این واکسن تا ماه آینده تایید نهایی می گیرد

81

1400/5/13

16:37


تأیید نهایی واکسن فایزر  به جای تکیه بر مجوز اضطراری که اواخر سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی این کشور صادر شد، می‌تواند به افزایش میزان واکسیناسیون در شرایطی که نوع بسیار مسری دلتا به شدت تعداد موارد جدید را افزایش می‌دهد منجر شود .

این واکسن تا ماه آینده تایید نهایی می گیرد

به گزارش بهداشت نیوز،  با افزایش جدید عفونت‌های کووید ۱۹ در بیشتر مناطق ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) برنامه خود را برای تأیید کامل واکسن کرونا فایزر/بیون‌تک تسریع کرده و هدف آن تکمیل این روند تا ابتدای ماه آینده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هفته گذشته گفت، انتظار دارد واکسن فایزر تا اوایل پاییز کاملاً تأیید شده باشد. اما به گفته چندین فرد آشنا با این برنامه، مهلت غیر رسمی FDA تا ۶ سپتامبر یا زودتر است.

آژانس غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که متخصصان و سرپرستان آن تشخیص داده‌اند، تأیید می‌تواند اعتماد عمومی بیشتری را برانگیزد و رویکرد همه جانبه را در این کار اتخاذ کرده‌اند.

تأیید نهایی واکسن فایزر  به جای تکیه بر مجوز اضطراری که اواخر سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی این کشور صادر شد، می‌تواند به افزایش میزان واکسیناسیون در شرایطی که نوع بسیار مسری دلتا به شدت تعداد موارد جدید را افزایش می‌دهد منجر شود 

انتظار می‌رود تعدادی از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، وزارت دفاع و حداقل یک شهر بزرگ، سان فرانسیسکو، پس از تأیید کامل واکسن، واکسیناسیون را اجباری کنند.

تأیید نهایی همچنین م‌ تواند به نادیده گرفتن اطلاعات غلط در مورد ایمنی واکسن‌ها و روشن شدن مسائل حقوقی در مورد دستورات کمک کند. از زمانی که این شرکت درخواست خود را در ۷ مه  ( حدود سه ماه پیش) ارسال کرد، تنظیم کنندگان فدرال تحت فشار فزاینده‌ای برای تایید کامل واکسن فایزر قرار دارند.

سازمان غذاو داروی آمریکا در حالی تصویب واکسن شرکت فایزر را بررسی می کند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و آژانس دارویی اروپا ارتباط برخی از عوارض مانند التهاب قلبی را با این واکسن را تأیید کرده اند. همچنین طبق اعلام رسانه های آمریکا، برخی از موارد مرگ و میر مرتبط با تزریق واکسن نیز در حال بررسی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو