این ورزش ها میگرن را تشدید می کند

99

1400/5/14

10:21


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: ورزشکارانی که پس از فعالیت ورزشی دچار سردرد می‌شوند با نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و اجتناب از ورزش در محیط‌های گرم از بروز سردرد جلوگیری کنند.

این ورزش ها میگرن را تشدید می کند

به گزارش بهداشت نیوز، نوشین یمانی، در رابطه با سردرد فعالیتی، اظهار کرد: به سردردهایی که به دنبال یک نوع فعالیت بدنی اتفاق می‌افتد، سردرد فعالیتی گفته می‌شود که این سردرد می‌تواند به دنبال یک فعالیت بدنی خفیف یا ورزش‌های سنگین باشد.

وی با بیان اینکه سردرد فعالیتی صرفا به دنبال ورزش به ویژه در محیط‌های گرم و مرتفع اتفاق می‌افتد، افزود: سردرد فعالیتی معمولا ضرباندار بوده و در دو طرف سر اتفاق می‌افتد و از چند دقیقه تا چند روز به طول می‌انجامد.

این مسئول در رابطه با سردرد پس از فعالیت در افراد مبتلا به میگرن، تصریح کرد: در حدود ۴۰ درصد افراد مبتلا به میگرن نیز فعالیت فیزیکی باعث شروع و تشدید سردردها می‌شود و حدود نیمی از این افراد از شرکت در فعالیت‌های بدنی اجتناب می‌کنند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با ورزش‌هایی که سبب تشدید میگرن می‌شود، گفت: وزنه‌برداری، دویدن، تنیس، قایق‌سواری، شنا و فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که بیشتر باعث تشدید میگرن می‌شود.

یمانی با تاکید بر اینکه در مواردی که سردرد با فعالیت تشدید می‌شود حتما نیاز به ویزیت متخصص مغز و اعصاب است، اظهار کرد: باید در این افراد، علل خطرناک مثل تومورهای مغزی و مشکلات عروقی مغز بررسی شود و در صورت نیاز درمان مناسب برای آنان آغاز شود.

فلوشیپ سردرد، برای پیشگیری از بروز سردرد فعالیتی به ورزشکاران، توصیه کرد: برای غلبه بر سردرد فعالیتی باید قبل، حین و بعد از ورزش آب کافی بنوشند، قبل از شروع ورزش اصلی با انجام حرکات کششی ساده بدنتان را گرم کرده و از ورزش زیر نور مستقیم آفتاب یا در محیط‌های گرم و فاقد تهویه پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه از انجام ورزش‌های سنگین تا حد امکان اجتناب کنید، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند به صورت محدود قبل از شروع به فعالیت از مسکن‌های معمولی مثل ایندومتاسین استفاده کنند.
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو