بهترین روش تمیز کردن موکت با ترفندهای ساده

منبع: آرگا

75

1400/5/12

19:12


موکت از جمله فرش هایی است که ایجاد لکه بر روی آن ایجاد دردسر می کند. اما جای نگرانی نیست چرا که امروزه با دسترسی بسیاری از افراد به اینترنت و استفاده از بخش آموزش نکات خانه داری هر کاری به راحتی انجام می شود. در اینجا با نحوه تمیز کردن موکت آشنا خواهید شد.

تمیز کردن موکت به شیوه های خانگی که در ادامه این مقاله برای شما خواهیم گفت کار بسیار ساده ای است. کمی توجه و دانش لازم است تا بتوانید بدترین لکه ها را با استفاده از پاک کننده ها و یا حتی ترفندها و نکات خانه داری از روی موکت منزل خود پاک کنید.

 بهترین روش تمیز کردن موکت

گاهی ممکن است کثیف و لکه دار شدن فرش مخصوصا موکت ها در خانم ها ایجاد استرس کند. برخی از لکه های به وجود آمده بر روی موکت نگرانی را دو چندان می کنند. در ادامه می خواهیم برخی از نکات روش تمیز کردن موکت به بهترین شکل که مربوط به حوزه خانه داری است را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

لکه بری آسان

نکات مهم برای تمیز شدن موکت

پاک کننده ها و لکه برهای نسبتا ارزان و در دسترسی در بازار موجود می باشد که از آن ها می توانید برای این منظور استفاده نمایید، فقط کافی است با آن ها آشنا شوید. با این حال تمیز شدن موکت با رعایت نکاتی همراه است که با انجام آن ها، کار شما بسیار ساده و آسان خواهد بود.

  • با دیدن لکه بر روی موکت آن را با دستمالی پاک کنید. بهتر است لکه های مایع را فقط خشک کنید و مالش ندهید تا به عمق فرش نفوذ نکند.
  • یکی از لکه برهای خانگی مخلوط چند قطره مایع ظرفشویی و یک چهارم قاشق چای خوری آب است. این محلول را بر روی موکت ریخته و به آرامی آن را پاک کنید. سپس سعی کنید محلول ریخته شده بر روی موکت را با آب تمیز کنید.
  • لکه هایی که موجب تغییر رنگ موکت می شوند باید با آب گرم شسته شوند.
  • جهت تمیز شدن موکت پشمی باید از آب ولرم استفاده کنید.
  • موکت‌ ها و پادری های دارای الیاف گیاهی مانند کنف به سرعت کثیف می شوند. بهتر است این جنس از فرش ها را پس از شستشو بلافاصله با فن و یا سشوار خشک کنید.
  • اگر بر روی موکت شما لکه شمع ایجاد شد ابتدا با قاشق لکه شمع را بتراشید. با گذاشتن دستمال کاغذی و یا پارچه سفید بر روی آن و اتو کشیدن آن قسمت با حرارت کم موم شمع کاملا به دستمال جذب خواهد شد و موکت تمیز می شود.

نحوه صحیح شستن موکت

همچنان که در این مطلب با روش های تمیز شدن موکت و نکات مهم در رابطه با آن آشنا شدید. برای نحوه رفع سوختگی موکت، پاک کردن آدامس از روی فرش و جمع کردن مو از روی فرش می توانید از مطلب ارائه شده آرگا دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو