طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی

پودینگ نان انگلیسی , طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی , دستور پخت پودینگ نان انگلیسی

پودینگ در بریتانیا متولد شد. رد پای این دسر و میان وعده را می ‌شود از قلب آشپزخانه کاخ باکینگهام تا افسانه رابین هود شجاع در جنگل شروود و یا دخترک‌ کبریت فروش و شنل قرمزی و حتی در داستان های جنایی اگاتا کریستی و هرکول و خانم مارپل پیدا کرد. از صبحانه ها و عصرانه های اشرافی انگلیسی که بگذریم، یواش یواش خانواده های متوسط و حتی فقیر انگلیسی هم این خوراک را طبخ کردند و از وجودش لذت بردند. پودیگ دیگر متعلق به انگلیسی ها نیست، بلکه متعلق به تمام دنیاست، چون هم سریع آماده می‌ شود و هم اقتصادی است و هم طعم آن رویایی است. پودینگ نان شیرمال یک صبحانه ی خوشمزه و در عین حال خیلی ساده و اقتصادی است. اگر نان شیرمال یا گیسو و یا هر نان حجیم دیگری در خانه وجود داشت و بیات شده بود، برای این نان مناسب است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ نان انگلیسی
نان شیرین، شیرمال و یا هر نان دیگریبه مقدار لازم
کرهبه میزان لازم
تخم مرغ۴ عدد
پودر قندبسته به ذائقه
دارچین و وانیلبه مقدار لازم
شیر۱ فنجان

طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خوشمزه نان به روش انگلیسی در ابتدای کار، نان‌های بیات شده را درشت خرد می ‌کنیم. سپس کف سینی فر قرار می ‌دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا تست شود.

مرحله دوم

در این مرحله  یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ، شیر، پودر قند و کره ذوب شده را با هم مخلوط می کنیم. در صورتی که دوست داشتیم در این مرحله دارچین را هم اضافه کرده و مخلوط می ‌کنیم.

مرحله سوم

نان‌های تست شده را داخل کاسه ایی می ‌ریزیم. حالا مایه تخم مرغی را روی آن ریخته و داخل فر به مدت ۱۵دقیقه دیگر قرار می ‌دهیم، تا تخم مرغ ها بسته شوند. طعم کره و تخم مرغ و دارچین و شیر حسابی این نان های رست شده را مزه دار می ‌کند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که این پودینگ هم نرم و هم ترد است و طعم بسیار خوشایندی دارد. حالا روی نان ‌ها را پودر قند الک می‌ کنیم. پودینگ نان انگلیسی ما آماده است. می توان آن را با یک فنجان قهوه یا چای و کمی خامه سرو نمود.