انواع عینک های ریبن و تاریخچه آن ها

منبع: پارس ناز

158

1400/5/13

12:20


انواع عینک های ریبن و تاریخچه آن ها

انواع عینک های ریبن و تاریخچه آن ها

تاریخ تأسیس برند ریبن به سال 1937 و در کشور آمریکا برمی‌گردد. در دهه 1930 با فراگیری سفر با هواپیما توسط عموم مردم، اکثر خلبانان آمریکا، به علت تابش شدید آفتاب، احساس سردرد و ارتفاع زدگی داشتند. در همین زمان بود که شرکت ریبن برای اولین­بار، با تولید نوع جدیدی از عینک آفتابی با عدسی سبز رنگ که تا حد زیادی مانع تابش و تشعشع شدید نور خورشید می‌شد، وارد بازار شد.

 

فروش عمومی عینک­های ضدانعکاس، در سال 1937 و با بدنه کائوچویی آغاز شد. این مدل عینک که عینک­ خلبانی یا Aviator نام گرفت، تبدیل به اولین عینک آفتابی ریبن و معروف­ترین مدل عینک مردانه و امضای این برند شد.

 

قدمت محبوبیت ریبن در ایران نیز، به سال­های قبل از انقلاب و زمان ورود مهندسان آمریکایی به آبادان برمی­گردد. از آن زمان، عینک­های ریبن وارد تهران شدند و سپس در بقیه­ی شهرهای بزرگ ایران عرضه شدند و تا کنون نیز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و شما می‌توانید هنگام خرید اینترنتی عینک آفتابی مردانه اصل، بسیاری از مدل‌های ریبن را پیدا کنید.

 

معروف ترین مدل های عینک ریبن

مدل عینک ریبن خلبانی

این فریم همان‌طور که اشاره شد، اولین عینکی بود که ریبن وارد بازار کرد. این عینک به عنوان محبوب­ترین و پرفروش­ترین عینک آفتابی ریبن در 75 سال اخیر شناخته می­شود. از مهم­ترین ویژگی های عینک آفتابی ریبن در این فریم، این­ است که به تمامی مدل­ و فرم­های صورت می­آید و هیچ­گاه از مد نمی­افتد. برای اطلاع از قیمت عینک آفتابی مردانه  مدل خلبانی، به سایت‌های معتبر فروش عینک، سر بزنید.

 

عینک ریبن مدل مربعی

مدل مربعی از پرفروش­ترین فریم­های سال 2020 بوده است و همچنین پرچمدار کالکشن جدید ریبن شناخته می­شود. این فریم، اولین­بار در سال 1970 ترند شد و به علت فرم زیبا و مربعی­اش، محبوبیت زیادی در میان جوانان و افراد مشهور آن دوره پیدا کرد.

 

در مدل کلاسیک این فریم­، از قاب فلزی و شیشه­های رنگی استفاده شده است. همچنین در این عینک، از نوعی عدسی خاص استفاده شده که ویژگی جالب و جدید این فریم است.این فریم در رنگ­های متنوع تولید می­شود تا برای هرسلیقه­ای مناسب باشند اما رنگ قهوه­ای و مشکی آن از همه پرطرفدارتر است.

 

عینک ریبن ویفری

عینک­های ویفری نیز در لیست عینک­های پرفروش ریبن قرار دارند. این مدل اولین بار در سال 1956 طراحی شد و تا به امروز هرساله جزو مدل­های پرفروش و پرطرفدار بوده است. گفته می­شود بعد از عینک خلبانی؛ عینک ویفری دومین مدل مشهور این برند است.

 

این مدل با فریم ذوزنقه­ای و انعطاف پذیر، دسته­های نسبتاً پهن و در انواع رنگ­ها عرضه می­شود. همچنین می‌توانید در هنگام خرید اینترنتی عینک آفتابی مردانه اصل، عینک ریبن تاشو مدل ویفری را پیدا کنید.این مدل، هم اسپرت است و هم کلاسیک، و یک انتخاب شیک و امن برای اکثر موقعیت­ها است.

انواع عینک های ریبن و تاریخچه آن ها

عینک ریبن مدل وینگز

این عینک در رده چهارم عینک­های ریبن قرار می­گیرد و جزو عینک­های مردانه پرطرفدار می­باشد. فریم مربعی و بدون انحنای این عینک، همراه با عدسی­های جیوه­ای گرادیانت، ظاهری بسیار شیک به آن داده است.

 

مدل وینگز به دلیل شکل منحنی خود عمدتاً برای افرادی با صورت­های کشیده و بزرگ مناسب است. این عینک  با وجود سایز بزرگ، از چشم و پوست زیر چشم در برابر تابش آفتاب، محافظت می­کند و انتخابی مناسب برای افرادی با پوست و چشمان حساس است.

 

عینک ریبن شش­ضلعی :

این فریم، از جدیدترین طراحی­های ریبن است و ظاهری بسیار لوکس و شیک دارد. شکل خاص هندسی و ظرافت طراحی آن، باعث جذابیت این مدل شده است. این فریم جزو مدل­های پرطرفدار عینک ریبن دخترانه است و بسیاری از خانم­های هالیوودی، در سال اخیر از این عینک در استایل­های خود استفاده کرده­اند. شما می‌توانید این مدل را در فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی زنانه مارک دار پیدا کنید.

 

عینک ریبن المپین :

المیپن نیز جزو عینک­های قدیمی ریبن محسوب می­شود. این عینک برای اولین بار در سال 1968،   با الهام از عینک­های خلبانی، طراحی شد و سپس در سال 2020 ریبن این فریم را با طرحی جدید وارد کالکشن خود کرد که به سرعت، باقی رقیب­های خود را شکست داد. این فریم با شیشه­های بیضی شکل و نوار طلایی بالای آن، ترکیبی کلاسیک و بسیار جذاب ایجاد کرده است.

انواع عینک های ریبن و تاریخچه آن ها

تفاوت عینک ریبن آفتابی ریبن اصل و تقلبی

قاعدتاٌ برای خرید اینترنتی عینک آفتابی مایلید تا اطمینان حاصل کنید که عینک خریده شده اصل باشد. با توجه به چند نکته­ی ساده می­توانید به راحتی عینک ریبن اصل را از کپی­های تقلبی موجود در بازار تشخیص دهید.

 

نکته اول، قیمت عینک آفتابی ریبن اصل است. شما با مراجعه به سایت اصلی ریبن متوجه می­شوید که قیمت عینک آفتابی ریبن در محدوده 100 تا 300 دلار است. بنابراین، عینک­هایی زیر 3 میلیون تومان، به احتمال خیلی زیاد تقلبی هستند.

 

نکته­ی بعدی، لوگوی منحصر به فرد ریبن است که بسیار ظریف و زیبا، روی تمامی عینک­ها حک شده است. این لوگو در سمت چپ عینک به صورت واضح حک می­شود بنابراین با دقت به آن، می­توانید اصل یا تقلبی بودن عینک را تشخیص دهید.جعبه و بسته­بندی عینک­های ریبن نیز راه مناسبی برای تشخیص تقلبی نبودن آن است.

 

تمامی عینک­های ریبن در یک جلد چرمی که لوگوی ریبن بر روی آن حک شده و یک دستمال عینک که بر روی آن نیز، لوگوی ریبن با رنگ قرمز حک شده است، فروخته می­شوند. علاوه بر آن، یک دفترچه کوچک شامل تمامی مشخصات عینک، در این جلد وجود دارد. به همین دلیل توصیه می­شود تا از خریدن عینک­های بدون جعبه و شناسنامه خودداری کنید.

 

اما از آنجایی که بازار کالاهای تقلبی بسیار داغ است، بعضی از عینک­های فیک، تمامی این مشخصات را به خوبی رعایت کرده­اند که تشخیص اصل بودن عینک را سخت می‌کند.آخرین روش، استفاده از QR CODE چسبانده شده در قسمت پایینی جعبه است. در صورت اصل بودن عینک، اسکن کد، شما را مستقیماً به سایت اصلی ریبن می­برد که می­توانید تمامی مشخصات عینک را بر روی سایت ببنید.

 

در نهایت توصیه می­شود تا برای خرید اینترنتی عینک آفتابی زنانه شیک و مردانه باکیفیت، از یک فروشگاه اینترنتی عینک معتبر خرید خود را انجام داده و با خرید اینترنتی عینک آفتابی مردانه ارزان و تقلبی، سلامت چشم­های خود را به خطر نیاندازید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو