پودر را به صورت ضربه ای روی پوست پخش کنیم. این کار باعث می­شود کرم پودر به بهترین شکل روی پوست بخوابد و ترک ترک نشود.

برای دور چشم نیز بلندر های کوچک تخم مرغی تولید شده. پوست دور چشم حساس ترین قسمت پوست صورت است و اگر برای زدن کرم پودر انگشتمان را روی این قسمت بکشیم پس از چند سال چروک های پوستی ایجاد خواهد شد. براش های آرایشی برای سایه نیز جلوی کشیدن پوست توسط انگشت را می­گیرد. بنابراین استفاده از ابزار آرایشی می­تواند آسیب های آرایشی صورت را به حداقل برساند

معرفی بهترین برندهای آرایشی ایران

نکاتی برای آرایش صورت با کمترین میزان آسیب رساندن به پوست

پس از ابزار آرایشی توجه به این که از چه برندی لوازم آرایشی را تهیه می­کینم بسیار اهمیت دارد. برندهای ایرانی امروزه بسیار جا افتاده ­تر از قبل در میان مردم هستند. دلیل این محبوبیت نیز کیفیتی است که از خود نشان داده اند.

برای آن که حداقل آسیب به پوست وارد شود پیشنهاد ما استفاده از برندهای است که تولیداتشان را بر پایه مواد طبیعی و گیاهی وارد بازار می­کنند. بسیاری از مواد آرایشی شیمیایی هستند که باعث حساسیت های شدید و آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست صورت می­شوند. حتی با وجود قسمت بالا بسیاری از برندهای مشهور آرایشی محصولاتشان را در آزمایشگاه های شیمیایی تهیه و تولید می­کنند. کرم پودرهایی از برند استی لادر، لورآل، میبلین و یا هدی بیوتی محصولات آرایشی خود را با مواد اولیه شیمیایی تولید می­کنند اما بهترین کار برای به حداقل رسیدن این آسیب ها استفاده از برندهای است که تولیداتشان از مواد اولیه طبیعی است. شون یکی از برترین برندهای ایرانیست که از محبوبیت بالایی میان مصرف کنندگان برخوردار است. دلیل محبوبیت این برند زیبایی این محصول روی پوست و حالت یکدست و مخملی آن و همچنین محافظت از پوست می­باشد. کرم پودر شون یک محصول با قیمت مناسب برای خرید و از طرفی کیفیت بالای آن ارزش این کرم پودر را دو چندان کرده است. نکته مثبت دیگری که در مورد این کرم پودر وجود دارد داشتن SPF 15 برای محافظت از پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشید است. برند شون با موفقیت بالا در تولید محصولات گیاهی امروز یکی از بهترین های کشور در تولید محصولات آرایشی بهداشتی است.

سیب هادر نهایت بهتر است بدانید که زیبایی موقتی ارزش از بین بردن زیبایی دائمی پوست را نخواهد داشت بنابراین استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی و آسیب زننده و همچنین عدم استفاده از ابزار مناسب آرایشی زیبایی طبیعی پوست را مختل می­کند و شما را مجبور به استفاده دائم از لوازم آرایشی می­کند به طوری که بدون آرایش اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو