طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای

پیتزا مرغ خامه ای , طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای , دستور پخت پیتزا مرغ خامه ای

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای مرغ خامه ای از مرغ گریل شده خامه ای تهیه شده است. در این دستور از خمیر پیتزا با آرد سفید تهیه می شود که با خمیر مایه به عمل می آید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب گرم۱ پیمانه
شکر۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
آرد سفیددو و نیم پیمانه
نمک۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
سینه مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پیاز رنده شده۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذا خوری
خامهنصف پیمانه
مواد لازم برای سس
خامه صبحانه۱ قاشق غذا خوری
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه با مرغ خامه ای در ابتدای کار، یک کاسه مناسب برداشته و آب گرم و شکر و خمیر مایه را درون آن می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم تا ۱۰ دقیقه استراحت کند و به عمل آید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد سفید و نمک و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و ورز می دهیم تا جایی که خمیر کاملا نرم و لطیف بدست آید. روی آن را سلفون می بندیم و ۳۰ دقیقه به آن استراحت می دهیم. سینه های مرغ را به صورت مکعبی برش می زنیم.

مرحله سوم

به آن نمک و فلفل سیاه و پیاز رنده شده می زنیم و به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا مزه دار شود. تابه را بدون روغن روی حرارت قرار می دهیم و تکه های مرغ را روی آن گریل می کنیم.  سپس به آن جعفری خرد شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کمی تفت می دهیم تا یکدست شوند. بعد از این که گریل شد، به آن خامه رقیق شده اضافه می کنیم تا خامه به خورد گوشت برود. سپس زیر آن را خاموش می کنیم. حالا به سراغ آماده کردن سس مخصوص می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور در یک کاسه، سس مایونز را با خامه و مقداری آویشن و پودر سیر مخلوط می کنیم. حالا خمیر که به عمل آمده را در ظرف مخصوص پهن می کنیم. روی سطح آن را سس مخصوص می زنیم و روی آن را پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

سپس مواد گوشتی را روی سطح آن پخش می کنیم. روی آن را فلفل دلمه ای خرد شده و پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا بپزد. وقتی که روی پیتزا طلایی شد، آماده است.