طلاب زودتر از بیماران نادر واکسینه می‌شوند!

منبع: برترین ها

41

1400/5/13

16:56


پنج هزار بیمار نادر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اما پنج گروه جدید از سوی وزیر بهداشت برای واکسیناسیون اعلام شده. در کنار آن واکسیناسیون خبرنگاران و طلاب حوزه علمیه نیز شروع شده است.

تجارت نیوز: پنج هزار بیمار نادر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اما پنج گروه جدید از سوی وزیر بهداشت برای واکسیناسیون اعلام شده. در کنار آن واکسیناسیون خبرنگاران و طلاب حوزه علمیه نیز شروع شده است.

در حالی که پنج هزار بیمار نادر در انتظار تزریق واکسنند، قرار است اساتید و کادر آموزشی مدارس علمیه از ۱۶ تا ۱۹ مرداد واکسن بزنند و زمان تزریق واکسن طلاب محصل هم از ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور است. این خبری است که پناهی، مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه اعلام کرده است.

آنطور که خاتمی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور سال ۹۸ گفته بود: ۱۶۰ هزار طلبه در کشور داریم. یعنی برای واکسیناسیون این گروه حدود ۳۲۰ هزار دز واکسن نیاز است.

پیش از این هم سه هزار کارمند صدا و سیما واکسینه شدند.

پیگیری‌هانشان می دهد اعضای ستاد انتخابات کشور هم واکسن کرونا زده‌اند.

 ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر:

بارها وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تائید کردند که بیماران نادر باید واکسینه شوند ولی هنوز مراکز واکسیناسیون در پاسخ بیمارانی که مراجعه می‌کنند، ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

همه گروه‌ها واکسن دریافت کردند ولی هنوز بیماران نادر واکسینه نشدند. بیماران نادر از این مرکز به آن مرکز می‌روند اما دست خالی به خانه برمی‌گردند. آن هم در حالی که این بیماران به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن بسیار در خطر هستند و باید همراه با کادر درمان واکسینه می‌شدند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: «تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران از روز شنبه ۹ مرداد شروع می‌شود که در قالب این طرح ۳۲ هزار خبرنگار میدانی در کشور واکسینه می‌شوند.»

برخی از خبرنگاران می‌گویند حتی بدون داشتن کارت خبرنگاری توانستند واکسن دریافت کنند. در حالی که بیماران نادر نامه‌های تائید شده از سوی وزارت بهداشت را به مراکز بهداشت ارائه می‌دهند اما باز هم به آنها واکسن تزریق نمی‌کنند!

حالا سامانه جداگانه ای برای ثبت نام واکسن طلاب راه اندازی شده و آنها می‌توانند با ورود به این سامانه واکسن بزنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو