سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟

سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟


196

1400/5/13

12:10


سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟

سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟

اصفهان، به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مهم ایران، همواره میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان بوده است. این شهر تاریخی، سومین شهر ایران از نظر بزرگی و جمعیت است و در طول تاریخ، همواره شهری مهم در ایران تلقی می‌شده‌است. آثار ملی و تاریخی زیادی در اصفهان قرار دارد که جزئی از میراث جهانی یونسکو هستند و مسافران را به سمت خود جذب می‌کنند. اما جذابیت این شهر، فقط به مکان‌های گردشگری و تاریخی آن نیست. خرید آنلاین سوغات اصفهان، یکی دیگر از دلایلی است که مسافران و گردشگران را به این شهر، که به نصف جهان معروف است، جذب می‌کند. در این مطلب قصد داریم بگوییم سوغات معروف اصفهان چیست و تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم، تا اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، خرید این سوغاتی‌ها را فراموش نکنید.

سوغاتی های شهر اصفهان

سوغاتی‌های اصفهان را می‌توان به دودسته سوغاتی‌های خوراکی و صنایع دستی، تقسیم کرد. در ادامه تعدادی از این سوغاتی‌های خوشمزه را معرفی می‌کنیم.

گز

می‌توان گفت که معروف‌ترین سوغاتی اصفهان گز است. گز که قدمت چند صد ساله دارد، از ریشه گیاه درخت گز یا انگبین تهیه می‌شود. امروزه گز اصفهانی در طعم‌های متفاوتی در بازارهای اصفهان و سوغاتی فروشی‌ها عرضه می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که با وجود کرونا، دیگر نیازی نیست حتما به اصفهان سفر کنید تا گز اصفهان را به خانه بیاورید. فروشگاه‌های آنلاین، خرید گز در تهران را میسر کرده اند و می‌توانید با مراجعه به این سایت‌های معتبر، گز اصفهان در تهران را پیدا و خریداری کنید.

سوهان اصفهان

سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟

سوهان عسلی یک سوغاتی اصفهان خوراکی است که به صورت برش خورده یا ورقه‌ای عرضه می‌شود و مواد اولیه آن شامل شکر، کره، زعفران، گلاب و خلال بادام و پسته است. سوهان عسلی در اصفهان و سایر شهرها طرفداران زیادی دارد و معمولا به عنوان یک شیرینی، در کنار چای سرو می‌شود.

پولکی

اگر از کسی بپرسید سوغاتی اصفهان چیست، امکان ندارد که به پولکی اشاره نکند. پولکی اصفهان، درواقع ورقه‌های نازک و شفاف کوچکی است که مزه‌ای شبیه نبات دارد و اتفاقا از همان مواد لازم برای تهیه نبات، تهیه می‌شود. پولک‌ها در طعم‌های متنوعی از جمله زعفرانی، نارگیلی، نعنایی، عسلی، پسته‌ای و حتی کاکائویی تهیه می‌شوند.

برشتوک

برشتوک نیز از دیگر سوغات خوراکی اصفهان و یک شیرینی خوشمزه است که معمولا به صورت لوزی برش داده شده و همراه با پودر قند، آدر نخودچی و هل تهیه و عرضه می‌شود.

عسل

عسل نیز از سوغاتی‌‌های مرغوب و با کیفیتی است که می‌توانید از اصفهان تهیه کنید. عسل اصل اصفهان در شهر فریدون در استان اصفهان تهیه می‌شود و یکی از با کیفیت ترین عسل‌های ایران به شمار می‌رود. عسل زول، عسل گون زرد و عسل قنقال، از انواع عسل‌های اصفهان هستند.

باقلوا

باقلوا نیز از سوغاتی‌های خوشمزه‌ی اصفهان است. باقلوای مخصوص اصفهان، مانند سایر باقلواها، در اشکال مختلف لوزی، مربعی، مستطیلی و … تهیه می‌شود، اما معمولا اندازه آن بزرگ تر از باقلوای سایر شهر ها است و نکته جالب این است که باقلوای اصفهان را نه با چای، بلکه با دوغ می‌خورند.

سوغات اصفهان چیست و از کجا آن‌ها را تهیه کنیم؟

تا اینجا گفتیم انواع سوغات اصفهان چیست. اما غیر از این خوراکی‌های خوشمزه، شما می‌توانید صنایع دستی مختلفی از جمله محصولات خاتم کاری، قلم زنی، ترمه، فیروزه‌کوبی، کاشی سازی و … را از این شهر خریداری کنید.

در دوران شیوع کرونا، چگونه سوغات اصفهان را تهیه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، اصفهان به عنوان مهد هنر ایران، هر ساله تعداد زیادی مسافر را به سمت خود جذب می‌کند. اما در یکی دو سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا، سفر کردن، می‌تواند به قیمت جان آدم‌ها تمام شود. بنابراین باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کرد. پس راهکارچیست؟ خبر خوب این است که با وجود اینترنت، دیگر نیازی نیست برای خرید سوغات اصفهان، به آن شهر سفر کنید. سایت وچری، تنوع بالایی از سوغاتی‎‌های اصیل هر شهر را با ضمانت اصالت و کیفیت، به ‌صورت آنلاین عرضه می‌کند و شما می‌توانید درحالی که در خانه خود نشسته‌اید، خوراکی‌های خوشمزه اصفهان را سفارش داده و درب منزل خود تحویل گرفته و آن‌ها را نوش جان کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو