ماجرای ویدیوی فست فودهای مانده که حسابی در تیک تاک پربازدید شده

منبع: روزیاتو

73

1400/5/12

18:01


ویدیوی فست فودهای مانده

ویدیویی در تیک تاک پربازدید شده است که یک کمد پر از فست فودهایی نظیر پیتزای دومینو و برگر مک‌دونالد را نشان می‌دهد که متعلق به دو سال قبل هستند. در زمان نگارش این مطلب، الیف کندمیر در تیک تاک ۷ هزار فالوئر دارد. او در ۱۳ جولای ویدیویی از آزمایش درازمدت مادرش برای سنجش این موضوع که آیا فست فود فاسد می‌شود یا نه را منتشر کرد. همان وقت بود که حساب کاربری او توجه میلیون‌ها نفر را به خود جلب کرد.

ویدیوی او ۳.۷ میلیون بازدید داشت و باعث به راه افتادن بحث بر سر این مطلب شد که آیا وجود نداشتن کپک دال بر ناسالم بودن غذاست یا نه. الیف، که اهل انگلستان است، در حساب تیک تاک خود می‌گوید که مادرش لیلا یک متخصص تغذیه است که سعی در کمک به غلبه بر بیماری چاقی دارد. لیلا غذاهای داخل قفسه‌ها را «فوق‌فرآوری‌شده» توصیف کرده و می‌گوید اکثر مردم انگلستان به طور منظم از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

ویدیوی فست فودهای مانده

لیلا، که به گفته‌ی خودش یک روان‌درمانگر نیز هست، به ما گفت که او پس از این که در سال ۲۰۱۹ پیتزای نیمه کاره‌ی پسرش را می‌بیند، این ایده به ذهنش می‌زند. در آن زمان او در دانشگاه مشغول کار بر روی چربی‌های ترانس، غذاهای فوق‌فرآوری‌شده و فست فود بود. او وقتی که پیتزا را می‌بیند با خود می‌گوید: «بگذار ببینیم چیزهایی که در دانشگاه می‌خوانیم واقعی است یا نه.»

او می‌گوید: «آن را توی کابینت گذاشتم و یک ماه بعد بهش سر زدم. پیتزا حاوی گوشت، سوسیس و انواع و اقسام چیزها بود. هیچ چیزش فاسد نشده بود.» از آن زمان به بعد آزمایش او گسترش پیدا کرده بود و حالا کمد خوراکی‌ها پر است از همه چیز؛ از سیب زمینی سرخ‌کرده مک دونالد گرفته تا رول سوسیس و دونات. او می‌گوید که از این‌ها برای مشاوره تغذیه‌اش استفاده می‌کند.

ویدیوی فست فودهای مانده

بعضی از افرادی که ویدیوی الیف را دیده بودند، نظریه‌ی لیلا را زیر سوال بردند. در پست تیک تاکی که کمی بعدتر الیف منتشر کرد، به کامنت یکی از کاربران که گفته بود هر غذایی در حد اعتدال خوب است، پاسخ داد: «اگرچه می‌شود هرچیزی را در حد اعتدال مصرف کرد، اما این غذاها نباید ۸۰ درصد رژیم غذایی افراد را تشکیل بدهند. مادر من صرفا دارد تلاش می‌کند که مردم را به خوردن غذاهای سالم‌تر و داشتن زندگی شادتر ترغیب کند.»

وندی بازیلیان، مشاور تغذیه، به ما گفت که نبود کپک بر روی این جور غذاها می‌تواند صرفاً به دلیل نبود آب در آن غذا باشد. بازیلیان اضافه می‌کند: «احتمالا برخی مردم فکر می‌کنند که این تئوری، نظرات آن‌ها را تایید می‌کند و برخی دیگر ممکن است آن را به خودشان بگیرند چرا که وقت یا پول کافی برای داشتن یک رژیم غذایی متفاوت را ندارند.»

لیلا در مورد بحث‌ها و مناظرات راه‌افتاده می‌گوید که بحث و جدل را دوست دارد: «ببینید تیک تاک به کجا رسیده. یک ملت را از لحاظ دیدگاه به دو قسمت تقسیم کرده و همه داریم راجع به آن حرف می‌زنیم. این اتفاق خیلی خوبی است.»

بیشتر بخوانید:

جایگزین کردن فست فود با غذاهای سالم خانگی؛ راز کاهش وزن شدید این مرد میانسال

با تأثیرات عجیب «فست فود» بر مغز آشنا شوید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو