۳۰درصد روستاییان این شهرستان واکسینه شده اند

39

1400/5/13

19:48


ییس مرکز بهداشت گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که تا کنون از مجموع جامعه هدف و واجدین شرایط این شهرستان مرزی، ۳۰ درصد از اهالی روستاها و ۶۰ درصد شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشت واکسن کرونا دریافت کردند.

۳۰درصد  روستاییان این شهرستان واکسینه شده اند

به گزارش بهداشت نیوز، عبدالرحیم پالیده اظهارداشت: تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف در گنبدکاووس بویژه مناطق روستایی آن همگام با دیگر نقاط گلستان در حال انجام است و با وجود اطلاع رسانی گسترده و کاهش سن واکسیناسیون به بالای ۵۰ سال، استقبال اهالی روستاها هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

وی، جامعه هدف بالای ۱۸ سال مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تزریق واکسن کرونا در گنبدکاووس را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از ۲۳ بهمن سال گذشته که تزریق واکسن کرونا با اولویت کادر درمان در این شهرستان شروع شد تا کنون حدود ۳۵ هزار دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط تزریق شده که ۳۰ درصد آن در مناطق روستایی بوده است.

پالیده، سن و اولویت فعلی واکسیناسیون کرونا در جامعه روستایی و شهری گنبدکاووس را به ترتیب بالای ۵۰ و ۵۵ سال ذکر کرد و اظهار داشت: افراد واجد شرایط می‌توانند بعد از نام نویسی در سامانه سلامت به نشانی SALAMAT.GOV.IR و دریافت پیامک اعلام زمان و مکان مراجعه با حضور در مراکز بهداشت سطح شهرها و ۲۷ مرکز جامع سلامت روستاها واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی، انجام واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا برای بیش از ۷۰ درصد جامعه هدف را در قطع زنجیره انتقال این ویروس موثر دانست و از مردم گنبدکاووس خواست با جدی‌ گرفتن وضعیت قرمز این شهرستان هرچه زودتر نسبت به ثبت نام در سامانه مورد نظر و انجام واکسیناسیون اقدام کنند. 

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز ، وضعیت این شهرستان را از نظر شیوع کرونا فوق قرمز و بحرانی اعلام کرد و اظهارداشت: روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ نفر در بیمارستان‌های گنبد بستری و ۵۰ نفر نیز ترخیص می‌شوند.

فرهاد بدیعی افزود: هم اکنون ۴۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند که ۵۸ درصد آن ساکن این شهرستان و بقیه از شهرهای اطراف پذیرش شدند و ۴۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی، ظرفیت تخت‌های موجود در بیمارستان‌های گنبدکاووس برای پذیرش بیمار جدید را تکمیل دانست و گفت: فضایی با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار کرونایی برای گذران دوران نقاهت تا ۱۰ روز آینده در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

بدیعی اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد پرستاران فعال در مراکز درمانی گنبدکاووس درگیر بیماری کرونا هستند و برخی از آنان برای جبران کمبود نیرو با وجود آنژیوکت (لوله کوچکی برای تزریق در حفره بدن، مجرا یا رگ) در محل کار حاضر شده و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین با تاکید برضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت که برخی فکر می‌کنند به محض دریافت نوبت نخست واکسن در مقابل این بیماری ایمن می‌شوند درحالی که با گذشت ۴۰ روز از زمان تزریق نوبت اول و نیز تزریق نوبت دوم، ایمنی ایجاد می‌شود.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس از ۱۲ تیرماه امسال برای پنجمین بار قرمز شد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو