خوراکی‌هایی که به برنزه شدن پوست کمک می‌کنند

76

1400/5/13

18:44


برنزه شدن صرفا با دراز کشیدن و سوختن در معرض آفتاب حاصل نمی‌شود.

خوراکی‌هایی که به برنزه شدن پوست کمک می‌کنند

به گزارش بهداشت نیوز، مواد غذایی متعددی وجود دارند که باعث تسریع روند تغییر رنگ پوست شده و شما را زودتر به نتیجه دلخواهتان می‌رسانند. در این مطلب به 7 ماده غذایی خوشمزه و سالم که به برنزه شدن پوست کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

هویج

اولین ماده غذایی فوق‌العاده موثر در خوش‌رنگ شدن پوست هویج است. این ماده غذایی سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن بوده و قدرت زیادی در رنگ گرفتن پوست دارد چون باعث تحریک ترشح ملانین می‌شود. به خاطر داشته باشید که علاوه بر هویج مواد غذایی دیگری مانند فلفل دلمه‌ای و سبزیجات برگ سبز حاوی بتاکاروتن هستند.

 

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام «لیکوپن» است. این آنتی‌اکسیدان عامل رنگ قرمز آن بوده و انتخاب بسیار خوبی برای برنزه شدن پوست محسوب می‌شود. برای اینکه به خوبی برنزه شوید می‌توانید به فکر مصرف یک نوشیدنی تهیه شده با گوجه‌فرنگی فکر باشید. 


این نوشیدنی با افزایش لیکوپن بدن نقش موثر دیگری نیز دارد. به این ترتیب که از بروز پیری زودهنگام که از مضرات رادیکال‌های آزاد )در نتیجه قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید( ناشی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

 

زردآلو
 

زردآلو شهرت زیادی در مقابله با سرطان دارد و همانند هویج سرشار از بتاکاروتن است. با این حال باید حواستان باشد که این میوه خوش‌مزه سرشار از قند است. بنابراین مصرف زیاد و بی‌رویه آن می‌تواند چند کیلو اضافه وزن روی دست‌تان بگذارد. اما اگر تصمیم دارید پوست‌تان را برنزه کنید می‌توانید به یک اسموتی تهیه شده با زردآلو اعتماد کنید.

 

انبه و طالبی
 

اگر می‌خواهید پوست‌تان را برای تابستان آماده کنید مصرف دو میوه تابستانی را فراموش نکنید. طالبی و انبه سرشار از بتاکاروتن، ویتامینC و پکتین هستند و پوست را در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کنند. 

 

علاوه‌براین، این میوه‌ها سرشار از آب هستند. یادتان باشد که تامین آب بدن مانع از خشک و کدر شدن پوست شده و باعث می‌شود پوست راحت‌تر برنزه شود. بنابراین این دو میوه نه تنها باعث هیدراته شدن بدن می‌شوند بلکه از سوختن پوست نیز جلوگیری می‌کنند.

 

زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامینA است که نه‌تنها باعث تحریک ترشح ملانین بیشتر می‌شود بلکه از پوست نیز محافظت می‌کند. کره، جگر و پنیر نیز جزو منابع غذایی دیگر این ویتامین هستند. زرده تخم‌مرغ همانند اسفناج حاوی «لوتئین» است که برای سلامت چشم‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند.

 

ماهی قزل‌آلا و رفقا

قزل‌آلا، ماهی تن، میگو، خاویار و همچنین غلات کامل و سیر حاوی میزان قابل توجهی سلنیوم هستند. سلنیوم نیز همانند ویتامینهای A، E یا C یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است که از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه‌های ماورای بنفش خورشید مراقبت می‌کند.

 

میوه آکیوت

اگر به میوه آکیوت دسترسی دارید بدانید که تاکنون این میوه بهترین ماده غذایی برای برنزه شدن سالم و سریع شناخته شده است. کاراتنوئید موجود در آکیوت 100 برابر بیشتر از هویج است. کاراتنوئیدها باعث تحریک ترشح ملانین می‌شوند، پوست را برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید آماده کرده و رنگ آن را به‌خوبی طلایی می‌کنند. میوه آکیوت حاوی مس، منیزیم، سلنیوم و همچنین زینک است بنابراین نه‌تنها پوستتان را طلایی می‌کند بلکه سلامت بدن‌تان را نیز بهبود می‌دهد.

 

منبع: سلامت

rougeframboise

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو