روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک


منبع: تالاب

108

1400/5/13

04:09


روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

چگونه لباس هایمان را با دست بشوییم؟

اگر از پدران و مادران خود بپرسید در زمان قدیم بـه جای اتومبیل لباسشویی و خشکشویی با دست خالی لباس هاي‌ خودرا می شستند و خبری از دستگاه هاي‌ مدرن امروزی نبود گاهی اوقات برای تان پیش بیاید کـه خودرو لباسشویی تان خراب شده یا عجله دارید و نمی‌خواهید معطل لباسشویی شوید دراین پست قصد داریم شستن لباس هایتان با دست خالی را آموزش دهیم با مجله تالاب همراه باشید.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

شستن لباس زیر با دست نه‌تنها موجب میشود کـه این لباس‌ها نوتر بمانند بلکه موجب می گردد کـه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود. بااین‌حال، مهم اسـت کـه بدانید چگونه لباستان رابا دست بشویید تا هم این لباس‌ها سالم بمانند و هم بـه‌خوبی تمیز شوند. در ادامه با مراحل شستن لباس با دست در سینک ظرفشویی آشنا میشوید.

 

شستن لباس زیر زنانه

اگر چه انداختن لباس زیر در خودرو لباسشویی میتواند یک راه‌حل سریع باشد، اما اینکار در طولانی‌مدت مضر اسـت. تعداد زیادی از تولید کنندگان و طراحان لباس زیر توصیه میکنند کـه لباس زیر ازجمله سوتین اسفنجی مجلسی جک دار پلانج با دست شسته شود تا شکل و فرم آن بـه‌خوبی حفظ شود.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

همچنین، اگر می خواهید لباس زیر نخی تابستانی چسبی آن بی بی و همچنین لباس زیر ینینچی شـما سالم بماند، بهتر اسـت آن رابا دست بشویید. خبر خوب این اسـت کـه انجام اینکار بسیار راحت اسـت. در ادامه با مراحل شستن این لباس‌ها آشنا میشوید.

 

1. سینک رابا آب ولرم «یا در دمای مشخص‌شده بر روی برچسب لباس» پر کنید و یک شوینده ملایم را بـه آن اضافه کنید.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

2. لباس را بـه‌دقت در آب قرار دهید و اجازه دهید بـه مدت 15 دقیقه در آن بماند. محلول را بـه‌آرامی بچرخانید تا شوینده بـه گوشه و کنار لباس برسد.

 

3. لباس را آب بکشید. اگر روی شیر آب، سری آب‌پاش وجوددارد، لباس زیر را دریک صافی قرار دهید و آنرا بـه‌خوبی آب بکشید. در غیر این صورت، سینک رابا آب تمیز و خنک پر کنید، لباس زیر را در آن فرو ببرید و برای آب کشیدن لباس، آنرا در آب فشار دهید.

 

4. برای گرفتن آب اضافه لباس، آب را بـه‌آرامی از بندها و پشت لباس بگیرید یا آنرا دریک حوله خشک و تمیز بپیچانید. سپس لباس زیر را بـه حالت اولش برگردانید و آنرا در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. بـه یاد داشته باشید کـه لباس نباید در دسترس نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

مانند لباس زیر ظریف زنانه، برخی دیگر از لباس‌هاي‌ زیر نیز باید با دست شسته شوند. اگر میخواهید انواع مختلف شورت توری مجلسی زنانه و لباس زیر عروسکی خودرا تمیز کنید، راهنمای زیر می تواند دراین مورد برای شـما کمک‌کننده باشد.

 

این دستورالعمل برای شستن شورت لامبادا گیاهی نیز مفید اسـت. بااین‌حال، درصورتی‌کـه لباس زیر یک‌بار مصرف استفاده کنید، تنها لازم اسـت پس از هر بار مصرف آنرا دور بیندازید. مراحل زیر را بـه‌دقت انجام دهید تا بتوانید کیفیت لباس زیر خودرا حفظ کنید.

 

شستن لباس هایتان با دست

1. سینک ظرفشویی رابا آب گرم «یا در دمای مشخص‌شده بر روی برچسب لباس» پر کنید. یک شوینده ملایم بـه آن اضافه کنید و آنرا در آب هم بزنید تا بـه‌خوبی مخلوط شود.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

2. لباس زیر را در آب قرار دهید. می توانید چندین لباس زیر را کـه بافت و رنگ آن‌ها یکسان اسـت، داخل آب قرار دهید. اجازه دهید لباس زیر بـه مدت 30 ثانیه در آب بماند. محلول شوینده را بـه‌طور متناوب در آب بچرخانید تا خاطرجمعی حاصل کنید بـه‌خوبی در آب حل شده اسـت.

 

3. لباس رابا آب ولرم بشویید. اگر شیر آب، سری آب‌پاش دارد، لباس زیر را دریک صافی قرار دهید و آنرا بـه‌خوبی با سری آب‌پاش، آب بکشید. در غیر این صورت، سینک رابا آب سرد و تمیز پر کنید، لباس زیر را در آن غوطه‌ور کنید و برای آب کشیدن لباس، آنرا در آب فشار دهید.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

4. لباس زیر را بـه‌آرامی و بااحتیاط از آب بیرون بیاورید و آنرا آرام فشار دهید تا آب اضافه لباس گرفته شود. سپس، آن رابا یک حوله خشک کنید. لباس زیر را بـه حالت اول برگردانید و آنرا در هوای آزاد آویزان کنید. همچنین، بـه یاد داشته باشید کـه لباس زیر نباید در دسترس نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

 

شستن لباس با دست، ملایم‌ترین روش شست و شوی لباس اسـت و از مزایای زیادی برخوردار اسـت. این بدان معناست کـه شـما در طول مراحل شست و شوی لباس، بیشترین مراقبت را از لباس دارید.

 

برای صرفه‌جویی در وقت می توانید لباس‌هایي کـه بافت و رنگ یکسانی دارند را همراه با یک دیگر بشویید. در ادامه با مراحل شستن لباس با دست آشنا می شوید.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

شستن لباس ها در سینک

1. برای تعیین نوع پارچه لباس، برچسب آنرا بخوانید و بر اساس آن بهترین ماده شوینده را انتخاب کنید. هر شوینده استاندارد برای بیشتر لباس‌ها قابل‌استفاده اسـت. پارچه‌هاي‌ ظریف‌تر نیاز بـه شوینده ملایم‌تری دارند.

 

2. درصورت لزوم، لکه‌ها را از بین ببرید. برای اینکار، مایع شوینده رابا انگشت بـه‌آرامی بر روی لکه قرار دهید و درحالی‌کـه آنرا در آب فرو میبرید، اجازه دهید کـه آب از روی آن رد شود.

 

3. سینک رابا آب ولرم یا گرم «بسته بـه دمای نوشته‌شده بر روی برچسب لباس» پر کنید و لباس را در آن قرار دهید. سپس محلول شوینده را بـه آن اضافه کنید.

 

4. محلول شوینده را در آب بـه‌خوبی حل کنید و سپس لباس را در آن فرو ببرید.

 

5. لباس را آب بکشید. میتوانید آنرا دریک صافی قرار دهید و سپس شیر آب را بر روی آن بگیرید یا این کـه سینک ظرفشویی را از آب تمیز پر کنید و سپس لباس را در آن فرو ببرید.

 

6. آب اضافه لباس را بگیرید. لباس را بر روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید تا آب آن جذب حوله شود.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

7. اجازه دهید لباس خشک شود. میتوانید آنرا بـه‌صورت صاف بر روی یک سطح پهن کنید.

 

درنهایت، شستن لباس با دست اگر چه نیاز بـه زحمت بیشتری نسبت شستن لباس با اتومبیل لباسشویی داشته باشد اما در برخی موارد، استفاده از این روش ضروری اسـت. این امر بـه‌خصوص برای لباس‌هاي‌ ظریف مثل لباس زیر اهمیت دارد.

 

بااین‌حال، برای این کـه بتوانید با این روش از لباس خود مراقبت کنید، لازم اسـت بدانید چگونه لباس رابا دست بشویید کـه دراین مقاله با این موضوع آشنا شدید.

 

روش شستن دستی لباس ها + شستن لباس ها در سینک

 

همان طور کـه بالاتر برایتان گفتیم شستن لباسها با دست لذت بسیار فراوانی دارد و البته این را هم اضافه کنیم کـه ظرافت لباس و بافتهای لباس را هم بیشتر حفظ می‌کند اما باید خیلی مواظب باشید و نکاتی کـه بالاتر براتون گفتم را حتماً رعایت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو