۵ جاذبه گردشگری طبیعی جزایر یونان

۵ جاذبه گردشگری طبیعی جزایر یونان


منبع: فوت و فن

98

1400/5/12

18:41


۵ جاذبه گردشگری طبیعی جزایر یونان

جزایر یونان برای فرهنگ‌های منحصر به فرد، تاریخ و سواحل آن شناخته می‌شود. هر کدام از این جزایر دارای شاخصه و ویژگی‌های متفاوت و منحصر به فرد خود است، با این حال، برخی از آنها دارای جاذبه‌های طبیعی یکتا و بی‌نظیری هستند که آنها را در سطح بالاتری نسبت به دیگر جزایر واقع در این کشور قرار می‌دهد. در زیر لیستی از ۵ جاذبه گردشگری طبیعی جزایر یونان قرار دارد که می‌توانید مشاهده کنید.

۱- غار ملیسانی

غار ملیسانی، مجموعه‌ای قدیمی از تونل‌های به هم پیوسته در زیر زمین است. زمانی که شما به گشت و گذار در این تونل‌ها می‌روید، احساس می‌کنید که وارد دنیایی رویایی و شگفت‌انگیز شده اید. ورودی غار بسیار بزرگ و دارای لبه‌های ناهموار است و حسی هیجان‌انگیز و در عین حال شوم را به شما انتقال می‌دهد. این مجموعه، حس اسرارآمیز بودن خود را برای شما به نمایش می‌گذارد و زمانی که در درون تونل‌های غار پیشروی کنید، به مرکز آن خواهید رسید. در مرکز غار ملیسانی، یک دریاچه قرار دارد که اطراف آن را دیوارهایی عمودی و پوشیده از گیاهان دربرگرفته است و در بالای آن نیز دهانه‌ای عظیم قرار دارد که همانند یک پنجره سقفی طبیعی و غول‌پیکر، نور خورشید را به داخل غار هدایت می‌کند. انعکاس نور در آب باعث فیروزه‌ای رنگ شدن آن می‌شود و همین موضوع، حس زندگی و زنده بودن مکان را به شما منتقل می‌کند. این بهشت کوچک در زیر سطح جزیره کفالونیا قرار دارد و این جزیره یکی از جزیره‌های مجمع الجزایر ایونی است.

۲- دره ساماریا

دره ساماریا هیچ شباهتی به دیگر مناظر و مناطق ندارد. این دره، همانند غار ملیسانی، این احساس را به شما منتقل می‌کند که این منظره بخشی از یک دنیای فانتزی و دور از ذهن است. دره ساماریا که در جزیره کرت واقع است، دارای مناظر مبهوت‌کننده، گیاهان و درختان متنوع و صخره‎‌ها و پرتگاه‌های مختلفی است.

۳- جزیره سنتورینی

در سمت شمال جزیره کرت، یک جزیره نسبتا غیرمعمول قرار دارد. بر خلاف دیگر جزیره‌هایی که در سرتاسر کشور یونان پراکنده و همگی دارای سواحل سفید و طبیعتی سرسبز و شاداب هستند، جزیره سنتورینی تاریک و خارج از عرف است. جزیره سنتورینی در حقیقت بسیار ویژه و خاص است و در نتیجه فوران‌های آتشفشانی در دوران‌های باستان شکل گرفته است. گدازه‌های حاصل از فوران آتشفشان‌ها در برخورد با آب‌های سرد دریای مدیترانه سفت و سخت شده و این جزیره دیدنی را شکل داده است. در این جزیره می‌توان از مناظر آتشفشانی لذت بسیار برد. علاوه بر این، می‌توان از آتشفشانی که این جزیره را پدید آورده نیز دیدن کرد، آتشفشانی که همچنان فعال است.

۴- استخر طبیعی جیولا

بر روی جزیره تاسوس، استخری طبیعی وجود دارد که با نام جیولا شناخته می‌شود. در ساخت این استخر هیچ انسانی دخالت نداشته و تمامی آن حاصل از تغییرات و تحولات طبیعت بوده است. سنگ‌ها و صخره‌های واقع در کف استخر سبب ایجاد درخششی جذاب و فیروزه‌ای رنگ می‌شود و در کنار آب‌های دریای مدیترانه، سبب شکل‌گیری استخری عظیم و طبیعی می‌شود که مکانی بسیار مجلل و باشکوه برای شنا کردن است.

۵- ساموتراس

ساموتراس یا ساموتراکی، جزیره‌ای کوچک واقع در نزدیکی ساحل یونان و ترکیه است. تعداد بسیار کمی از افراد درباره این جزیره می‌دانند. با این حال، گرچه این جزیره نسبت به دیگر جزایر بزرگتر و مشهورتر، کمتر شناخته شده است اما این جزیره، چیزی دارد که دیگر جزیره‌ها ندارند. در شهر ترما واقع در جزیره، چندین چشمه آب گرم وجود دارد. به سادگی می‌توان به این چشمه‌های آب گرم باشکوه دست یافت و از مناظر صخره‌ای و آبشارهای زیبا و دلنشین آن لذت برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو